Prinsessan



Hon är övertygad om att det är hon som är prinsessan på slottet! Flyttade in direkt, jag har inte ens fått ställa upp det helt för hon skulle hjälpa till. Hennes andedräkt är inte så vidare...lekte med frusna bajskorvar när vi var ute så jag fick snabbt ta "bajsplockaren" och gå på plockrunda! Varför ska dessa gullegrisar vara sådana äckelpottor ibland...

Annars var det en härlig stund ute i solen med -7 grader, så härligt. Jag älskar när det blir lite kallt och klart väder med lagom mycket snö. Jag hängde upp lite talgbollar som jag köpte i går och fyllde på den andra fågelmaten. Har vi börjat mata så måste vi fortsätta och nu om aldrig förr behöver de väl lite extra hjälp om det ska vara så här kallt. 

När bajs och fågelmaten var avklarat tog jag hundarna i koppel och gick en liten, liten tur på vägen. De är så otroligt snälla, de förstår helt klart att de inte ska dra utan går jätte snällt. De verkar också förstå varför matte inte orkar så långt för det är inga protester att vända hemmåt vilket det alltid varit förut...de är mycket kloka våra vänner djuren(ibland-tyvärr funkar det inte alltid...)

Medan jag var ute ringe en sköterska från onkologen att de lyckats få en röntgentid i morgon förmiddag. Jag ska vara inne redan till 08.30 för att ta ett njurprov. Det är tydligen nya regler,  före man gör en kontraströntgen ska de ha ett nytt njurvärde. Det är bra att de är noga och speciellt när man bara har en som jag. Sedan var då nästa problem...skjutsen! Skickade ett sms till Kristina och frågade om hon möjligtvis var ledig. Då ringde hon och sa att hon kunde, hon hade ändrat lite i sitt schema så att hon kunde köra mig! Vilken ängel hon är men det är ju inget nytt. Så även om jag har otur med mycket har jag tur med mina vänner!

Så nu ska jag försöka få plocka ner tältet om det går för Sally ska väl hjälpa till och jag tror inte det håller för hundlek. Men om Tilde inte skulle tycka det är kul kan nog Sally ärva det även om det tar några år. Hon verkar ha en väldigt lång "valpperiod"...hon är snart 2 år och är som en 5 månadersvalp...ungefär!

Sen ska jag sova för det känns i kroppen att det inte blev någon vila i går och sedan att jag rört på mig lite för mycket...fast det är det värt ibland.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Rosa klär den lilla prinsessan väldigt väl tycker jag ;-)

2010-01-26 @ 16:09:56
Postat av: Pernilla Å

Vilket fint tält. Det kommer Tilde att gilla.

/P

Postat av: Kitty

Och jag tycker Sally ser ut att ha kommit "hem"! :) Den svarta lilla racer vovven är allt lite flickig av sig "trots allt" ;)

2010-01-26 @ 17:34:31
URL: http://web.comhem.se/rindistexas
Postat av: Marie

Vilket fint prinsesstält. Det kommer säkert din lilla prinsessa att gilla och då menar jag inte den svarta!

Kram

Marie

2010-01-27 @ 16:58:46
URL: http://eirams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback