Oj va det blåser

                                                              Detta vackra rosaband hittade jag på en blogg idag!

Idag är det inget roligt sjöväder...och Kristina med barn ska på helgkryssning.  Hoppas de inte är sjösjuka som jag brukar bli, det räcker att jag ser vågorna så börjar det. De ska inte till Finland eller Åland ...vilket det nu är de visar den nya dokusåpan från. Inte blir man sugen på att åka på de båtarna efter att man sett några av dessa program. Är det någon sorts antireklam de kör med?? Eller ändrar man inställning efter att man sett några program?? Jag har som ni förstår aldrig åkt med dem och har inget att jämföra med. Men som sagt, jag tycker det verkar rent ut äckligt...folk beter sig som svin...men man kanske inte ser så mycket av det om man inte drar sig till dessa områden där det är värst. Verkar ju vara väldigt många pensionärer som åker också och deras allsånger mm. verkar ju gå lugnt till...lite för lugnt...kanske?! Ja, ja så var vi där igen, aldrig är det LAGOM!

Jag gör inte så många knop idag, har haft en rätt jobbig natt. Har väckt mig själv "typ" 100 gånger med att jag skrikit, sjungit, varit glad och skrattat för att i nästa stund varit jätte arg. Tror Rolf också fått sin sömn störd...han har väckt mig ganska många gånger för att jag härjat. En gång vaknade jag av att jag pratade värsta Värmländskan...visste inte att jag kunde det :-) Det är mycket man får vara med om i sömnens värld. Som ni ser -inte behöver vi åka med någon kryssning för att få vara med om stoj och stök, det räcker med att ligga i samma rum som mig en natt! Fast jag spryr inte och slåss inte heller....tror jag!

Nu ska jag byta tvätt i maskinen och sedan ta en kopp kaffe! Efter det börjar det väl bli dags för en liten tupplur, även om jag inte gjort så mycket blir jag trött...latmasken kanske!?

TREVLIG HELG!!

Kommentarer
Postat av: Tina

Detta med att åka båt brukar inte var min höjdare heller, men nu är det så att jag har faktiskt åkt en sådan färja någr gånger med familjen och ibland på tu man hand skratt och dom gångerna när jag åkt för att lämna tillbaka en vovve, men jag åker aldrig på en helg över på färjan och vi åker bara till helsingfors, fast nu var det väldigt länge sedan sist!!! ler Kanske en så där 8-10 år sedan ler



Detta med drömmar skratt och leva om i sängen. Jag tror att jag gjorde likadant som dig inatt. Kände mig stökig imorse och underlakanet såg ut som ett russin. Tomas blir så trött på mig ibland när jag väsnas för mycket, dock pratade jag inte värmländska och inte sjöng jag heller skratt

Men våra gubbar får väl njuta av dansen rumba kanske det var. Dom är ju inte ihop med oss för intet så att säga skratt



Sov nu så gott Ulla-Britta och sov nu lugnt så du känner dig utvilad efter sömnen!



Kram Tina

Postat av: Birgitta

Om du tänker spöka för mig så måste jag veta det i förväg, annars blir jag kanske rädd ;) och min ficklampa är jättestor och tung.

2008-10-24 @ 16:36:44
URL: http://www.kamelens.se/blog
Postat av: Tina

Blir du livsfarlig då Birgitta ler

Jag skulle nog inte vilja stå ivägen för dig, ficklampan, det låter alldeles för faligt tycker jag! skratt



Vill bara önska Dig Ulla-Britta och Rolf en skön Helg!!! Hoppas det slutar att blåsa och att det blir fint väder på lördag! För på söndag sägs det bli dåligt väder igen:(



Trevlig Helg!!!!



Kram Tina

2008-10-24 @ 16:50:57
URL: http://lordcaalveerts.blogg.se/
Postat av: Alina

Gillar din blogg hördu! :)

2008-10-24 @ 16:57:56
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Maja

Man kan ju inte slå ner ett spöke med en ficklampa!!! Den skulle ju bara ramla rakt igenom, kanske skada benen på den som svingar den... Jag har testbakat chokladmuffins från min amerikanska muffinsbok i dag, de blev supergoda!

2008-10-24 @ 17:31:03
URL: http://www.wedd.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback