Första höstdagen

Nu är det 1 september och det är väl den första höstdagen eller?? Om man ska se till vädret så är det så för idag är det grått. Alla andra dagar har varit soliga men inte idag.  Jag har sovit rätt okej men känt mig tungandad... Frågade Rolf om han hört något speciellt fast det hade han som tur var inte gjort. Men det är som om högerlungan är "tung"...typ som en stor klons som ligger där inne. Jag tror det är rätt mycket vatten där inne redan, men det får vara så några dagar till.

Nu börjar jag som inte varit ett dugg orolig över svininfluensan bli lite halvnojjig. Ska man våga krama folk som kommer på besök eller ska man bara säga hej på avstånd?? Jag är ju dödligt rädd för att få den eller en vanlig flunsa. Det var ju nu konstaterat hörde jag på radion att en man i Uppsalaområdet dött av svin-flunsan. Men vad hade han för annat? Han tillhörde tydligen någon riskgrupp, men de säger inte vilken...dåligt tycker jag. Varför kan de inte säga vad han mer hade, det spelar väl inte någon roll... kanske spelar det heller ingen roll vilken riskgrupp han tillhörde för ALLA kan få det i alla fall. Ä detta kan man vrida och vända i det oändliga utan att komma till ett svar.

Jag får ta mig en funderare på detta med kramar eller inte... en sak med människor man träffar ofta men de som bara dyker upp med halvår eller års mellanrum kan ju vara trevligt att få ge en kram eller hur?!

Något jag vill att ALLA ska göra är att tvätta händerna som om de är bakterierädda och använda handsprit!!!
Handsprit låter uttorkande men det är inte så. Jag frågade personalen om det när jag låg inne för de tog utan att de tänker på det en skvätt i handen innan de lämnar rummet - ALLTID.




De sa att det snarare är så att när de jobbat många dagar på raken kan känna att det är helt klibbigt av fett på händerna. Så köp och använd! Gjorde alla så skulle förkylningar och magsjukor nästan inte finnas.


Kommentarer
Postat av: Marie D

Morron vännen. Önskar att jag kunde vara hos dig så du slapp att vara ensam på dagarna... Skit oxå!! Får väl skaffa en sån där flygskärm eller vad det heter.. Så kommer jag ångandes över havet och landar i din trädgård.. I det stora trädet, haha sen får jag väl hänga där tills Rolf kommer hem så han kan klippa ner mig eller såga eller nåt...Eller så får han köra mig till sjukhuset för att jag brutit alla ben ikroppen, ja kära nån.. men då kan jag ju ligga i soffan bredvid dig ändå..



Kram från mig i sjunnis

2009-09-01 @ 10:00:44
Postat av: Pernilla

Marie i inlägget under har en god tanke. Undrar bara hur hon skulle göra med hundarna. Man kanske kan ha ett släp efter flygskärmen?

/P

Postat av: Barbro

1 september ja verkligen är hösten på intåg grått som tusan här. Nästa helg Marken helg sen stänger man till och syns inte förren till våren. Jo det är klart vi hundägare måste ju ut rasta våra hundar förstås. Gillar höstens färger så vackert att gå ute strosa i färgprakten.

Du får va rädd om dig, vet inte om det hjälper att gömma sig från svininflensan. Det som blir blir...handhygien och tur bestämmer.

Du bakar fixar och donar fattar inte att du har ork.

Kramar Barbro

2009-09-01 @ 11:36:25
Postat av: Mariell Dahlström

OJ, vad det talas om hösten.

Ni får komma till Stenkumla allihop, här skiner solen som om det vore en sommardag i mitten av juli!



Jag hoppas att handspriten kna rädda dig från svinen och andra flunsor...

Jag använder handsprit, så jag inte smittar mamma och pappa med min förlylning.



Jag håller på att tillfriskna från min hemska förkylning nu, men skall hålla mig lugn några dagar till för att vara säker!



Kram

2009-09-01 @ 12:02:55
URL: http://marielldahlstrom.blogg.se/
Postat av: Tina

Detta med handspriten är så att det finns en viss del fuktgivande också till händerna för att man inte skall torka ut.



Hörde imorse om detta med mannen som dog i ev. svininfluensa. Jag tror att man inte vill detaljera sig för att mera peka ut honom, som dog så att de som bor närmare- grannar kan lista ut och dessutom höra vad han har ytterligare för sjukdomar, som inte kanske anhöriga vill skall komma ut.

Nu hörde jag också att man skulle kolla upp sjukvårdsrådgivningen för tydligen had mannen eller anhörig ringt i förra veckan för råd och hjälp, allt för att säkerställa allt så man inte missar något på vägen.



Ja, det vore tråkigt om du och jag inte kan kramas nästa sommar!!!



Här får du en bamse kram av mig!!

Tänkte också meddela att om det finns någon som jagar eller kör viltspår aktivt så finns det en 4årig springer hane som är till Salu. Jag är uppfödaren, men han bor hos nuvarande ägaren, men som inte kan ha honom kvar. Han har A-höfter och godkänd i anslagsklassen i viltspår.

Enligt ägaren så är "Rätt hem viktigare än priset".



Kramizar från Tina/Kattis;););)

2009-09-01 @ 15:50:38
URL: http://lordcaalveerts.blogg.se/
Postat av: Birgitta

OK då måste jag lägga upp ett lager tills jag kommer ner. Finns det i storpack eller köp 2 och betala för 1 som vi brukar göra :)

2009-09-01 @ 20:14:30
URL: http://www.kamelens.se/blog/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback