Söndag med massor av sömn...

Oj vad gjorde jag med sconesen i morse...råkade jag tömma en burk med sömntabletter i smeten eller vad kan det ha varit...ett problem är väl att jag inte ens har någon burk med sömntabletter... Hur som helst så blev jag så trött att jag bara inte kunde hålla mig vaken. Provade med att bara lägga mig en stund men somnade och somnade hur jag än försökte. Jag skulle skriva sms men kunde inte hålla mig vaken ens för att kunna göra det, helt jättekonstigt. Jag kände mig som om jag skulle ha hållit mig vaken i ...ja typ hela natten och så ...ja, det gick inte så jag somnade tills jag vaknade igen(som om man inte brukar göra så...) när klockan var halv 2 och jag fick även då pigga upp mig med en dusch och lite kaffe för att vakna ordentligt. Sedan roade jag mig resten av dagen med att städa och städa...dricka lite mer kaffe tillsammans med svärmor som kom förbi och var kaffesugen så vi fick offra oss en gång till - jättejobbigt ;-)

Nu sitter jag framför brasar och ser på filmen Underbar och Älskad av alla av och med Martina Haag. Vi såg den i går men jag kände att jag ville se om den igen för den var rätt kul. Hon är så knäpp och ljuger sig in i en hopplös situation som till slut havererar totalt men hämden är ljuv... Har hört boken förut och den är jättebra, verkligen jättebra och som vanligt är boken bättre än filmen. Det är ju så jättemycket som inte kommer med och sedan ser man sakerna själv på ett sätt och så har någon annan sett det på ett helt annat sätt -lite irriterande!

I går gjorde jag värsta fyndet på loppisaffären, en lampfot till min lampskärm. Den bara stod där och var precis som jag tänkt mig, helt otroligt och sedan kostade den 40 kr -Super!!! Bara att skrubba av och sedan var den dagen räddad. Det är ju inte så att denna loppisaffär känns så speciellt ren...eller vad man ska säga...det gör väl sällan sådana affärer men en del är väl fräschare än denna men de har många saker och vill man ha en annorlunda taklampa så fanns det mycket att välja på. En glaslampa som jag blev lite förtjust i ...men var skulle den hänga?! Vi kanske kan bygga ut så vi får ett rum den skulle passa i...men nej det är nog ingen bra ide´.


image108
Alla kan ju inte tycka den är snygg men VI tycker det och med tanke på att en nästan likadan på Åhléns kostade 298:- mot denna för 40:- så tycker jag ännu bättre om den!  Skärmen har jag köpt förut som ni som läser bloggen vet för 195.- också på Åhléns men den passade inte till den foten jag tänkt den till först.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Vilken fin lampa. Den kommer att passa superbra vid er. Ha de bra.
/P

Postat av: Mariell

Det var ju kanon att du hittade en lampfot så billigt och så fin! det blir kanon! hoppas du är lite vaknare idag! ;)
som jag nog skrev i sms:et så, Tina var ju SUPER!!!
Kram

2008-02-11 @ 18:00:13
URL: http://marielldahlstrom.blogg.se/
Postat av: Marianne Clémentz

Lampan var skitsnygg! Visst är det kul att gå på loppis, alltid hittar man nå´t. Det är ett av mina nöjen när jag är på Gotland men min man tycker inte att det är lika kul men han blir ändå glad om jag kommer hem med något fynd. Men män gillar ju aldrig att shoppa, det ska gå så fort hela tiden, man får aldrig titta ordentligt utan måste bestämma sig omedelbart och det är ju för ´det mesta omöjligt.

2008-02-12 @ 19:34:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback