Bränd för livet?!

Aj vad det kliar och kliar... När det gått mer än en månad så kommer denna vackra syn fram på min vackra bakdel! Det har blivit rutor på ryggen och rumpan... jag förstår ju naturligtvis vad det är men konstigt att det tagit så länge innan det kommit fram. Det kliar något vansinnigt och det har det gjort ett tag fast jag har inte sett något förrän nu. Troligen kommer det att bli som i ljumsken, skinnet ramlar av. Men jag förstår inte att det tagit så lång tid och att det fortfarande händer saker efter något som är gjort för så länge sedan. Akta er för strålbehandling fast vill ni ha en långvarig solbränna är det kanske denna metod man ska välja...fast då får man ju vara beredd på att tappa skinnet för ett tag.


Nu till något trevligare, visst är hon vacker mitt lilla "kattbarnbarn" Ronja.






Visst är hon söt lilla Ronja, det är ju nästan så man blir sugen på katt eller hur...eller jag i alla fall.
 
Fotograf är "moster" Maja Jakobsson

Men bara nästan.... sugen alltså!

Kommentarer
Postat av: Tina

Ronja är söt som socker, brukar det heta, eller????

Ja, nog är hon söt allt!! Vad var det för blandning eller var det raskatt???

Nu för tiden så har jag mestadels båda katterna sovande i min del av sängen, fast inte hela natten, gudskelovler



Ja, det var ju inte så kul att du skulle bli schackrutig, värre blir det ju om du får sådana blåsor också som du fick förut i ljumsken. Hoppas innerligt att du inte får några gräsliga blåsor, jag håller tummarna att du kan få slippa detta!



Såg att du fyller jämnt nästa år, blir det något mindre kalas då, för du skall väl ha tårta dåler



Kan du ta kylbalsam (finns att köpa på Apoteket) på ryggen så det slutar att klia?

Eller så kan du ta Xylocainsalva som är receptfritt på Apoteket och som man kan smörja för insektsbett, solbränna m.m, en väldigt bra salva faktiskt! Hoppas du kan prova någon av dessa! ler



Kram Tina

Postat av: Pernilla Å

Skärp dej nu!!!

Katt.......nej, valp var det ju. Räcker väl gott och väl med att se henne ibland. (Förlåt Lina)

/P

2008-09-25 @ 19:48:42
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback