Championkvalitet & Lilla Elsa

ÄNTLIGEN!!! Stella,  våran lilla ljuvliga pärla har fått CK= championkvalitet. Matte Carina visade henne på en annan dyblöt ö, nämligen på Öland. Jag blev så glad när sms-et kom att även en liten tår trillade nerför  kinden. Äntligen en domare som ser vad jag ser, nämligen en hund av hög kvalitet. Nu måste vi fira det någon dag när matte och husse kommer hit och hälsar på. Nu har vi på papper att hon inte bara är duktig spårhund utan även vacker!


I går fick vi äntligen träffa den lilla stjärnan Elsa som kommit hit för att visa upp sig tillsammans med mamma Annelie och pappa Peter. Hon var precis lika underbar som vi trodde och vi var många som ville låna henne. Till och med Maja höll henne på ett tryggt och avspänt vis. Inte som för några år sedan när hon fick frossa av att bara titta på bäbisar, men det har definitivt gått över. Hoppet tändes hos mig om att det kanske blír barnbarn även här en dag.  

Men den som såg lyckligast ut med henne var nog...borträknat från mig då...Lina. Jag hoppas nu att denna bäbiskontakt ska skaka om hormonerna lite ...man kan ju hoppas att någon av döttrarna skulle skaffa sig en egen liten klimp.Visst ser det rätt tänkbart ut...eller är det bara jag som inbillar mig!? Jag tycker hon ser ut att trivas bra med den lilla vackra gullungen.


Men den enda tillökningen som kommer att ske inom den närmaste tiden är en liten kattfröken av rasen Mainecoon som Lina och Jimmie köpt och ska hämta hem denna vecka. Vi får vara glada över det eftersom de inte kan ha hund ännu på grund av att de bor mitt i stan, då är det bättre med en innekatt.

Nu ska jag vila för kroppen värker rätt ordentligt och det har varit några intensiva dagar men det är det värt. Jag kan vila sedan när lugnet lagt sig över Alva city igen.  Det gäller att passa på och njuta av sina och andras barn när man får chansen!

Kommentarer
Postat av: Susanne

GRATTIS!!!! Till dig, vackra Stella och Carina. Och tack för den trevliga och goda stunden i fredags/Susanne

Postat av: Marie Dahlman

Jättegrattis till Stellas resultat, klart hon skulle ha ett ck hon är så vacker så!! Håller med om att Lina ser väldigt hemtam ut med en liten "knodd". Kram från hon på dal

2008-09-07 @ 12:22:56
Postat av: Mariell

GRATTIS till Stella! vad kul!



jag är helt övetygad om att det snart blir ett litet barnbarn även i Alva City! Lina såg super förtjust ut, så det dröjer nog inte länge ;)

ta hand om dig! jag kommer hem TVÅ veckor i oktober, då litar jag på att du är utvilad så att vi kan åka till Barlingbo! ta hand om dig och hälsa Rolf! Massor med kramar från Forsa City!

2008-09-07 @ 15:08:11
URL: http://marielldahlstrom.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Mamma till min kära vän A, sa alltid att "vi får aldrig några barnbarn, det blir bara fölungar och hundvalpar". Men även hon är mormor idag till två underbara killar.

Jag är också så himla glad för Stellas Ck. Jag vill också ha knodd, fyrbent!!

/P

2008-09-07 @ 16:05:52
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Tina

Grattis Stella o Carina!!!

Det gjorde Ni skitbra ler



Visst är hon vacker också den goa damen ler

Såg henne springa så vackert på Gotland och hon lär får vackra valpar tror jag, med sina fina föräldrar!!!!



Kram till uppfödarna också för Stellas framgång. Lina ser ut verkligen som en bra moder, hon brås ju på någon som givit henne detta arv, så det kommer bli superbra i framtiden, eller hur Lina :)



Kram Tina

2008-09-08 @ 16:49:21
URL: http://www.lordcaalveerts.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback