Skrämmas...

Oj inte var det meningen att skrämmas...men om jag kastar in handuken så orkar jag nog inte skriva ett "tack och farvälbrev" först...gissar på att ni kommer att märka det ganska långt i förväg om jag säger så... Men ok för Mariell och Kittys skulle ska jag inte skrämmas så mycket...bara lite ..ibland -så ni vaknar!


image93
Så som plåster på de skrämdas sår bjuder jag nu på banankaka...

Idag var sjukgymnasten här och hon föreslog att jag skulle införskaffa en sorts fotmassagekulram...för att sitta och köra fötterna över. Men när jag bakade såg jag en "i alla åren oanvänd kavel" och gissa...ja nu har jag äntligen fått användning av den och den fungerar!
image94

Ja visst har jag snygga strumpor...inköpta hos Pernilla G...fast det kanske inte finns längre, sköna är de i allafall.

Sedan blev det paj till middag med brysselkål, kyckling, bacon, ost...och ett litet kort även på den när jag ändå var igång med kameran
image95
Brysselkål är min senaste passion här i livet, ! Gott är det och godast är de med lite, lite smör på...mmm...

Nu är det kaffedags, dags att skära upp banankakan...och sedan visar det sig om den går att äta...återkommer!


"Pruttkulor" hörde jag i min senaste ljudbok att de kallade dem för "brysslingar".alltså ..har inte jag märkt,  men det kan de vara värda i så fall!


Kommentarer
Postat av: Kitty

Banankaka! Jag kommer direkt! Tänk va många trevliga fikastunder vi haft med den underbaaaaaart goda kakan! :-) Jag har inte provat göra någon själv för jag är säker på att den skulle inte smaka som på gotland ;) Kram banan!

Postat av: Pernilla Grauning

Vilka hemska bilder!!!!! Jag går ju på nutrilett diet och får inte äta sånt där......
Strumpor har jag ännu gott om.

2008-01-26 @ 11:53:50
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=pitchi
Postat av: Carina

Mmmmm.... Nu har du läskat hela Sverige!! Dina bilder skulle passa i vilken kokbok som helst. Helt plötsligt verkar min helstekta kotlettrad inte så lockande längre...
Kramis!

2008-01-26 @ 14:01:52
Postat av: Susanne Wahlgren

Oj vad det ser gott ut! Hoppas det blir lite kaka kvar till på måndag ;-). Emelie älskar sina tåstrumpor, jag brukar säga att hon har apfötter men ser ut som en riktig gorilla i dem, men hon säger att det är skönt speciellt när man som hon svettas mellan tårna.

2008-01-26 @ 16:25:43
Postat av: Mariell Dahlström

HEJ!
tur för dig att du ionte tänker skrämas mer!;)
det ser super gott ut!
jo, visst e de skönt med tåstrumpor?!
om Pernilla har så kanske man skall köpa upp ett lager, jag har nämligen bara ett par..!
kramiz, hoppas vi ses i veckan!

2008-01-26 @ 17:04:48
Postat av: Marianne Clémentz

Kan du baka en till till påsken om jag skulle kunna få komma förbi då? (Kommer naturligtvis utan att du ha en banankaka på lut om du har tid och ork med mig och Nemo. Idag är det för en gångs skull härlgit väder här, soligt och klart så nu ska vi ut i skogen ett tag.

2008-01-27 @ 11:52:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback