Torsdag tror jag det är...

Idag har jag tagit mig upp och duschat, känner mig ganska pigg men den jävla ryggen(och bäckenet) bara värker och värker. Skulle så gärna vilja ha en bra dag snart, där jag inte måste ligga stup i ett och inte orkar göra något. Det blir så himla träligt, man orkar inte läsa eller skriva eller nått... jag hoppas och hoppas det ska bli bra eller bra blir det ju aldrig men bättre snart.

Har faktiskt orkat ta mig ut med hundarna alla dagar även om jag inte orkat gå varken långt eller snabbt så har de haft mycket spring i benen och därför förstått att passa på och springa. Dessutom leker vi inne lite då och då, Bonnie är så busig och julklappsanden är en stor favorit. Vet inte om det är för att den kvackar eller att det prasslar i den...men kul är den och fast hon ser ut som hon ligger och tuggar på den ibland så är den hel ännu.
När Lea är här får vi ta bort den och nya fasanen som Mocha fick annars är de snart döda på riktigt, om ni förstår vad jag menar!

Ja nu har jag ätit en liten bit macka-tunnbröd med mesost-och känner mig proppmätt...hade gjort 2 stora bitar men så är det, matlusten är dålig. Jag har ett kycklinglår från gårdagens middag som jag ska försöka äta senare, det brukar vara gott med kall kyckling. Till middag i går åt jag brysselkål med lite smör på...mmm...jättegott! Men som sagt kycklingen sparade jag till idag.

Man skulle ju kunna tror att jag fullständigt rasar i vikt men inte jag inte, det sitter som "stain", inte ett gram...man undrar nästan vad som är fel med det med. Men  jag plockar i mig sötsaker och det är väl det som håller vikten på plats. Godis och kakor är nämligen godare än mat och det är väl bättre än inget om man ska tro dem på onkologen och det ska man väl...kanske...det finns ju vitaminer också.

Nu ska jag läsa tidningen och dricka upp mitt goda röda te! 

Lyssnar på en jättebra ljudbok just nu som heter -En bit av mitt hjärta. Så tråkigt har jag inte bortsett från tråk-ont!

Kommentarer
Postat av: Åsa Sjöberg

Hej Ulla-Britta! Det var länge sedan. Jag brukar läsa din blogg ibland men är dålig på kommentarer, det blir ju allt som oftast stora missförstånd och feltolkningar som jag läste här tidigare.
Det är så tråkigt att du mår dåligt och är trött så ofta. Lider verkligen med dig. Vi ska ha valpar med vår Lucy (sheltie) och jag tänkte senast idag att du har lärt mig allt jag kan om hunduppfödning! Det känns tryggt. Ha det så bra du kan. Kram från Åsa

2008-01-13 @ 21:51:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback