Tillbaka!



Ja då var jag tillbaka igen efter några dagars uppehåll. Det har varit en intensiv vecka med trevliga besök av både lillebror med familj och en gammal vän som inte varit här på många år.
Vi har varit på en utflykt och resten har vi varit här hemma, druckit kaffe, ätit äpplen...många...och mycket god mat med en del gott vin till. Ja som ni förstår har jag haft det roligt även om det känns i kroppen så här efteråt. Men om man får lite mer ont en sådan här gång gör inget för man vet varför och det har varit pga något roligt.


     
Här kommer Pernilla med sina tjejer i min trapphiss!

         
Mina härliga badtjejer Kajsa och Selma. Det är så härligt att se på barn och badbubblor!

          

Här ser ni två Curly Coated Retriever från Kennel Månskugga i Molkom och på bilden även matte/uppfödare Elisabeth

Idag däremot har det inte varit lika roligt, även om det också varit trevligt i mellanåt. Jag åkte in på förmiddagen tillsammans med Kristina som erbjudit sig att skjutsa mig till sjukhuset. Vi värmde alla ris och vetepåsar vi hade, en med kärnor i som håller värmen längst tog jag på armen och resten la vi i en liten kylväska...för att hålla värmen.


När vi kom in erbjöd sig Gittan att sätta nålen för kontrast men när jag sa hur det brukar gå till sa hon -Jag ringer efter en sköderska på operation! Det var hon glad för efter att den stackarn försökt 2 gånger i handen men till slut fick det bli foten. Där gick det och det var jag väldigt VÄLDIGT glad över!! Det är en fruktansvärd pina detta med nålsättning och ändå hade vi gjort allt för att det skulle vara fina ådror. Det var fina ådror som syntes men inga som höll eller låg kvar när de skulle stickas i. Det gör så ont och jag kändes som jag skulle svimma men tack vare att Gittan och Kristina pladdrade för fullt om både det ena och andra så överlevde jag.... ja, ja så illa var det väl inte men nästan....

På röntgen så fick de i kontrasten och gjorde röntgen. Sedan frågade hon om hon skulle ta bort nålen...jag fick hjärnstillestånd...skulle den vara kvar...njae... eller Nej du kan ta bort den. Då kommer röntgenläkaren STOPP vi måste ta om bilderna med ny kontrast!! GUD så tacksam jag var för min velighet för en gångs skull. Tä'nk om hon dragit ut nålen, då hade de nog inte hittat någon ny ådra utan fått ta till halsens ådror....fy farao.

När det äntligen var klart gick vi vidare till Onkologen och där fick jag mitt Zometadropp som är för att stärka skelettet. Då var jag så trött och slut när vi kom dit. Sköterskan Ann-Britt frågade vad de fick bjuda på. Hon vill ha en kopp choklad med vispgrädde sa Kristina och jag höll med, det hade varit väääldigt gott. Njae det kan jag nog inte trolla fram men ett glas saft ska jag kunna komma med skrattade hon(hon skrattar nästan jämt den trevliga favosköterskan)
Gissa vad hon kommer med -En mugg med choklad!! Ingen grädde men ändå. Det var såå gott, jag njöt verkligen av denna goa mugg. Sedan när min behandlig var klar frågade vi om en annan bekant var kvar där och om hon orkade med besök. Det gjorde hon och vi gick vidare in till henne och satt där tills hennes behandlig var klar. Sedan var det dags för hemresa!

Innan vi lämnade stan gjorde vi ett besök på Åhléns och jag fick köpa 2 nya ljudböcker, tejp(saknade jag när småtjejerna var här), 2 krokar och en bunt med vackra servettet...som jag igentligen inte behövde för jag har en ganska fin hög av servetter redan men det kan vara bra att ha....eller hur! DU kanske kommer på besök och behöver en att torka fingrarna på eller munnen...


Kommentarer
Postat av: Marianne Clémentz

Åååh vad jobbigt med de när nålsättningarna men vad gör man? Det är väl bara att stå ut antar jag, inte mycket att välja på men ändå. Bra jobbat! KLart du ska ha fina servetter på lut när du får besök. Hua, fast kl bara är 20.45 är jag så trött att jag tror jag går ochlägger mig och läser lite. Är ledig i morgon så det känns ju i alla fall lite lyxigt.

2008-10-09 @ 20:47:10
Postat av: Maja

Jag har VÄRLDENS sötaste kusiner!

2008-10-09 @ 23:15:40
Postat av: Tina

Så otroligt söta ungar i badkaret ler Jag kan tänka mig att du njutit i fulla drag med sällskap!!! Så roligt för Dig ler



Mindre roligt var det med nålsättningen förståss, men jag kan tala om att hur fina ådrorna än är och hur duktigt du och andra är på att hålla värmen på ådrorna för att det skall bli lättare, så finns det vissa saker som gör att kärlen spricker.



Det är förståss jättebra med värme på kärlen och Du är superduktig tycker jag!!! Men som i ditt fall så har både hormon, strålning och dropp gjort sitt till att kärlväggen lättare spricker.

Personer som har Reumatiskt eller annan åkomma som äter kortison har samma problem kan jag säga! Vid kortison behandlingarna så har kärlväggen väldigt lätt för att spricka och då spelar det ingen roll hur stora fina kärl man har, dom är liksom mer känsliga liksom.



Skönt att det blev bra till slut och allt gick vägen! Vad underbart med choklad och vispgrädde ler

Kan tala om att Tomas bjöd mig på detta förra helgen, bara på lördagsmorgonen! Tomas gjorde hemgjord choklad på kakao och socker. Han gör så underbart god choklad fast det var väldigt väldigt länge sedan jag drack något sådant.



Nu är Gotland i hetluften!!!

Först så säljer man Gotländskt bröd på ICA-Maxi i Uppsala, både thekakor och mörkare bröd, sedan så så har igår startat S.O.S Gute på kanal 5 kl.20.00.



Så härligt att höra det gotländska språketler Det låter så varmt och gott!!!!



Sköt om dig och vila mycket nu Ulla-Britta!



Kram Tina

Postat av: Pernilla

Servetter är bra att ha, jag kommer och spiller någon dag när din ork har kommit tillbaka.

Läster Tinas inlägg och ler, "Det Gotländska språket", hon är rolig hon!

/P

2008-10-10 @ 09:31:57
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Anna-Lena

Kul att läsa bloggen igen. Vilken bra hiss du skaffat! Måste vara superbra. Har precis kommit in från en promenad i regnet. Idag är det rätt höstlikt faktiskt, regnet är här! Men jag tycker det känns rätt mysigt faktiskt. Ska tända massor med ljus och äta räkor o vin ikväll. En riktig fredagsmyskväll...

Kram

2008-10-10 @ 17:07:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback