Så slö jag är...

Det blir aldrig av att jag skiver nu för tiden men jag blir nog bättre när det händer mindre här. Nu denna vecka är det fullt upp i min långsamma värld. Jag orkar inte så mycket och så måste jag ju sova mina timmar på eftermiddagen. Det är så tråkigt men ack så nödvändigt och det är inte som många tror så att jag inte ska kunna somna när det blir kväll ...nej, nej inga problem för jag är trött nästan jämt oavsett hur mycket jag sover. I söndags somnade jag när vi satt och åt frukost...ja, det är faktiskt sant och då fick Rolf hjälpa mig in i sängen. Jag somnade bums och sov till kl.13 när det var dags att göra oss i ordning för att åka till Åminne för att hälsa på Rolfs moster Kerstin som fyllt år dagen innan. Jag orkar inte med att träffa en massa tanter och farbröder som vill veta hur man mår...hej å hå så jag ville hellre komma dagen därpå och det gick väldigt bra även för deras del så då gjorde vi så.

Det var en trevlig utflyckt med god mat och på vägen dit köpte jag mig en härlig orikidé...för 200 kr. Den var så stor och fin att hon i kassan nog insåg deras misstag av prissättningen...men gjort var gjort och de kunde ju inte märka om den där...bra för mig. Jag har nu lyckats få 2 orkideér att växa och må så bra att de nu är fulla med fina knoppar, hoppas bara de inte ramlar av.

Men snälla ni, det är klart vi ska kalla våra fina små volanger för volanger. Var rädda om dem och vårda dem väl, de kan vara bra att ha om ni blir sjuka.

Denna vecka är det alltså rätt mycket som händer och det beror till stor del på att det är hundutställning på gång även om vi nästan inte har någon som ska vara med. Rättare sagt så är det bara Stella som ska vara med båda dagar och Honey en dag. Ingen pojke...snyfft, men så är det när man inte orkar själv då blir det inte så mycket med det hela. Vi hoppas på bättre fart i vår. Nu är det många av våra vovvar som är solblekta efter sommarens glada bad så det kanske är lika bra att de inte visas upp. Vi vill ju de ska vara i toppform om de ska vara med!

I morgon kommer västkustbesök, spännande och roligt. Det kommer bland annat en jämngammal valp som Sally ska få träffa, det blir kul. Sedan är det Katt...Tina och Tomas som kommer till ön på fredag, de kommer hit på kvällen. Ska bli jätte roligt att få träffas och se deras nya hundar. Jag vill så gärna orka komma med till utställningen på lördag men det hänger väldigt mycket på om det går att dra rullstolen där inne på gräset...det har ju bara regnat i flera veckor så det är nog rätt kladdigt misstänker jag. Är det torrt är det som en stenlagd väg men nu är jag rädd för att det är kladd, kladd. Ja, det visar sig, kommer jag inte in så får vi hitta på något annat i stället.

Nu är jag trött och det är dags att lägga sig, trött, trött....

Kommentarer
Postat av: Siv Ödlund

Hade förmånen att få träffa det lilla yrvädret Sally idag. Verkligen full fart där.

På lördag åker jag in och tittar på utställningen (har inga hundar anmälda), så då kanske vi ses där.

Sköt om dig!



Kram från Siv!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback