Ögonglas...

 
                                               Majas vackra och otroligt goda chokladtårta

Susanne och jag hade bokat tid för koll av våra ögon på samma ställe i stan idag. Jag för att det aldrig blir av annars och hon av samma anledning...vissa saker skjuter man alltid på och fråga mig inte varför för det vet jag inte. Hur som helst så var Rolf ledig idag och ville också följa med för att se till att jag inte beställde "Dame-Edna"(hur det nu stavas)glasögon, skulle jag tro. Nu blev det väl inte så långt därifrån...tror jag! Vi får väl se och det var på det nya stället där man får 2 par i stället för bara 1. Det fanns många olika modeller att välja på och samma opriker var det som när jag var på det andra stället så jag vet inte var skillnaden ligger i mer än att det är halva priset...det tar kanske några dagar längre för det skulle ta 10 arbetsdagar så om 14 dagar skulle jag få ett sms om att de kunde avhämtas. Ska bli skönt för vi konstaterade att jag inte såg nästan något när det gällde att läsa! Han avslutade med att lägga i några glas och fråga hur jag såg då?....Ingenting sa jag det är helt dimmigt! Det är så du ser med dina nuvarande sa han. Oj vad jag kommer att se mycket framöver, tur att man inte har städmani eller fönsterputsarsjukan! Fast Rolf påstod idag att jag rände runt med sopborsten och skyffeln hela tiden....jag fattade ingenting men sen sa jag att det vet du väl att de sa om min morfar med så det är alltså ärftligt! Jag brukar hävda att ALLT är ärftligt när det gäller hundar och då är det säkert så på oss människor också!
Nu ska ni som vill få se ett urval med bilder från julen...eftersom ni får vänta på mig i mina nya ögonglas!

Kanske ska skriva att jag mår okej, fast mer ont...lite jobbigt, men vad ska man göra åt det?? Inget vad jag kan komma på mer än att ta ett och annat extrapiller. Det andra jag har att välja på är att vila och det gör jag redan tillräckligt...blir det allt för mycket mer av den varan -att vila alltså- då kan jag stanna kvar i sängen på morgonen och inte gå upp när det blir kväll....nja det där lät lite konstigt men ni förstår nog vad jag menar...hoppas jag!


              
De ni ser på bilderna är Lina, Astrid(Rolfs brors svärmor) och min svärmor. Maja och Marlene som studerar fingrar. Årets julgran, farmor Ingrid igen. Lotta med Sally i knät och Bonnie under armen. Halva skinkan...och godisgrisen. Bonnie som väntar på att spelhålan ska startas, mina efterlängtade äppelklubbor(jättegott men inte värt arbetet)och sist men inte minst min stilige man som tvingades att bära slips hela julafton och jag tror han trivdes rätt bra...eller såg inte allt för plågad ut  i allafall.

Kommentarer
Postat av: Tina

Skönt att höra ifrån dig på bloggen, man blir så orolig!

Du vet hur man är, som en hönsmorsa och ändå är jag bara din kompis ler

Superfina bilder från julen!!!!

Ni är verkligen superduktiga med att baka till julen det ser jag de ler



Nä, inte ser Rolf ut att vara plågad i sin slips, men hade du sett Tomas i slips, ja då hade du sett en som var plågad skratt



Dessa Dame Edna glasögon är sådana som jag vill ha, men som aldrig finns till salu här i Sverige, tror jag. Jag älskar "kattglasögon" med glitter och speciella färger ler

Ser verkligen fram emmot att få se dom nya glasögonen.



Ulla-Britta.........

Du som kan tyda det mesta................ ler

Vid tolvslaget så ramlade en kaja eller kråka ner från skyn- död och precis där vi stod- framför fötterna på oss nästan. Väldigt obehagligt!!!

Antagligen så dog fågeln av en raketsmällare, men eftersom jag är så vidskeplig av mig så tog jag detta som ett omen. Ont eller slutet på det onda?! Jag vet inte riktigt hur jag skall tolka detta.

Någon annan som kan sådant här med tolkningar?



Jag tycker du är super duktig på det mesta!!!



Kram Tina



P.S Har skickat ett SMS, tänk på detta du ler D.S

Postat av: Barbro

Maja är allt väligt lik sin mamma! Tack så mycket för Julkortet själv är jag urkass, skickade endast ett och det va till min Sofia i Tyskland/Hamburg.

En väldigt vacker tårta vill jag säga konstnären är det du eller??

Kramar Barbro

PS önskar er ett riktigt Gott Nytt År och i år får vi 50 årsdag helt otroligt.

2009-01-04 @ 15:18:44
Postat av: Marianne Clémentz

Det ser ut som ett finare café hemma hos dig! Allt ser så gott ut när du fixar och donar. Här börjar allt se lite visset ut nu, man tröttnar på det röda.Granen är av plast så den är bara att packa ner när man får lust men en vecka till får den stå. Är ledig till på onsdag och det är jätteskönt, härligt att gå ut i minusgraderna som det är nu -10 idag.

2009-01-04 @ 15:35:19
Postat av: Pernilla Å

Den fina tårtan vill man ju inte smaka, inte skära sönder menar jag, smaka vill jag mer än gärna.



Det där med glasögon är jobbigt tycker jag. Får större och större behov att använda mina läsglas. Om vi menar samma "Glasögonaffären" så är den inte ny, det är bara en ny kedja. Samma gamla ägare men inte längre några klockor.

/P

2009-01-04 @ 16:20:48
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Marie

Vilken ljuvligt vacker chokladtårta. Håller med Pernilla om att man inte vill skära sönder den.



Jag gillar normalt inte julstjärnor, men här var det perfekt. Varför jag inte gillar julstjärnor, som lyser så vackert rött?? Jo, jag läste för många år sedan att dessa stjärnor egentligen är stora buskar i sin normala växtmiljö (som ju många av våra krukväxter egentligen är) och för att få dem att sluta växa men ändå blomma vackert så hade man någon sorts medel som blommorna behandlades med. Detta medel hade man testat på framförallt hundar innan man kunde släppa ut blommorna till försäljning. Medlet droppades direkt i ögonen på hundar för att få fram ett medel som inte skadade människan, när den vill lukta på blomman bl a.



Då bestämde jag mej - aldrig att jag köper en julstjärna mera och det har jag hållit på i alla år. I år har jag dock två stjärnor. En fick Gunnar av en granne och den andra står i en julgrupp jag fick från chefen. När jag väl fått dem hade jag inte hjärta att slänga dem.



Hoppas aptiten återvänt så du får krafter igen.



Kram Marie

2009-01-06 @ 20:56:34
URL: http://eirams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback