Seg och kall

Jag försöker logga in och det går inte, gång på gång men så kommer jag ihåg -Jag har skrivit med stora bokstäver! Så nu funkade det. Så seg man kan vara i detta huvud. Skulle ringa apoteket och be dem beställa tabletter hit till Hemse men det har jag naturligtvis glömt så i morgon får jag ragga för då är de slut. Har jag riktigt otur blir det en tur till stan, så irriterande. Det går åt en helt del extra just nu även om jag har fått hit en mycket arbetsvillig "slav" denna vecka som heter Marie. Hon har tagit morgonrengöringen i valplådan och det känns verkligen i hela min kropp att jag slipper. Att göra det var okej men sedan har jag ont av det hela dagen men nu slipper jag det och det tackar jag inte nej till. Dessutom har man någon trevlig att parat både hund och sjukdommar med. Inte för att det är något fel på er andra men det blir lite speciellt när hon bor här. Det är så roligt att få visa gammla hundbilder och berätta om sådant man varit med om i detta hundliv. Kan man föra lite historia vidare så är det ju alltid kul.

Förra vecka var vädret så fint, rätt kallt och blåsigt men sol. Idag har det regnat mer eller mindre hela dagen, hoppas det torkar upp till i morgon. Både jag och valparna vill vara ute så mycket som möjligt. Jag älskar att få vara ute i solen och få den härliga värmen som den ger. Min kropp fryser ju för det mesta så det är väldigt värdefullt att få denna sollampa att värma oss frusna sjärlar.

I dag har jag varit på vattengympa - tur Lena att du ringde annars hade jag missat allt eftersom jag sov så gott! Nu kom jag upp lagom för att göra det jag orkar innan jag börjar huttra i den varma bassängen. Det är jätte skönt och sedan får man värma upp sig i bastun en lite stund och fundera över hur människan som är där kan vara brun, precis överallt.... det är för mig en gåta hur det går till. Men det gör ju att jag får tänka på något annat än det vanliga ;-)

Jag får lite dåligt samvete för att jag inte orkar skriva och svara på brev jag fått. Det finns helt enkelt inte ork och tid, det har ni väl förstått med tanke på hur ofta jag skriver på bloggen också. Skulle vilja göra så mycket men det går helt enkelt inte. Det blir bättre när bäbisarna har åkt, eller de flesta. Nu känner jag att min nacke och benen inte vill sitta här längre, dags att stänga ner för i dag och dra sig till sängen. Ska försöka skriva lite mer snart igen! Ni får väldigt gärna fortsätta skriva, jag läser det jag får. Till exempel Marie G...ja du vet själv, jag hoppas kunna få komma och se ert nya hus när det kommit upp och vem vet - jag kanske kan orka måla lite!


Kommentarer
Postat av: Marie

Här kommer en hälsning från ett brrr! kallt Eskilstuna. Det har väl inte undgått att Eskilstuna firar 350-årsjubileum och att självaste kungen kommer wow!!! ;)"Allt" är gratis! men vi missar med flit det hela samt att stå längs paradgatan och vifta tappert och ivrigt med våra flaggor.UjUjUj! vad pengar det kostar...i bistra tiders varslande. Bara hotellet som brann ner för en tid sen har fått en tillfällig fasad av gamla, stora fotografier för en nätt liten summa på 300-400.000 kr. Parallellt har dom sagt upp en del gymnasielärare. Vet inte om man ska skratta eller gråta ;)

Vattengympa låter skönt. Eva H. har idkat det och säger att det är toppenskönt och bra. Ha en trevligt helg/ kram

2009-06-06 @ 09:00:57
Postat av: Barbro

Hoppas allt är bra med dig och övriga tvåbenta och fyrbenta familjen. Läste Marie`s inlägg om kungens besök ja det är ju fånigt att när det gäller de som redan har så finns det obegränsat med pengar. Jäkla jaktkniv och en vas fick dom varför? dom har inga grejer eller..........Ungdommarna mår dåligt och har inga jobb då finns det inget att dela ut minsan bitter ja........Inte kungen och Silvias fel dom känner nog nästan skam att ta imot grejerna eller så skänker dom bort grejerna hoppas jag till välgörenhet.

Kramar från Barbro

Hoppas på en helt underbar sommar solen är gratis ler

2009-06-09 @ 14:33:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback