Sovit

Äntligen en natt utan mardrömmar. Har bara vaknat av att jag "predikat" över något som jag inte kommer ihåg, inget otäckt i alla fall. Sov 10 timmar i sträck , vaknade och hade jätteont. Fick i mig pillren och måste komma ihåg att påminna Rolf om att se till att jag tar morgondosen innan han går! Det blev för länge mellan intagen och det är inte bra, då tar det längre tid för kroppen att hämta i fatt. Men efter 30 min gullande med hundarna som ligger och sover så sött i Rolfs säng så kunde jag ta mig upp. Ta sig från sängen till toan känns som en riktig långpromenad, fast det bara är några meter. Kroppen är så stel och allt gör ont, man önskar det fanns ett sätt att ta sig som bara var att "flyta" fram.

Idag skulle jag börja slipa på trappen i hallen, den ska målas. Men jag plockade med lite allt möjligt och kokade lite godis...(gammal grädde....) Tina säger att jag ska äta lite extra godis och glass ...så då måste jag ju se till att det finns något gott att ta till när suget kommer. Hur som så pratade jag i telefonen en ganska lååång stund med just nämda Tina (fd.Kattis)och det var trevligt för det blir mest att vi skriver eller hon skriver och jag svarar väldigt dåligt....men nu har vi pratat av oss lite om bl.annat små vovvar...alltså riktigt små som Chiwawa(många olika stavningar) och sådana. Hon är sugen på en riktigt liten en och jag ska nog ha en om jag lever länge nog för jag tänker inte svika Bonnie med att ta hem något annat. Hon är så mycket min hund och väldigt känslig - hon är ju min sköterska. Tror hon skulle bli deppig då och det räcker med att Mocha är lite besviken över att Sally kom hem här. Bonnie ser inte henne som något annat än ännu en valp i huset och det får man stå ut med men det är ju husses hundar och då spelar det inte så stor roll. Jag tror i alla fall att de känner så. Anledningen till att jag skulle vilja ha en liten dvärghund är att det är det enda jag orkar eller klarar av att ha i knät. Mocha vill så gärna sitta i knät men är allt för tung nu, det gör jätte ont. Sally går fortfarnade men inte länge till och man får parera ordentligt för annars gör det också ont. Så då tänkte jag att när jag ligger där i sängen och soffan så ska jag kunna ha en lite sängvärmare med mig som inte gör ont när den trampar på mig....fast det kanske gör ont till och med av det ?! Det visar sig.

Som sagt blev det ingen start med trappan i dag men kanske i morgon....kanske! På torsdag ska jag till stan och få dropp om det går ...att Kristina kan skjutsa mig. Hon ska kolla med läkarmottagningen för hon äter penicillin sedan någon dag tillbaka för sin förkylning. Men jag känner att det är mindre risk att åka med henne än att jag åker taxi med någon som kanske just har fått en förkylingning. Jag är ju inte så extra känslig nu som man är när man får cellgifter men det jag är rädd för är att få något skit i lungan...den som är vätska i. Men man är ju smittfri efter 1 dygn när man äter pencillin och hon har då hunnit äta i drygt 3 dygn så det borde vara lugnt. Susanne har annars erbjudit sig att köra mig på fredag men eftersom jag vet att hon ska på resa över helgen tyckte jag hon skulle slippa men om de har någon annan uppfattning på läk.mottagningen av Kristina kanske jag kan få komma på fredag i stället.... Vi får se vad det blir av det hela. 
Varför ska alla bli så förkylda på hösten. Man kan ju bli smittad var som, i affären eller på sjukhuset. Det finns bara 2 sätt att inte bli sjuk -isolera sig eller tvätta sig ordentligt med handsprit och då väljer jag det senare!  Livet blir så himla tråkigt annars och det är nog av det ändå när man går här och bara väntar på att något ska hända.

Kommentarer
Postat av: Tina

Tusen Tack för pratstunden!!!

Tänk jag sov också 1 timme efter vår pratstund, men det kändes underbart att få prata med dig i telefon, fast jag hade ju innan pratat med din telefonsvarare när du höll på med godiset ler



Detta godiset är jättebra för dig, så ät vad du kan ler



Kram igen från din vän Tina

Postat av: Kitty

Hej hopp! Roligare att baka godis att ha redo än att slipa trppa! :P Bra val ;) Ja sjuk kan man bli var som helt! Satt på spårvagnen häromdagen brevid en som satt och snorade och torkade näsan med handen och tog i massa saker, jag brukar inte avra känslig men nu ställde jag mig långt ifrån och när jag flyttade mig i spårvagnen röde jag ingenting för att inte ta i bacillerna :P Ucsh så kan man ju inte hålla på :S Men jag är frisk än så länge! Tränar nog upp immunförsvaret på de där spårvagnarna, inte de renaste som finns direkt :P Texas skickar en puss till sin kennel mamma! Kramar på er från oss!

2008-11-04 @ 20:49:33
URL: http://web.comhem.se/rindistexas
Postat av: Marie

En chihuachihua kanske skulle vara något =) En jobbarkompis har skaffat en liten tik "800-grammarn". För det var vad hon vägde när jag träffade henne och fick gulla lite. Väldigt framåt och härlig i temperamentet, så söt.Stackars jobbarkompisen, som är en stor stark man av finsk härkomst, blev lite häcklad av övriga jobbarkompisar för valet av ras =)

Det är slut på Halloween så jag har tagit av mig lakanet och kastat kedjorna i garderoben ;)

Så då får vi hoppas att du fortsättningsvis får goda nätter, sova och drömma sött ;) Skönt att du fått sova.

Jag anar att du får tusen tips och råd i din sjukdom och att det säkert blir tjatigt men här kommer ett tips till...som du säkerligen redan annammat och har.

Toastol vid sängen, nattetid.Har man så ont som du kan den vara en tillfällig nödlösning, ett bra komplement när du har som värst ont, mår skit...du elimenerar fallrisken också...vi har så många som ramlar nattetid...både yngre och äldre människor som klassiskt är på väg till toa och ramlar för de är luddiga, yrsliga i huvudena, trötta eller pga av medicineringar, sina sjukdomssituationer, eller bara gamla och trötta i benen mm.Många klarar sig förvånansvärt bra...utan skador men en viss procent bryter sig och vanligast vi råkar är lårbenshalsen vilket inte är någon rolig historia.

Så var rädd om ditt skelett och var försiktig om du är yrslig =)





Ha det gott! kram Marie

2008-11-05 @ 09:17:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback