Röda kinder

                                       

Vackra Tuffe bland vårblommor ...och en spark som nog har gjort sitt för denna gång - hoppas vi!!

I kväll bränner det på kinderna fast jag bara varit ute en liten stund men det blåste och det räckte väl antar jag. Jag har varit lite ur form på kvällarna, det har kanske blivit lite mycket på dagarna. Vi får rätt mycket besök nu när det finns valpar att titta på och det är bara roligt men jag tror det tar på krafterna mer än jag tror. Det är ju bara sitta och prata + dricka kaffe och det låter väl inte speciellt jobbigt eller hur?! Men tydligen tycker min kropp att det är jobbigt....irriterande tycker jag!


Hur som så var jag på vattengympa i måndagseftermiddag. Gympa vet jag inte om man kan kalla det ...inte riktigt i mina ögon i alla fall. Jag har lite rörelser som min sjukgymnast gjort till mig och de gör jag sedan går jag runt i bassängen och njuter av vattnet tills jag börjar frysa.  Efter ca 15 min i bassängen så fryser jag, därefter blir det en upptining i bastun. Det är skönt jag som ALDRIG gillar att basta,  men nu är det skönt. Det känns som om värmen når ända in i märgen och det är skönt. Efter det mådde jag jätte skit, mådde så illa och var snurrig i huvudet men jag hamnade i soffan och sedan upp till sängen. Det var ingen bra kväll i går heller, då var jag också illamående och kunde inte äta något men i går somnade jag rätt tidigt. Men idag har jag mått mycket bättre även om jag var trött även i kväll men på ett skönare sätt och jag kunde äta. Det är så konstigt att man kan göra saker som jan vet att man älskar att äta men det går bara inte. Det finns ett piller som jag kan ta för att inte bli illamående men det räcker tyvärr inte ...oftast inte. Jag skulle så gärna vilja äta med glädje och slippa känna denna jobbiga "kräkkänslan" . Så ni som mår bra och kan äta - gör det och njut av det!!

Fick ett härligt brev härom dagen från Tuffe och hans husse och matte. Sådant är alltid uppiggande och speciellt när man är lite nere då lyfts man alltid upp! Så tack för det och finns det någon trevlig bra människa som vill ha en springer pojke så finns det några små godingar i lådan. Tuffe är morbror till denna kull, det är alltså hans kullsyster som är mamma Stella.


Kommentarer
Postat av: Tina

Vissa drag så påminner Tuffe om Hjalle, sedan påminner han om sin mamma Klara och liten släng av Melvin. Jag tror Tuffe är en snygg kille:)



Men det måste vara skönt att basta och viss simträning, fast jag kan tänka mig att det verkligen måste ta på krafterna. Hujjaaa!



Igår var det svinkallt ute och blåste lite också!! Jag som trodde att solen skulle komma fram ;)



Kram Tina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback