Trumpeter

Ingen är för gammal för att sluta röka var läkarens sista ord i "Sjukhuset" -Akademiska i Uppsala. Tänk att det dödar många, många fler är trafikolyckorna i hela våran värld per år.

Skit samma jag får inte tillbaka mitt liv på att tjata om detta som ALLA redan vet så jag slutar nu! Men ibland måste man få lufta av sig sina konstiga tankar. Det är så härligt att fått livet tillbaka i några månader igen, alltid lika härligt och oväntat. Man tror det värsta eller jag gör det när jag ska på läkarkollen. Denna gång trodde ju inte bara jag att det skulle skita sig utan även läkaren. Men vi hade båda fel och det kändes skönt som ni nu läst typ 20 gånger....känner mig lite tjatig.

Jag har lite ont av olyckan fortfarnade men det håller nog på att avklinga...kling, klang och klingeling! Det kommer nog att bli riktigt okej när allt ordnat upp sig. Något jag önskar jag skulle kunna är att gå lite mer än vad jag kan. Men tyvärr får jag så mycket mer ont av att göra det. Kände i morse vad ont jag hade efter det jag gick på Maxi + lite till i går. Om jag smyger runt lite försiktigt så går det att ta sig framåt. Med kundvagnen som rollatorstöd. När det var för trångt fick Rolf ta kundvagnen och gå runt så jag kunde ta den kortaste vägen själv. Skulle inte kunna gå en promenad så som man tänker sig promenad och det längtar jag jättemycket efter....skulle vara så härligt ute i höstluften.
 
Tack Mona!!
Denna laddning med trumpetsvamp levererades i morse. Om vi inte missförstått så är detta Trumpetsvamp medan Trattkantarellen är mörk både i fot och hatt. De ligger nu på tork och kan på så vis förgylla den mörka vintern framöver med härlig "skogskänsla" . Tyvärr får vi nog klara oss utan den goda älgfärsen eller älgsteken som gör det hela till en fulländad njutning. MEN man kan inte få allt här i livet....vi får nöja oss med en vanlig kossa, det går bra det med...man kan ju använda viltkrydda!

Jag lagade till en härlig pastasås av svamp, paprika, lök och tomater....sen lite, lite kassler och en liten klick creme fraich. Men ändå fast det blev gott vill jag bara ha lite, lite och sedan mår jag illa... Det är jättetråkigt, ibland går det bra att äta men oftast vill jag bara ha lite och sedan är det stopp. Just nu äter jag mig fet på äpplen, för det blir man väl tjock av?! Rolf undrar om jag håller på att äta i fatt de 40 år jag inte kunnat äta....jag tuggar mest hela tiden...på äpplen alltså! Kanske är därför jag inte vill ha maten?! Fast nej så är det inte för det var så redan innan äppelupptäckten gjordes.

Kommentarer
Postat av: Tina

Vi kallar nog dessa för höstkantarleller, men då kanske vi har fel?!



Vad härligt med så mycket kantareller eller trumpetsvamp!!!! Kan känna doften ända hit ler



Du får tjata på hur mycket du vill om både rökning och dess farlighet och hur lyckligt lottad du är att få ha livet ett tag till. Vi gillar dig och läser bloggen troget ändå ler

Super roligt och underbart härligt är det att du stannar kvar hos oss på jordelivet ett tag till. Jag uppskattar detta jätte mycket, min kära vän!!!



Detta med med kundvagnarna på ICA-Maxi som rullator, vet jag fler som använder dom som skratt Ett smyg hjälpmedel som inte ser ut som någon rullator skratt



En styrkekram med vitaminkur till Dig från mig- Tina



P.S skall säga till dom med Lucy att ta kanske Doggyringarna- den lila säcken.D.S

Postat av: Gunnel och Lennart

Hej Ulla-Britta!

Vi läser din blogg hela tiden och har delat din vånda sista dagarna. Förstår glädjen du känner och delar den med dig och Rolf.

2008-10-15 @ 13:40:58
Postat av: Marie

Hej U-B!

Härlig kantarellbild =)

Här har vi haft några soliga höstdagar men i dag regnar det så dagen är egentligen som ämnad för att tända ljus och en bra film/ god bok. Men min verklighet ser annorlunda ut...den goda boken/filmen byts ut mot dammsugaren och vaskhinken...ett måste då ett antal tassar fixat ny design, peeling på våra golv =)

Härligt med positivt besked!!! tummen upp!!!

Hoppas du kan hålla smärtorna i schack så du kan få njuta av lite mer normalt liv.

Var rädd om dig!

/kram Marie



2008-10-16 @ 08:40:53
Postat av: barbro

Tycker det ser ut som trattisar jag, bruna i hatten och gula i foten. Ja det är fint med hösten. Här i Filipstad vill det gärna bli dimma på morgonen. Ganska mysigt promenera fram i dimman för att det senare ska lätta och solen bryter igenom. Idag är det regn här men det hör ju också till.

Blir nog ingen älgstek här heller i år pappa har lagt bössan på hyllan 78 år klokt. Skulle hälst vilja han la körkortet åt sidan också men så långt kan man nog inte gå. Så länge mamma sitter bredvid så funkar det väll.

Skönt du får lite pause från din oro, förstår att livet är tufft. Kanske är just då man lär sig se de små glädjeämnena, höstluft, färger, äpple, människor och djur man har runt sig osv

Kram från Barbro

PS Efter regn kommer solsken

2008-10-16 @ 08:55:44
Postat av: Anna-Lena

Hej!

Gud så skönt för dig att det är lite lugnare för dig nu.

Här kallar vi svamparna för trattkantareller. Kanon att torka och underbara att smula ner i såsen sen. Vår Lucas är fenomenal på att hitta svamp i skogen. Han är för rolig att se när han ger mig en blick och sedan kör han runt med nosen i backen. Fast sen får man snabba sig att plocka innan han käkar upp allt. Har inte lärt honom men han vet ju att jag blir superglad när vi hittar svamp, och det är väl kanske det han lärt sig på. Här har det också varit älgjakt fast jaktlaget har inte lyckat få någon älg ännu. Synd, för jag har precis frostat av frysen!! Nä, nu snart kaffe! Kram till dig och Rolf

2008-10-16 @ 19:14:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback