Besökarstatistik...

Vad är unika besökare och vad är antal sidvisningar..? Det handlar om bloggensbesöksstatistik. Det är ungefär dubbelt så många antal sidvisningar som "unika" besökare?! Finns det någon som kan tala om vad som är vad så vore det kul att få en förklaring. Det går säkert att läsa det någonstans men eftersom jag är en sådan som inte läser bruksanvisningen utan börjar laborera med grejerna först så gör jag det enkelt för mig i detta fall med...fast det är ju oftare lättare att läsa bruksanvisningen än att inte göra det men bara ibland!

Ja skulle vilja känna mig pigg, piggare piggast! Idag kände jag mig jättepigg men poff så gick det över men det var härligt så länge det varade.  Jag äter frukost, tar vitaminer och äter middag...men inte kommer krafterna som jag vill ha ändå. Kanske ska gå till hälsokost/apoteket och fråga efter en burk med "kraft"...eller finns det inte på burk?! Det skulle vara så enkelt om det gick att köpa sig en dos.


Bonnie skulle också behöva en burk. Ringde i dag till veterinären men de kunde inte titta på henne förrän på torsdag så det får vara tills då, det känns ju inte akut...hoppas jag.  Min gamla veterinär jobbar tydligen inte så ofta längre...om någonsin, har inte hört någon som träffat på honom på länge. Den som ersatt honom har jag lite svårt för efter att hon klantat sig med en av våra "valp(veteran vid detta tillfälle)köpare".


Saknar den nära kontakt som vi hade(jag och den gamla veterinären), det var så enkelt, bara att ringa och fråga om det man funderade på - han ställde alltid upp för mig, det saknar jag väldigt, väldigt  mycket. Ibland längtar jag tillbaka till den gamla goda tiden när allt var som jag ville att det skulle vara. Allt var naturligtvis inte bra, ryggen värkte, riktigt jävlig allt för ofta men jag var ändå lycklig med alla hundar och valpar. Det var en underbar tid i mitt liv och jag är väldigt tacksam för att jag gjorde allt jag gjorde när jag gjorde det! Tänk om jag gjort som så många andra gör, tänker att det ska jag göra sedan när jag går i pension...då hade jag missat hela mitt livs dröm -Att får vara hunduppfödare! Det har gett mig så otroligt mycket glädje, lite sorg över dumma människor några gånger men till 99% glädje. Tänk så många vänner jag fått tack vara detta, oj så många man aldrig skulle lärt känna som man nu kan tänka på och få kraft av.


Under några år gjorde jag så här års en som jag kallade det "husmorssemesterresa" , till västkusten för att bo en vecka hos Lillemor, Bengt och Annalena...det var så trevligt - var bort 1v-14 dagar. Tänker på Lillemor lite extra idag för att det är fettisdagen och då skulle jag vilja ha hennes goa semlor från Uddevalla...de var så stora och hade en extra platta med marsipan ...grön...å så goda dessa bullar var och ingen annan har kommit på idéen med att göra likadant -synd!!! Sedan får vi ju inte glömma de otroligt goa dammsugarna från Ljungskile...tobak och kondisaffär...oj, oj...när Veronica(då var det parningsresa...tror det var Bonniekullen som skulle tillverkas eller möjligen den innan) och jag var där,  vi åt nog 2 om dagen...mmmm.... Oj vad snabbt tiden går, när man tänker på dessa olika upplevelser så känns det som det var häromåret...i "jons" som min svärfar sa, det kunde vara allt från i förrgår till för 30 år sedan. Dessa resor känns som de var i jons!


Om Pernilla och jag kommer iväg till norr så får jag väl kalla det för husmorssemester, även om det inte är till rätt ställe...+ att man ska åka buss när man ska på husmorssemester, i alla fall i min värld.


Nu svävade jag iväg...skulle skriva om Bonnie och att hon inte mår riktigt bra, ingen matlust och lite, lite förhöjd temp och se vad det spårade ur. Men NU till Bonna -det går lite upp och ner och jag känner mig allt mer säker på att det är fästingsjukan som ger sig till känna igen. Hon är lite vinglig i bakdelen och det är lite typiskt för denna jäv...sjukdom. Vi har i alla fall fått tid hos veterinär på torsdag och jag får väl stå ut med att träffa en ny ...fast jag hade hoppats på min andra favoritveterinär Lotta...men det finns säkert fler som är bra eller det vet jag att det finns. Men det känns alltid tryggare med dem man känner sedan tidigare.


När man inte mår bra själv är det ännu skönare när det är som det brukar vara eller varit förut. Läkare och veterinärer borde inte få byta plats eller ändra på något...inte utan att fråga mig om lov! De ska utvecklas men inte ändra på tider, platser och absolut inte bytas ut. Förstår allt mer varför gamla människor och barn är så känsliga för förändringar....jag känner mig så...vilken grupp jag tillhör vill jag däremot inte tänka på...för barn kan det ju inte vara eller??... Jag är väl inte gammal...men jag får väl skylla på min sjukdom, att det är därför jag känner...eller jag känner mig inte gammal men ändå  har jag många känslor kring saker som en gammal person har.


Det här blev en hel avhandling med blaj, blaj, stackars dig som slösat flera sekunder på att läsa detta dravell...nu blev du allt lurad till att slarva bort din dyrbara tid. Du kunde ha tjänat flera kronor på att tänkt på något kreativt i stället för detta eller så kunde du sovit någon liten mickrosömnstund...vad är nu värdefullast? Det får du aldrig reda på så sluta tänka på det...eller är det jag som ska sluta skriva om det...


I natt när jag inte kunde somna så åt jag godis ur min handväska, det fanns marsipankulor, brioblandning och en hallonstång...eller vad det var det stod på den. Hallonstången åt jag faktiskt inte upp utan lyckades avstå från. Jag hade tagit en insomningstablett och när jag inte somnar direkt så får jag ätnojja. I natt fanns det ostbågar och dem åt jag också av men hade inte tömt i mig allt som tur var. Det är ett stort problem med dessa tabletter och det är att jag inte kommer ihåg vad jag gjort... En natt såg att jag att jag varit inne och skrivit på en blogg...inte så knäppt som tur var men det är illa nog att jag varit och skrivit på datorn. År livrädd för att jag ska få för mig att öppna hjärtat helt och skriva något jättekonstigt. Jag tillhör dyslektikergruppen och måste därför alltid kolla stavningen lite extra. Brukar ofta skriva b i stället för p eller d osv...till och med på datorn gör man dessa skrivfel, vilket jag tycker är fascinerande. Man tycker ju att det är en sak att skriva det för hand men på datorn när de inte ens ligger i närheten av varandra?!


NU ska jag snart äta semla och hoppas att jag slipper ta insomningstablett och vakna med skräck över om jag suttit vid datorn eller ej...får ni något märkligt brev eller inlägg i era bloggar så kanske det är jag som "spökat"!!
Ooohooo.....

Nu avslutar jag med att lägga in en bild jag "tjyvat" från Pernilla G på hennes härliga hundar Klara &  Casper samt dotterna Amanda -lika härlig hon!!
image107


Kommentarer
Postat av: Lillemor

Hej U-B!
Tack för att du påminde mej om fastlagsbullar med grön platta. Har helt missat att det är dags för dem nu. Blev riktigt sugen! Får väl gräva riktigt djupt i plånboken, då jag igår var hos tandläkar'n och fick en krona på en tand jag brutit av. Det hade blivit många bullar för de pengar som tandläkar'n "snöt" mej på!
Men ack, vad är pengar, jämfört med vad du får dras med!
Hoppas det löser sej med Bonnie och att du kommer iväg på din semester.
Hälsningar
Lillemor, Thorsten och Aron

2008-02-05 @ 19:18:39
Postat av: Kattis

Hejsan Ulla-Britta!
Dom som inte orkar läsa vad DU egentligen känner, skall nog inte vara på din blogg överhuvudtaget tycker jag. Vi som läser och skriver här hos dig är ju dina vänner och vi månar om dig på allas vårat sätt, så då vill vi verkligen höra hur det verkligen är:) :)
Man kan inte alltid ha humöret på topp;)

Vi som är dina vänner vet INNERST INNE vem du är och står troget vid din sida, fast vi är alla osynliga, fast du kan nog känna oss hur vi puttas om att stå närmast;) Så nu spökar vi för dig;)
Hoppas du känner att jag och vi andra finns där i vått som torrt.

Själv åt jag en semla som var någon dag för gammal kände jag, inte så gott som färska*blä*
Min mamma gjorde hembakta semlor när jag var mindre med fast marsipan? som hon lag i mitten av bullen som hon hade grävd ur, jag tyckte semlan var torr, men på den tiden så var vi lite mindre rikare (fattigare) så vi hade inte råd att köpa, numera köper jag semla med vanlig grädde, vilket jag verkligen älskar, men ack ack *inte för ofta* har man lärt sig:)

Hoppas din semla är verkligen god och fin och att den smakar gott!
Hoppas Bonnie blir okej nu när Ni skall till veterinären. Håller tummarna!!!
Håller tummar och tår för att din resa kan bli av till Birgitta med Pernilla:)
Mången kramar från mig Kattis till Dig Ulla-Britta
*känner Du kramen du får nu av den osynliga skepnaden* Du vet att jag finns där.

Postat av: Kitty

Hej! Hoppas doktorn kan hjälpa Bonnie så hon blir pigg och glad igen :) Jag tycker som Kattis att det är verkligen inget slöseri med tid att läsa din blogg oavsett vad du skriver om! Jag tycker om det :) Skönt att få en lite lägesrapport eller bara läsa lite vettiga funderingar ;) Massa massa kramar!

2008-02-05 @ 22:09:16
URL: http://web.comhem.se/rindistexas
Postat av: Pernilla Å

Skönt att höra att Bonnie fått upp piggelinet igen. Blev faktiskt riktigt orolig, hon ligger mig kär om hjärtat.
/P

2008-02-07 @ 08:05:34
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Maja och Fredrik

Unika besökare är varje gång en ny dator besöker dig, Pernillas dator är en och Kittys är en, sen kan de gå in flera gånger utan att de registreras eftersom de redan varit inne. Antalet träffar är hur många gånger en sökmotor (t.ex googel) hittat en bit av din sida. Antalet sidvisningar är hur många gånger någon kollar på någon utav dina sidor på din webbplats.

2008-02-11 @ 14:47:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback