Nu äntligen skriver jag igen

image147Fick jag av Marianne och Nemo, visst är den fin...eller var...

Det känns som om det blivit en gång i veckansbloggande för mig nu...varför vet jag inte. Dels har jag inte riktigt orkat, det är så mycket man vill göra när man orkar och sedan blir det inte av. Kan passa på och berätta att det doftar gott här idag...ljusen har kommit för er som var här på ljusparty. Man kanske ska ha ett snart igen, det var trevligt och så är det vääldit trevligt när varorna kommer....  men man ska ha råd att köpa varje gång också och de är ju inte direkt billiga men väldigt bra. Kanske ska vi till stan i helgen så då kan jag leverera till er i stan.

  image149

Försökte få tag på nya tulpanlökar men det fanns inte fick bli små rutiga blommor i stället

Varför är det så väldigt härligt att få slå sönder och förstöra ...slå sönder ett hem som visserligen ska rivas ur men ändå... jag fattar absolut ingenting. Jag vill återanvända allt som bara går, känner mig riktigt illamående när jag ser inredningprogram där de går på och slår sönder allt med en slägga...fullt fungerande garderober, köksskåp...och en del annat, allt går naturligtvis inte att återanvända det fattar jag också. Men denna kärlek till att förstöra?? Kanske är det jag som är konstig men som sagt för mig är det helt främmande, någon annan kan ju få det om jag inte själv vill ha det?!


Nog om detta, vårt duschrum ska äntligen börja rivas på riktigt nu i helgen. Där fanns inget som gick att återanvända...det är till och med jag med på. Sedan blir det väl kanske dags för slingor och då menar jag inte i håret.



Det enda jag vet som jag ska ha på plats ÄNTLIGEN är min hästtavla som jag fick av BF för flera år sedan. Jag såg den på en affär "Lopp-Loella" tror jag det var men köpte den inte, vilket jag ångrade så hemskt. Men som tur är har jag goa vänner för jag fyllde år strax där efter och då kom Bf med ett stort tungt paket...och där låg mina hästar. Ni ska få se den på bild när den kommit in i väggen, för den ska muras in i väggen...eller kaklas kanske det heter.

image150


Idag fyller Rolf år, inget jämt men några mer än mig. Han fick en flaska Highland Park 18 år gammal...dyr men jag hoppas den är god för jag tänker inte hjälpa till att dricka upp den. Han får väl njuta av den när han känner för något extra. Jag håller mig till vin och en martini då och då och ibland kan man byta oliven mot lite tranbärsjuice, inte illa. Tips från någon serie på tv...vilken kommer jag inte ihåg men gott är det. Men dagens frukttårta var heller inte dum.


Har ni sett vilken fin sopborste jag fick av mina barn när jag fyllde år. Kan de ha tyckt att jag skulle ha lite roligare när jag städar?? Kanske.
image151


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback