Maj...a

image185


Grattis Maja säger vi som har en Maja, som alltid firade sin namnsdag denna dag hela sitt barndomsliv. Men så helt plötsligt togs den bra namnsdagen bort...men det skiter vi i och fortsätter fira denna dag som är så perfekt för att de flesta har ledigt. Under hennes 10 första år var det sol alla dessa dagar, konstigt men sant. Vi hade nämligen alltid tårta och satt alltid ute och fikade, ofta med grannen och så firade vi på detta sätt in sommaren!

I år blir det ingen tårta men väl en kaka med grädde senare i kväll när vi får fastlandsbesök. Monica och Nenne med lilla hunden Ruffe kommer på fika. De har tagit husbilen och svängt över till ön för att få lite gotlandsluft som de uttryckte det, tyvärr bara några dagar och allt krockar med allt ...som vanligt men vi får i alla fall träffas en stund och det är huvudsaken.

Nu skiner solen och jag ska nog lufta mig en stund trotts att det värker jävligt mycket denna dag. Det har varit sämre några dagar nu igen men det fixar sig nog, hoppas jag. Rolf håller nu på i badrummet med någon maskin som låter mycket...typ slip eller borr eller nått....
Hoppas han har tid att åka med mig upp och titta på utställningen som Hemse Brukshundklubb har idag. Vill se Kinna, Klara och Casper när det blir deras tur.

Nu frågade jag vad han gör och det var ju inte en gissning rätt...-Han sågar av ytterväggen..., det låter hemskt men han menar nog inte den yttersta, ytterväggen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback