Glädje

Glädjande besked!! En av mina läkare ringde och rapporterade att cellgiftet gjort nytta! En av de runt 10 tumörerna i levern var helt borta och en hade krymt så nu vet vi att det gjort nytta. Härligt - så nu blir det fortsatt behandling med detta cellgift - Taxotere- i kanske 3 kurer till. Nästa är i morgon och tyvärr så har kroppen blivit sämre och sämre för varje gång men när läkaren frågade om jag orkade fortsätta svarade jag - Med det resultatet orkar jag ALLT!!! Hon förstod hur jag menade men OM jag tyckte det var för jobbigt kunde de kanske hitta något annat... MEN det vill inte jag utan nu kör vi på med detta så länge de tycker och sedan behöver väl kroppen kanske få vila lite för att hämta sig.

Har inte haft så bra provsvar på senare tid, Immunförsvaret har varit i väldigt dåligt eller snarare inte funnits alls. Men jag har lyckats hålla mig frisk ändå som tur är och tandläkaren lyckades fixa allt utan att det hände något. Jag fick några dagare pencillin för säkerhetsskull och det gjorde väl sitt till att det gick bra.

I går kom Tilde och det gör att man orkar ännu mer! Den härliga ungen gör mig lycklig bara av att man tittar på henne. Hon har fått 3 tänder som hon gillar att visa upp. Hon har lärt sig en väldigt fin grimage som inte föräldrarna tycker är till hennes fördel, hon ser lite halvgalen ut när hon gör den. Jag ska se om jag hinner fånga den på bild - allt går ju så fort och jag är inte världens snabbaste. Jag blir bara lycklig när jag ser henne med eller utan grimager.

Nu måste jag sluta för de ska komma och spruta mot myror och getingar...hoppas jag!

Kommentarer
Postat av: Kitty

Åhh va skönt!!!!!!! Gött att få ha Tilde på besök ockås! :D Kram på er!

2010-07-14 @ 23:54:07
Postat av: Birgitta

Visst blir man glad av de små. Elsa är just nu inne i sin blå period. Allt är blått när man frågar vilken färg det är! Helkul :)

Postat av: m

Sommarens hittills bästa nyheter!!!Du är en riktig kämpe du. Njut nu av Tilde och av värmen (man får komma ihåg den hemska långa vintern)

2010-07-15 @ 11:17:08
Postat av: Siv Ödlund

Vad roligt att höra att cellgifterna gör nytta!

Trevligt att få ha Tilde på besök också förståsr jag, passa på att njuta!



Kram från Siv!

2010-07-16 @ 08:27:59
URL: http://www.lillhagnas.se
Postat av: Lisen

Kämpe du är väl då fantastisk, njut nu av varje sekund av lilla Tilde, på måndag kommer John hem några dagar, med sina tjeer, jag har ju fått ett bonusbarnbarn lilla Valeria, söt som socker och bara längtar tills dom ska komma

KRAM

2010-07-16 @ 14:59:12
URL: http://www.chadnaskennel.se
Postat av: Barbro Kempe

Inte mer änn rättvist att de där jäkla tumörerna får sig en hård fait. Tycker att du ska få lugn och ro i det snaraste, det räcker och blir över. Jag har semester nu skönt ute och kör MC en hel del, härligt. Ska ta långtur nästa vecka med Moje och våra MC. Julia kommer hit passar hund, katt och hus.

Hoppas ni får härliga dagar framåt på det underbara Gotland. Synd det är så jäkla dyrt åka färga över med cyklarna annars hade jag nog varit sugen på att komma en sväng.

Kramar från Barbro

2010-07-17 @ 13:53:55
Postat av: Ingvor

Vad glada vi blir för din skull, Vilken fantastisk person du är. Kramar från Familjen Lindblad och SIGGE

2010-07-18 @ 14:00:32
Postat av: Marie

Hej U-B! Härligt!! med positiva besked :)

Klart du ska kämpa på! Nu börjar vi nedräkningen av smådjävlarna...mot nollan!!!...håller alla tummar och tår!!

Hoppas du kan njuta av sommar och barn-barn mm.

Många kämpa-på-kramar till dig.

2010-07-19 @ 12:40:07
Postat av: Marie "grebe"

...glömde och säga till Birgitta...Elsa har sin blå period...vad gulligt!!så sött!! hahaha.. hmmm...och grebe har sin svarta ;) väljer "gärna" svart...så det är inte bara de små som har färgperioder ;) ha en bra och skön sommar :)

2010-07-19 @ 12:50:18
Postat av: Marie

Hej!

Nu var det ett tag sedan jag tittade in på din blogg. Det gör mej i alla fall så glad att det är så härliga nyheter som möter mej när jag nu äntligen är här. Jag håller såklart alla tummar och tår för att det ska fortsätta att fungera bra med det här cellgiftet.

Njut nu av lilla Tilde så mycket du bara orkar.

Stora bamsekramar

Marie i Vall

2010-07-25 @ 18:11:54
URL: http://www.eirams.com
Postat av: Cicci & Martin

Skickar 4000 miljoner varma kramar att hålla dig uppe med nu när regnet strilar ner - hoppas att du känner några av dem. Du finns ofta ofta i våra tankar...

2010-07-26 @ 09:36:37
URL: http://eastrdingbossinmotion.se
Postat av: Barbro

Vaknade av att jag drömde om dig ! Vi kramades ! Hjärtat stod stilla och tårar föll !

Tänker på dig !

Barbro

2010-07-27 @ 06:23:55
Postat av: Lisbeth

Hoppas att det är bra med dig!

Kramar

2010-08-09 @ 21:26:46
URL: http://www.bettans-place.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback