Sjukhuset igen...

Ja nu ligger jag här igen på Infektionsavdelningen, skulle på efterkontroll igår men blev kvar. Jag ringde flera gånger i förra veckan om min feber och smärtorna i ryggen men de hänvisade bara till att det skulle vara en infektion, typ en förkylning, men så igår slogs alla larm igång! Röntgen och provtagning; resultat inlagd igen! Risken kunde annars bli blodförgiftning samt en massa annan skit. Naturligvis fungerade inte min "venport" som fungerat i tre år just när den verkligen behövdes till alla prover. De lyckades i alla fall få ut det de behövde med två nålsättningar och den sista höll även till kontrast av skiktröntgen av lungorna. Röntgenresultatet visade att det hade tillkommit en hel del vatten i de olika lungfacken så idag ska de sätta ett dränage för att tömma lungorna både på vatten och luft. Igår fick jag även en påse blod och kommer att få ytterligare en idag.

Ja livet är fullt av överraskningar! Idag kommer Rolf in med min färdigpackade väska (vilken jag självklart glömde igår morse när jag åkte in) i fall att vi behöver åka till akuten. Jag hoppas att få åka hem om några dagar men först måste de hitta orsaken bakom infektionen.

Nu är det dags att sova en stund!

Kommentarer
Postat av: Lina

Mamma har tyvärr ingen tillgång till dator på sjukhuset utan har bett mig att lägga in texten.

2009-09-12 @ 11:44:08
Postat av: Marianne Clémentz

Hoppas att allt går bra och att du får komma hem snart igen och då förhoppningsvis utan feber. Massor av kramar från oss här med Nemo.

2009-09-12 @ 13:55:30
Postat av: Mariell

Vi beundrar din styrka!

Du är stark och kommer ta dig igenom det här också.



Du vet vart vi finns om du behöver oss!

(Jag släpper allt om jag kan hjälpa till med något!)



Kram från oss o Stenkumla!

Postat av: Tina

Bra Lina att hon har Dig och Maja som kan uppdatera här när inte hon kan, även Pernilla som har ryckt in för att uppdatera bloggen. Sådant är bra och ha när man inte klarar det själv av olika orsaker!!



Till Dig Ulla-Britta så säger jag bara.................

Nu hoppas jag att du kommer på benen igen och får komma hem och njuta lite i lugn och ro hemma!

Jag sa det förut i ett av inläggen att jag var förbannad på att dom inte ens orkade ta ett stick i fingret för koll av CRP, som kollas om man har en infektion för att det inte skulle gå så här långt för dig! Gggrrrrrr, så förbannad jag är på den sjukvården, tur för Gotland att jag inte bor där, då skulle jag strida som en värsta tupp eller tjur mot dom för din skull!!

Det var just det här jag hade hoppats att Du INTE skulle få och drabbas av!!!

Det är därför man är extra noga och försiktig med dom som är infektionskänsliga, för att INTE sänka dom drabbade mera än vad dom redan är!!!



Förstår att det är jobbigt att tvingas åka in igen och få stanna kvar på sjukhuset, men som alltid finns vi alla som håller av dig här. VI alla håller tummar och tår för att du snabbt få medicin och kommer på fötter igen.



Styrke kramar från mig Tina/Kattis ;)

2009-09-12 @ 18:39:43
URL: http://lordcaalveerts.blogg.se/
Postat av: Siv Ödlund

Vi håller tummarna för att du snart ska få komma hem igen.



Kram från Siv med familj!

2009-09-13 @ 12:20:33
URL: http://www.lillhagnas.se
Postat av: Marie

Krya på dej! Hoppas att du snart är hemma igen.

Kram

Marie

2009-09-13 @ 22:17:42
URL: http://eirams.blogg.se/
Postat av: Marie Lu

Hade också mina funderingar kring din temp som inte gav sig. Håller med dig, Tina, angående stick i fingret CRP:n...vi kanske ska ena oss "UB:s tupp-grupp" men eftersom det är gotland kanske vi istället skulle kalla oss "Bagge-truppen" ;) Man kan ju tycka att vi många gånger är lyckligt lottade i sverige som har sådan förmånlig sjukvård...och det är vi...om och när den fungerar som den ska, förstås!

Förbaskat jäkla tråkigt för dig UB =( Ge inte upp!

Håller alla två tummarna hårt för att det löser sig. Många kramar/ Överste Bagge-Marie...en i din förtrupp som leds av General Bagge-Tina...det vore väl något? ;)

2009-09-14 @ 10:34:34
Postat av: Tina

Den var bra Marie Lu!!! Bagge-truppen får vi kallas helt klart och vi skall sträva för en klok, ödmjuk och helhetssyns behandling!! Det är med det lilla som man kommer långt med, som sagt alla bäckar små.......



Det gäller även värden kan jag säga! Jag har efterlyst som oftast att varje enhet, avdelning eller specialité skall och måste jobba över gränserna för att vården skall bli bättre :))



Så kom igen nu Bagge-Truppen!!!



Kram

2009-09-14 @ 14:01:26
URL: http://lordcaalveerts.blogg.se/
Postat av: Marie Lu

Det där med helhetssynen gillar jag, individuell vård och omsorg, något som glöms av ibland.

2009-09-14 @ 21:47:49
Postat av: Lisen

Tänker på dej vännen och hoppas du snart är hemma i stugvämen igen.

Många kramar till er alla från oss i skåneland

KRAM

LISEN med flock

2009-09-15 @ 11:10:55
URL: http://www.chadnaskennel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback