Hemlängtan!

Jag ligger där jag ligger, dag efter dag... jag hoppas hela tiden att de ska säga att nu får du åka hem! Men inte... Fick återigen lite feber i eftermiddags, det kom helt oväntat som ett slag i ansiktet då jag varit inställd på att få åka hem i morgon. Läkaren var ändå positiv och försökte hålla mitt humör uppe. Han sa att antibiotikadroppet var rätt men att jag fortfarande har massor av veck i lungsäcken där det kan finnas bakterier som antibiotikan inte kommer åt. I morgon blir det skiktröntgen igen för att försöka spåra vätskan, börjar att se ut som en nåldyna på högra sidan. Det finns definitivt roligare saker än att få drän insatta. Det värsta är bedövningssprutan, det är äckligt och känns så läbbigt. Men måste man så finns inte så mycket att välja på...

Annars så är personalen jättebra, de tycker lite lagom synd om mig och det känns alltid bra. Nu är det dags för te och knäckemacka. Kvällsfikat och frukosten brukar vara de godaste målen på hela dagen!

Slumrar till till hela tiden, så trött är jag... Förra inlägget sms:ade jag först till Aina, då att jag somnade mitt i när jag skulle skicka. Det kan bli väldigt fel, men nu vet ni i alla fall att om det kommer konstiga sms så kan det va från mig! :) Nu skickar jag detta sms till Lina som lägger ut på bloggen för mig då jag inte har någon dator här.

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Krya på dej, Ulla-Britta!!



Kramar från Elisabeth

2009-09-15 @ 22:57:54
Postat av: Tina

Förstår att du längtar hem!!

Bra att dom ger dig Intravenös Antibiotika!!

Förstår också att du inte gillar detta med drän insättning, jag har sett hur dom gör och jag förstår dig fullt kan jag säga mer än väl!!!!

Jag tycker ändå att du är tapper och mer där till! Finns det någon som är duktig och kan göra en tapperhetsmedalj till Ulla-Britta??

Jag tycker hon borde få en sådan för allt vad hon står ut med!!



Usch, låter inget vidare eller skönt att se ut som en nåldyna på höger sida!!



Härligt ändå att du gillar frukosten och kvällsfikat :)) Bättre än inget alls!!

Jag får turen och slippa att sova kvar i någon sjukhussäng, jag åker hem i mellan och skall nu göra mig iordning för att åka in på sjukan igen!



Många styrkekramar från mig Tina/Kattis ;))



Håller tummarna att du snart får åka hem!!!

Postat av: Birgitta

Grattis och välkommen i mormorsklubben. Se nu till att bli frisk så fort som möjligt.

2009-09-16 @ 21:26:04
URL: http://www.kamelens.se/blog/
Postat av: Barbro

Jobbigt för dig detta. Hampus min x son hade venport i ca 1 år. Antibiotika i droppform i ett halvt år. Sen fick dom dundra in med ännu värre grejer mot mykobakterie i örat, med nevrologisk biverkning. Men nu är allt bra nästan dålig hörsel på örat får hörapparat. Men hade tur ändå att inte bakterien anföll hjärnan, va på håret. Man fattar inte vad man står ut med men måste man så måste man. Ungar har en förmåga att komma igen snabbt efter operationer.

Oförstående lärare osv får man bara glömma.

Kämpa på Ulla-Britta

Kramar från Barbro

2009-09-16 @ 21:27:42
Postat av: Lisen Lundström

hello vännen.

Tänker på dej, hoppas du får komma hem snart, har beban kommit nu???? förstod nästan så på Birgitta???

KRAM

Lisen

2009-09-18 @ 08:06:20
URL: http://www.chadnaskennel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback