Lax igen!

Nu först har jag klarat av att äta lax igen.  Sist jag åt var tillsammans med Birgitta och Marie på Södersjukhuset efter första strålningen på både rygg och höft. Det slutade med den värsta kräkning jag varit med om på hur länge som helst. Trodde aldrig det skulle sluta och LAX kunde jag inte tänka på olika och Laxpudding skulle jag nog inte klara av nu heller men lite citronlax gick bra.

Jag är lika trött idag och har pratat med en av mina läkare idag. Hon ville höra hur höjningen av mina piller gett för effekt. Jag tycker det känns bättre men jag får ont när jag är igång... Hon tycker jag ska ta en eller två extra när jag vet att jag ska göra något som kommer att göra ont och göra det jag orkar. Det jag är rädd för är just detta att jag kan somna när jag bra sitter. Kom på mig med att somna idag när jag satt och drack kaffe inne i soffan...helt plötsligt så hade jag sovit någon minut. Märkte det på ljudboken jag hörde på, fattade inte vad det handlade om...och jag som trodde jag var vaken.  Men det blir nog bättre när kroppen vant sig vid den högre dosen trodde läkaren - hoppas hon har rätt!! 

På onsdag kommer en av mina bröder med sin familj - ska bli sååå roligt. Hoppas jag är riktigt pigg till dess.  De stannar bara till söndag så det är inte så länge men kanske är lagom.... när man är så klen som jag är. Jag vill ju så mycket men orkar så lite....irriterande.

Detta läste jag i Gotlanstidning idag om fibromyalgi om någon är intesserad...vet att några av er som brukar läsa här har problem med detta.
http://www.helagotland.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=4219999


Kommentarer
Postat av: Birgitta

Ja, den laxen kommer vi nog inte att glömma i första taget. ;)

Postat av: Tina

Roligt att Du får besök av din broder med familj!!!

Skönt att du kan äta lax nu igen, det som är så gott!!! Jag verkligen gillar lax, dom andra fisksorterna är inte så goda tycker jag som laxen, den kan göras på så många olika sätt och är ändå väldigt goda!!!!



Intressant läsning i Gotlandstidningen ler



Skall uppdatera min blogg lite nu, dock inte med bilder ännu, men det kommer så småningom.



Kram Tina

2008-09-19 @ 09:04:20
URL: http://lordcaalveerts.blogg.se/
Postat av: Lisen

Hello kompis, äntligen efter ca 1 månad har vi dator igen snacka om att ha varit handikappad.

läser din blogg och blir så ledsen över att du har så ont och måste käka så mycket piller, jag har minskat ner på mina betydligt, börjar bli rädd om levern.

Här i Knickarp är allt så lugnt och fridfullt, vi bor i en liten by med skogen inpå knuten, vi har haft besök av 7 gotlänningar hitentills och jag skojade och sa, det var väl fanken att man skulle behöva flytta till skåne för att få träffa alla.



Vi väntar smått här i början av oktober, Åsa började löpa mitt i flytten, så hon fick åka med Peeter ner före till skåne och besöka sin fästman, en kille som jag såg för 1 år sedan och blev förtjust i , honom skulle jag använda dock trodde jag inte det skulle bli redan , hadde honom på lut till nästa kull då han ännu är väldigt ung, världsvinnare blev han i alla fall trots sina unga år, så vi får väl hoppas snyggingarna får friska goa barn.

Tänker på er ofta även om jag aldrig hinner ringa.

KRAM LISEN

2008-09-19 @ 22:26:49
URL: http://www.chadnaskennel.se
Postat av: Marie

Håller med dig Birgitta! Den "goa laxen" glömmer vi aldrig =)

Vet inte om jag någonsin skulle ätit lax igen, efter dom kaskaderna!! =)

Ha en trevlig helg/ kram Marie

2008-09-20 @ 19:48:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback