Konstigt

Vi har ingen telefon men internet...visst är det konstigt eller är det jag som inte fattar hur det hänger ihop...antagligen!

Hur som så har jag lyckats missa att jag skulle ha varit på sjukhuset och fått mitt dropp idag...första gången jag missar något som har med min sjukdom att göra. Vi skyller väl på cellgiftet, det får skulden för allt just nu. Men min otroliga trötthet är cellgiftets fel det står i biverkningar att man kan bli trött och dåsig...och det är precis vad jag är.

Idag bakade jag en morotskaka för första gången, den blev jättegod. Anledningen till att det blev av var att jag skulle få besök av Åsa och hennes lilla Isa ur vår sista kull. Hon kommer och leker med Sally för att jag ska få sova senare...eller inte bara därför utan för att det är en trevlig stund med kaffe också för mattarna. Sally såg ut som en sandkaka efterår. Hon fick ligga på tork en stund och när sanden stelnat kunde jag borsta bort allt...eller det mesta i alla fall.

Sedan sov jag i 3 timmar, var helt slut av ja...inget mer än en bakad kaka och ett besök. Visst är det hemskt att man ska bli trött av något så trevligt.

När jag tagit min dos med piller på eftermiddagen får jag numera en hemsk halsbrädda och det skyller jag också på cellgiftet. Det måste vara den som gör att slemhinnorna även i halsen blir konstiga. Det är verkligen som att det brinner men jag har mitt botemedel Molkosan för det hjälper inte bara i munnen utan även i halsen. Sedan släpper det när jag druckit ett glas vatten med denna otroligt goda...dryck!

Nu är det dags för morotskaka och kaffe! Jag gjorde den ur Leilas bakbok och den kan jag rekommendera, blev jättegod och godkändes av Åsa som är morotskakeälskare!

Kommentarer
Postat av: Lisen Lundström

Hello hjärtat.

Verkar som demensen även hunnit till Skåne"ler" man glömmer mycket just nu,man får vara glad man kommer i håg att få i sej lite föda mellan varven, morotskaka lät ju inte så dumt.

Kram

Lisen

Postat av: Kitty

Omöjligt att morotskakan slog banankakan! ;) Men den var säkert väldigt smarrig ändå! Det där vita kletiga på morotskakorna brukar vara vääälidgt gott! Kram på dig!!

2009-11-24 @ 16:58:02
URL: http://web.comhem.se/rindistexas
Postat av: Tina

Hmmmmm ;)

Varken banankakan eller morotskakan har jag fått smaka :D Men till i sommar kanske, går den att frysa så kanske du kan baka den eller Rolf kanske kan baka den :) Eller får vi smygtitta på receptet här i bloggen och jag gör en kaka och tar med mig den till Dig nästa sommar, för vi träffas väl i sommar som kommer igen;)

Fast med handen på hjärtat så tror inte jag att kakan smakar lika gott som när du bakar ,det är så säkert som jag sitter här och skriver till dig Ulla-Britta!!!



Mången kram från mig Tina

2009-11-24 @ 21:20:45
URL: http://www.lordcaalveerts.com
Postat av: Lisen Lundström

tasar in och önskar er en fin 1 Advent

Jag var på genrepet på Idol i går kväll på Malmö Arena vilken kväll, hoppas ni ser det i kväll, fantastiskt

KRAM LISEN

2009-11-27 @ 16:13:30
URL: http://www.chadnaskennel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback