Livet kan vara jobbigt...

Ibland är allt bara jobbigt och svårt. Ont, ont och åter ont men så kommer tråkiga nyheter och då känns det onda så fjuttigt. En av våra valpar i senaste kullen dog i går...så fruktansvärt onödigt och en så jävla otur. Han fick ett slag av en självstängande dörr och efter ett dygn är han död. Det är så sorgligt och inget kan man göra för att göra det bättre. Tänk va livet är orättvist i bland och krångligt...man vill att allt ska vara bra och lyckligt. Jag mår så dåligt över att det hänt och hur hemskt det är för familjen som älskade sin hund så fruktansvärt mycket. Han var så efterlängtad och så ska detta behöva inträffa. Man önskar bara att det gick att radera allt och börja om igen men det funkar ju tyvärr inte så. Det är mycket jag skulle vilja radera om den möjligheten fanns!

Vi firar 29 årig bröllopsdag i morgon på luciadagen. Tänk vad tiden går fort när man har kul och trivs med livet. Visst har det varit jobbigt ibland men sällan mellan oss...ja ibland är han väl ett "nöt" som inte fattar något men det går över och jag är ju som tur är helt ofelbar!

Hur som så önskar jag att alla som får problem i äktenskapet jobbade lite med det som är problem i stället för att bara rusa iväg och skilja sig. Tror det är lite för enkelt ibland, även om många gör rätt i att skilja sig så tror jag att många tar den vägen för att är enklare än att gräva i hur och varför.

Idag köpte vi en julgran som är tät som en ja...jag har aldrig sett något liknande. Den är klippt så att den ska bli tätare än normalt. Vi får väl se hur den ser ut när det är ljus och annat i den. Rolf gillade den inte men jag tyckte vi skulle ta den, kul med en annorlunda gran. Vi har haft kungsgranar i flera år och det har varit jätte fint men i år var det inte lika lättat att få tag i en. Dem vi köpt av tidigare år fick inte tag på några så då blev det att kolla ICAs utbud och den som Susanne(lika petig som jag...minst) tyckte hon skulle kunna välja stod där så tyckte jag den kunde vara bra även till oss. Det är väldigt viktigt med en fin julgran...väldigt viktigt! Vi får verkligen hoppas den håller måttet och att inga katter hinner pissa på den innan det är dags att flytta in.

Ett år var det en katt som hade kissat på granen och vi fick spraya med olika rengöringsmedel, spola med slangen och till slut gick det att ha den inomhus även om vi kunde känna doften av...kiss, såpa och div.andra saker... Vad gör man kvällen innan julafton när granen ska in och göras vacker...alla granförsäljare hade ju stängt och gran måste man ju ha!

Nu är det dags för en extra, extra omgång morfinkapslar...det värker så hemskt i rygg, vä-ben och arm...jävla skit! Det känns som det inte spelar någon roll hur mycket jag tar, det släpper inte ändå. Men jag kanske somnar av morfinruset...hoppas kan man ju i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Siv Ödlund

Vad jättetråkigt med valpen!

Trist också att du ska behöva ha så ont, hoppas att det onda ger med sig så småningom.



Grattis (lite i förskott) på er bröllopsdag.



I morgon bitti ska jag en extrasväng till jobbet och lussa för våra boende. Det brukar vara uppskattat, så det är väl värt det lilla besväret att kliva upp tidigt en ledig söndag.



Kram från Siv!

Postat av: Pernilla Å

Gratulerar Er båda på bröllopsdagen. Jag och K ligger en liten bit efter men hela 19 år har vi avklarat. Mycket ska man gå igenom för att bli starka tillsammans. (peppar, peppar ta i trä).

/P

2009-12-13 @ 15:58:28
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Grattis på bröllopsdagen. Jag och maken ligger då lite före. Vi har klarade av 37 år i år.

2009-12-13 @ 18:36:43
URL: http://www.kamelens.se/blog
Postat av: Marie Lu

Förbaskat otur och sorgligt med valpen. Har ju själv blivit tvungen att ta bort Selma, hastigt, oväntat och mycket chockartat pga av svår sjukdom så jag vet hur det känns :( Tänker på dom.

Ingen rolig julklapp precis :(



Gift och gift! cellgift alt. giftermål... väljer nog det sistnämnda.

Hmmm...i hundår räknat så slår ni nog rekord ;)

"grattis" till många långa,goda år. Och det hoppas vi på även framöver.Det är bra jobbat av er, bara att gratulera!men så passar ni ju så bra ihop, "äktenskapstycke" kallar man väl det om jag inte missminner mig :)eller så är det väl du UB som har pli på maken ;)) skämt åsido!



Gran och julfirande är inte att tänka på här då vi just nu lever rätt rörigt och hus, lillhus, garage m.m. ska tömmas och packas. Flyttlådor högt och lågt och sedan ska ju allt städas. Lasset går 12 januari.

Fast lite juligt har vi iallafall, tre ljusstakar i köket och två tomtar. Normalt har vi huset fullt av tomtar, ljusstakar m.m. för att inte tala om käre makens alla bonader (svärmor har ägt en hemslöjdsaffär) som baara skaaa sitta där, vaaarjeee ååår!!! :))Allt ska ju vara som det alltid varit :)



Önskar alla en riktigt "God Jul & Gott Nytt År"



Och att du UB får en något sånär smärtfri helg.

Var rädd om dig.

/Kram Marie



2009-12-14 @ 07:52:56
Postat av: Lisen Lundström

Grattis till många år tillsammans, jag och peeter har ju levt snart 100 år tillsammans känns det som, dock inte varit gifta så många tyvärr, så nåt guldbröllop kommer vi nog aldrig att få uppleva misstänker jag, om vi nu inte skiter i detta med vigselbeviset förstås då är det minst silverbröllop



Hoppas ni får en lugn och skön jul med nära och kära

synd om lilla valpen, uch så hemskt man blir alltid lika ledsen

KRAM

2009-12-16 @ 17:03:49
Postat av: Lisbeth

2009-12-19 @ 16:44:46
URL: http://www.bettans-place.blogspot.com/
Postat av: Lisbeth

Hej Ulla-Britta!



Vi känner inte varandra, men hamnade på din sida av en slump, via andra kennelsidor. Har läst din fina blogg ett litet tag.



Vill bara önska dig och familjen en riktigt skön jul! Och jag hoppas du får en hyfsat smärt- och besvärsfri helg.



Vänliga hälsningar

Lisbeth Zäll, Göteborg



PS: Råkade som vanligt trycka på fel tangent, så jag lyckades skicka en tomt kommentar..

2009-12-19 @ 16:50:00
URL: http://www.bettans-place.blogspot.com/
Postat av: Maria Herbertsson

God Jul och Gott Nytt År

önskar Maria och hundarna på kennel Windcraft

i ett härligt snöigt Hallsberg :-)

2009-12-23 @ 13:18:03
URL: http://www.windcraft.se
Postat av: Lisen Lundström

God Jul hela familjen, hoppas du inte har för ont Ulla-Britta och hinner njuta av dopp i grytan och alla smaskigheter på Julbordet

Kram Skåningarna

2009-12-24 @ 12:59:36
URL: http://www.chadnaskennel.se
Postat av: luckeboi

God jul till alla på blogg.se :)

2009-12-24 @ 13:50:23
URL: http://lifeoflucke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback