Smink och annat ....

Läste en blogg och skulle skriva inlägg men det gick inte så nu tar jag det till min egen i stället för jag tyckte det var så gulligt.


Åttaåringen säger "men kom då mamma, du behövde ju köpa mjölk också". Så sant, det fanns inte så mycket mjölk kvar i kylskåpet men jag hade absolut ingen lust att åka till affären, därför svarade jag, " nej, jag vill inte sen är jag helt osminkad också".
Då svara min åttaåring, " skit i det, det är jag också, kom nu".


Finns det något härligare än barns kommentarer, hon hade ju helt rätt! Varför måste du vara det när inte hon behöver...klok tjej:-) Du fick säkert komma in i affären utan smink, så jävlig tror jag inte du ser ut(det vet jag)...utan, har nog kanske aldrig sett dig utan?! Men det är sällan så stor skillnad även om man känner det så själv. Men det är ju många som "sätter på sig ansiktet" på morgonen och tar av det på kvällen. Det värsta är väl de som inte vågar visa ens sin man ett osminkat ansikte...då har det gått för långt! Visste ni att det inte alls är ovanligt att de sover fullt sminkade...de gör en "nattsminkning". Såg det på tv för några år sedan och det lär väl inte ha dött ut skulle jag tro även om dessa blev instängda och skulle vänjas av ...tror det var ett svenskt eller möjligen engelskt program. Ja jag har inte så stora problem med sminkning, blir lite fascinerad varje gång jag ser någon visa upp alla lager av olika krämer...puder mm... har aldrig förstått hur man kan ta ända upp till en timme på sig framför spegeln på morgonen som vissa av ens kompisar gjorde varje morgon...frukost hade de inte tid med men denna förvandling fanns det alltid tid till annars gick de inte ut. Jag har nöjt mig med täckstift, lite färg på kinderna...orkar inte komma på hur det stavas...rouge..typ eller?! Ja ni vet vad jag menar i alla fall och så lite mascara, den har ju däremot varit viktig eftersom jag har grisögon =ingen färg, hela jag har liksom samma färg...utom nu när det blivit grått där uppe på skallen. Fram för naturlig skönhet...eller lite kan man väl få hjälpa naturen det har ju ingen dött av OM vi väljer icke djurtestat!!!!


Idag var världens snällaste veterinär förbi här och kollade en för dagen pigg Bonnie...eller nästan, hon har inte börjat äta. Men hon hittade inget mer än matlusten som var fel så vi avvaktar och ser om det kommer tillbaka något igen. Annars trodde hon det kunde varit något tillfälligt och det är ju naturligtvis bra om hon inte behöver äta någon medicin. Hoppas matlusten kommer tillbaka i morgon så kan jag vara lugn sen, det är inte mycket som behövs för att jag ska känna mig mer slut än vanligt.


I går kväll hade jag skitont på flera ställen i kroppen och så tappade jag känsel i tungan och i gommen - väldigt konstigt. Men de värsta smärtorna satt i axlar och i händerna så det var väl någon tumör som tryckte på någon nerv i övre delen ...typ i axeln eller så. Idag har jag också haft mer ont än vanligt, det flyttar sig runt i hela kroppen och det kunde man få i början av hormonet men det kan säkert dyka upp så här också. Ska till läkare på fredag så då får vi höra vad hon säger om det. Har sovit ganska mycket idag, korta stunder lite då och då. Efter maten i kväll somnade både Rolf och jag, han i soffan och jag i sängen nere. Det var skönt men gör att jag kanske inte kan sova nu när jag kommer upp och dessa sovpiller vill jag ju helst inte ta...ska nog fråga om det finns någon riskfri sort...som man inte får minnesförlust av och som gör att man måste kasta sig över datorn på morgonen för att kolla efter konstiga inlägg...i sin egen eller andras bloggar. Det är spännande att leva så men kanske inte så nyttigt. Dessutom äter jag lite vad som helst och Rolf hör ju inget dessa gånger. Annars kan han vakna av minsta pip men när jag vill att han ska vakna och ha lite koll på mig då passar han på att sova sin värsta törnrosasömn-de kanske avger ångor...så att han somnar extra hårt när jag tar dem eller så tvångsmatar jag honom och ingen mins något. Ja vad vet man ingen går säker tillsammans med mig...haaaa..haaa...skrattade ...hm vad det nu var...det vill jag inte säga. Nu säger jag sov gott för jag ska nu försöka göra det!!


Kommentarer
Postat av: Marie Dahlman

Ja jäklar vad du skriver, tangentbordet måste glöda, äh jag är bara avundsjuk, du skriver så bra och lättläst. Fast texten är bra liten... eller är det jag som börjar bli skumögd??? Går här och väntar på röntgenresultaten på ungdomarna. Jag tror dom gillar att hålla en på halster där uppe på kennelklubben, ja, ja, det kanske är lika bra att det inte kommer, he, he. Ha de gott//Kramisar Marie

2008-02-07 @ 15:26:35
Postat av: Mikaela Åhlin

Min galna familj ^^
Jag håller med Marie där att du skriver så att det glöder ... Det är alltid lika kul att läsa din blogg Ulla-Britta :)

Postat av: Marie

Haha..finns det något ärligare än barnen. Håller med dig angående sminkningens roll. Mångmiljonindustrin "klet & smet" och "dofta gott" har ju även påverkat våra män, karlar att börja sminka, smörja och knåda in sig,
så de ser ut som små nyponrosor =))
Hmmm...får fundera på om jag kanske ska köpa någon liten body scrubb till Per =) fast och andra sidan behöver han ju bara lägga sig i sängen där Selma har legat... så har han gratis kroppspeeling...det får bli sängen!!..det blir billigare =)
Var rädd om dig!
kram Marie

2008-02-08 @ 10:03:59
Postat av: Mariell Dahlström

visst är hon härlig "åttaåringen"...
jag tror säkert att du matar Rolf med piller oxå! fast jag tror ändå onte man behöver vara så orolig för att umgås med dig! det gick ju jätte bra igår, tror jag fast jag minns inte så mycket... hmmm, vad hände igår egentligen? skoja bara..! ;)

hoppas du slapp pillerburken igår!
KRAM Mariell och Kita i B-vik...

2008-02-08 @ 11:05:40
URL: http://marielldahlstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback