Tratt eller trumpet

Nu har jag kollat mer ordentligt vad som är vad
                                                               
  Trattar har en tydligare ådring under hatten och en slät fot.  
                                            
                                                 
          Trumpeten har ...ja helt enkelt tänk trumpet...ingen direkt hatt utan mer som en strut. Många är väldigt fina uddiga
 i kanterna och lite grövre i foten än Trattarna är.

Så nu vet vi alla vad som är skillnaden på dessa godingar! Vi har mest med Trumpeter på tork men även en hel del Trattar. Jag tänker inte dela på dem för de är båda lika goda och inte så stor skillnad i smaken. Vi har blivit lovade en omgång till på trappan i morgonbitti! Kom ihåg att vi har vakthundar...svampvakthundar!!

Vi har hjälpts åt att klippa klor och lurviga tassar i kväll, jobbigt men ack så nödvändigt i detta blötväder. Vi passar även på att köra ur öronen med maskinen så man håller öronproblem borta. Men lilla Sally ville inte vara med på denna maskinbehandlig...sur och grinig blev hon. Det är jag inte så van vid att hundarna brukar vara såå sura men det gör ju bara att vi får träna oftare med maskinen än förut - vilket hon inte kommer att uppskatta. Men här ska jädrar anamma ingen hund bestämma, inte ens en liten sur Cocker... Tyvärr har jag lite mer erfarenhet av sura Cockrar än sura Springrar. Vet inte om jag haft otur eller om de har lite mer humör, men jag tror tyvärr att det är så. Våran snälla Mocha hör inte till dessa surisar, hon har bara varit väldigt klåfingrig men ALDRIG sur...inte som jag kommer i håg i alla fall...

Min rygg mår inte så bra efter klippningen så nu ska jag lägga mig och lyssna på en ny ljudbok Åsne(stackars människa att heta så)Seierstad och HUNDRA OCH EN DAG så jag återkommer med vad jag tycker om denna senare.


Dessa vackra blommor fick jag av Kristina idag när hon kom förbi - En vänskapsblomma kallade hon den- Vänligt , vackert och snällt var det tyckte jag. Man blir alltid glad över att få en blomma!

Kommentarer
Postat av: Tina

Vad bra att jag fick en kurs i svamp ler Det behövde jag!!!!

Tack snälla du för informationen!!!

Jag bävar också för trimning av 4 hundar som är lurviga om tassar. Usch, så lerigt och dant det blir inne och på hundarna blä

Så dammsugaren och sopkvasten går varm här kan jag säga ler



Kram Tina

Postat av: Susanne

Jag ska se till att Kinnas tassar också blir ansade och så kanske jag kan träna lite på öron och hals med din maskin i morgon. Idag har vi varit på kurs. Hon slutar aldrig att förvåna denna dam. Plötsligt verkar hon vara hur trygg som helst med busiga flattar och yrväder till blandras. Blev riktigt stolt över henne. Kram Susanne

2008-10-18 @ 15:22:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback