Vanlig söndag!



En helt vanlig söndag och jag är precis lika snurrig som vilken dag som helst. Den stora skillnaden idag mot annars är att det fallit lite...lite snö eller precis lagom mycket snö. I landet lagom är detta precis lagom i mitt tycke, kanske lite mer så hundarna får lite mer att rusa runt i och alla barn...fast det har jag inga längre eller det har jag ju så klart men de bryr sig inte om hur mycket snö vi har här hemma eftersom de inte är här!

Vi tog en sväng med rullstolen och kameran medan solen sken från en klarblå himmel och termometern visade på -5, det var underbart skönt och vackert.
Jag har ont, det värker överallt och mest i min rygg och högerhöften....pluss lårbenet som tillhör denna dumma höft. Jag har ingen vidare aptit. Rolf har serverat kyckling här för en stund sedan och det brukar vara ett säkert kort men inte nu längre...det blev så att jag värmde risgrynsgröten från i går till mig. Det känns så tråkigt men jag kunde inte äta, då hade jag fått kräkas...det är bara så. I morgon är vi bjudna till stan på mat och jag har tackat ja men med reservation för att jag kanske inte kan äta. Jag sa nyss att vi kanske ska köpa med en "risgrynskorv" om i fall att jag inte klarar av att få i mig det de bjuder på. Man känner sig så oförskämd även om alla förstår att jag inte klarar av att äta. Alla vet ju vilken matälskare jag varit i hela mitt liv så det är väl lite konstigt att jag helt plötsligt sitter och petar i maten. Men, men i morgon är en annan dag och då kanske jag kan äta-vem vet!? Inte jag och ingen annan heller!

Nu ska jag visa er Alvacity i snö!

  Milstenen som visar hur långt det är till Visby...men exakt vad det står har vi inte riktigt sett efter - ska kollas!
  Prästgården  Kyrkan  Församlingshemmet Skolan  Fd.affären-Nu är det kvinnor som har haft det jobbigt i livet som bor tillfälligt där...typ...tror jag.    Vårat hus  Vovvar som väntar på husse!  På väg att hämta ved    Resultatet av vedplocket - så skönt!! Hoppas ni också har det lika skönt som vi nu när kylan kryper in i varje vrå....så stäng dörren!

Jag har ingen förklarning till Tinas nerfallna korp men det är klart att sånt kan hända men jag hade som du blivit väldigt uppskakad av det och jag undrar verkligen om det kan betyda något....men oavsett så är det säkert så att det är tur med det...även om jag först kände att fy så hemskt.... men det är klart det betyder TUR!!

Det är Maja som tagit över morsans tårtgarnerningstalang. Har alltid tyckt det varit väldigt roligt och inte låtit någon annan göra för JAG har velat göra...men nu är jag så skakig och har ingen ork till det hur kul det än är. Men när det finns de som tycker det är lika roligt och som dessutom gör det MINST lika bra så varför streta emot-bättre att njuta och ÄTA!!

Kommentarer
Postat av: Siv Ödlund

Ja, det är verkligen lagom med snö just nu.

Tissla älskar att rusa runt och busa i snön tillsammans med Kajsa.

Hoppas att du får ha lite aptit idag. Men om inte annat så får du väl trevligt sällskap idag.



Kram från Siv!

Postat av: Susanne

Men Ulla-Britta hur kan du skriva att det är en milsten? Det är ju ett tomtehus det vet väl alla! ;-)Måste kolla vad det står på "vårt", har för mig att det står 5 mil. Rolig bild på dig och Rolf. /Susanne

2009-01-05 @ 10:06:05
Postat av: Pernilla Å

Vilka underbara bilder du bjuder på. Det är otroligt vackert ute när solen skiner på den gnistrande snön.

Ha en härlig trettondagsafton och hoppas du kan få njuta lite av maten.

/P

2009-01-05 @ 10:59:05
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Marianne Clémentz

Tråkigt att höra om din aptit men det kan väl vara lite upp och ner för alla särskilt efter jul när man har proppat i sig. Hoppas att det är så i alla fall för dig. Själv ska jag börja på viktväktarna i nästa vecka. Det kommer en "tant" till jobbet och förra terminen gick 160 kg bort från de som var med då. Inte illa eller hur? Så idag ska jag proppa i mig chips, hi-hi för sista gången på ett bra tag.

2009-01-05 @ 14:59:49
Postat av: Kitty & Texas

Underbara bilder! Vi känner oss som hemma i AlvaCity när vi är på besök ;) Hoppas ni får en bra dag i staden! Massa kramar!

2009-01-06 @ 09:13:10
URL: http://vovventexas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback