Skåne

Oj en sådan slöfock jag är på att skriva här och överallt.... hoppas jag bli bättre på det för detta är ju min "dagbok".

I kväll ska Jimmie (Linas kille)tömma min dator och se om det går att få ordning på den. Den har nämligen blivit konstig efter alla virus kom på den. Men nu är det alltså dags för en totalrensning! Allt ska bort så i går kväll plockade jag över allt på en ubs...uvs..usb-minne/sticka för att jag ska kunna lägga tillbaka det sedan. Sedan skulle jag inte röra det utan det skulle stängas ner och plockas ur MEN när jag vaknar har jag dragit ut den under natten.... Jag är inte pålitlig, hoppas nu bara att jag inte förstört något. Jag har gjort flera konstiga saker på senaste tiden när jag sovit så i fortstättningen får jag se till att inte ha saker som jag kan förstöra i närheten. Förra veckan skulle jag ta mina piller när jag vaknade efter min em vila men det var tomt i asken...då visar det sig att jag tagit dubbeldos! Jag fick först lite panik, jag som skulle förbereda flytt av en valp+packa inför våran resa dagen därpå... Trodde jag skulle bara somna för så hade det blivit en gång tidigare när jag tog för mycket. MEN konstigt nog tog det flera timmar innan jag kände något, dessutom fick jag mer ont än vanligt och vågade inte ta de mer direktverkande pillren. Men till slut fanns det inget val jag var bara tvungen att ta en ordentlig dos för att kunna göra något alls. Trodde detta var en engångshändelse men nu efter denna sticka känner jag att jag är inte pålitligt.

Ja nog om detta! Nu lite om katten Ronja, hon är speciell och vill nog leva lite farligt. Vi har inga kattvana hundar utan vi har delat av lägenheten med ett kompostnät. De låg på andra sidan och vi satt i soffan med katten. Plötsligt fick hundarna se henne och skällde till vilket gjorde att hon kröp in under sängen och stannade där. Oj nu kommer hon väl inte fram mer medan vi är här men ack så fel vi hade. Hon har blivit modigare och modigare för varje dag och nu VILL vi hundarna ska skrämma henne lite för annars hoppar hon väl över rakt på dem. Hon är så nyfiken på dem och får en jääätte lång hals. Idag medan Rolf var ute i regnet med hundarna fick Ronja nosa runt i hundarnas sängar och det gjorde hon ordentligt. Hon kände även på vattnet i deras skål och sedan när hon klara av hela genomgången ville hon själv ta ett dopp i badkaret men det fick hon inte. Hon fick nöja sig med att leka med vattenstrålen i badkaret en stund. Sedan åt hon lite av sina stora kattkulor...ser ut som hundarnas mat. Det är så roligt att se på henne när hon äter för när hon är klar så krattar hon runt och puttar till på maten för att gömma den. De säger att ju godare mat hon har desto mer försöker hon gömma den. Skulle jag ha en katt fick det bli en MaineCoon - hon är så rolig!

Nu ska vi ut på stan och luncha med Maja eller hon ska luncha och vi fika för vi har nästan nyss ätit frukost...nästan :-)


Kommentarer
Postat av: Pernilla Å

Hallå!!

Så roligt att höra att Ni har det bra, även om det var några dagar sen. Hoppas också att datorn har tillfrisknat. Vi är ännu kvar på sjukhuset men har fått några dagpermisar. Hurra! Fatta vad skönt att bara vara hemma.

Om allt går som det ska, är vi nog hemma till helgen. Sköt om Er alla.

/P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback