Trevlig fredag



Nu är våren här på riktigt. Denna härliga bukett fick jag av Susanne när hon kom tillbaka med hundarna efter promenaden i fredags.

Tidigare på fredagsförmiddagen kom Marianne och Nemo på sitt årliga "Påsklovsbesök" och alltid har hon med sig en rolig blomma från "tjejerna på hörnan" . I år var det en mycket vacker annorlunda tulpan! Tänk vilka roliga arrangemang man kan göra, bandet med rosetten ska inte vara med. Jag tyckte den var fin, satt runt silkespapperet som satt runt krukan när hon kom med den och jag tyckte det var fint att ha det kvar först  men nej....det blev bättre utan.


Något som ingen visste var att Rolf fyllde år och jag gjorde en prinsesstårta enligt önskemål.



Marsipanen var lite för torr och så använde jag fusklock för första gången. Jag har aldig fuskat förut men nu tänkte jag att eftersom jag är typ...sjuk fast ändå frisk så var det förlåtet. Vi har lyckats äta upp den i helgen så den var nog inte allt för tokig.  Nu är det bara Lina kvar i maj och sedan Maja i november...pluss alla andra som vi känner släkt och vänner.

En sak som jag gått och tänkt på i helgen...(man kan undra om jag är sysslolös men inte!) - Hur kan det komma sig att en ren handduk blir smutsig när man tvättar händerna ordentligt innan man använder den och ändå??? Visst är det konstigt? Har någon annan tänkt på denna kluriga och mycket viktiga fråga?

Hur som så har mina fötter börjat bli lite röda igen, speciellt den ena. Den andra har skinnet lossnat lite här och där. Men det känns inte som det är pga cellgiftet utan mer att det gamla ska bort innan det nya kan bli frisk och stark. Lite som när man bränt sig i solen och skinnet "flasar" av.

Ska till läkare den 19 april och nu funderar jag på att ringa för att kolla vilken läkare det är. Vill inte till samma som förra gången + att jag vill testa vidare med de smärtstillande jag skulle komp. med som ingen sedan brytt sig om. Dessutom var han så stressig och negativ. När vi frågade om vad som fanns om jag inte kunde gå vidare med detta cellgift? Det är bara att välja, detta eller inget alls för det finns inget annat! Så har de andra inte sagt utan de har sagt att det finns många olika att testa....men sedan säger han så och då blir man lite osäker på att han verkligen vet vad han gör.

Hur som så vill jag inte ha skinnflådda fötter = inte kunna gå på dem. Jag har haft väldigt ont i ryggen men det beror på att jag (dumskallen) måste prova allt som inte gör ont och det gjorde inte ont att räffsa och ligga på knä i rabatten, det har jag inte kunnat göra på 20 år så det var jättekul. MEN inte efter, då blev det ett helvete där bak i ländryggen, benen, höfterna + skuldrorna... Så nu har jag lovat mig själv att aldrig försöka igen. Det är nog samma sak med äpplen. Förra året åt jag kilovis, köpte massor med svenskodlade äpplen av olika sorter. De skulle vara gräns till omogna och kylskåpskalla att äta. Det var underbart gott och jag kunde inte få nog. Hade inte ätit äpplen sedan jag var 6 år och då passade jag på. Troligen '"åt jag mig in i allergin" igen eller vad man ska säga. Man brukar säga att man till slut får nog av ett ämne och när det rinner över kommer allergin fram och då är det kört.

Hade jag ätit normat med äpplen typ ett om dagen hade det kanske fortfarnade varit okej men nu har klådan kommit tillbaka även om det inte är lika kraftigt som tidigare.

Nog om detta, får väl se om björk, gräs och andra pollen funkar i år. Förra året var det rätt okej men det är olika från år till år. Det har varit rätt bra sedan jag fick alla dessa cellgifter och hormoner...vet inte om det har någon betydelse men vi lär väl få se. Än har pollenperioden inte kommit, så det är bara att vänta och se!


Kommentarer
Postat av: Barbro

Vilken vacker blåsippebucket här har dom inte kommit ännu. Va och kikade med Sofia och hennes fam vid Högbergsfältet. Är lite kyligt där ännu ! Om du vill kan du kika in på facebook, Barbro Kempe. Där finns lite bilder! Jag lägger gärna med dig som vän.

Kramar Barbro

2010-04-12 @ 10:21:47
Postat av: susanne

Såg ut att vara en alldeles utomordentligt god tårta trots fusklock ;-)



2010-04-14 @ 08:34:18
Postat av: Pernilla Å

Vilken smarrig tårta. Nästa år får nog jag också baka tårta den 9/4, om mamman tillåter vill säga.

/P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback