Lärt mig

Vad har jag lärt mig denna vecka??...Ja det kan man undra men en bra och jättenödvändig sak är att ta rakskum på spegeln i badrummet för att slippa imma på spegel när man duschar eller badar och DET HJÄLPER!!! Jag hörde det på städsnuskprogrammet på tv och tänkte som vanlig...det där måste jag komma i håg att testa och för ovanlighetsskull gjorde jag det och det funkar. Förstår inte vad det är i skummet som gör denna skillnad men det spelar ju ingen större roll bara det är bra och det är det. Sedan kommer jag inte ihåg om jag lärt mig något annat....glömmer ju bort allt jag vill lära mig.

Jag är nervös idag för i morgon...då är det viltspårprov här på ön. Rolf har varit borta hela dagen och förberett de spår han ska dömma i morgon. Det är flera "rindihundar" som ska starta men det kommer att bli svårt för det är väldigt mycket vilda djur ute och går i skogen där i år. Många rådjurstramp tydligen och våra vovvar gillar att använda näsan till att hitta de "riktiga" djuren som bor i skogen och inte till ett gammalt hjortben som legat i frysen ett tag...inte så svårt att förstå att det finns roligare saker. Hoppas det ska lyckas så att mattar och hussar är nöjda även om det inte blir priser som leder till Championat...det kan vi ju inte få alla helger, även om det skulle vara trevligt.

Nu kommer kaffet och glassen! image176Inte konstigt att magen växer...men de ska va gött å leva...

LYCKA TILL I MORGON!!!

Kommentarer
Postat av: Soha

Glass, gud så gott :)

Postat av: Natalie

Har du testat det där med rakskummet? Hört att det funkar, jävligt bra tips faktiskt!

2008-04-26 @ 19:50:48
URL: http://Ntm89.blogg.se
Postat av: Åsa.S

Har du testat bakpulver och ättika på spisen då?

2008-04-26 @ 19:50:51
URL: http://glansigyta.blogg.se
Postat av: lisa

ååh glass! :D
ha en trevlig kväll! :)

2008-04-26 @ 19:51:43
URL: http://lisaholmqvist.blogg.se
Postat av: Patricia Klinteberg

Kika gärna in i min blogg & lämna en eller flera kommentarer :)

Ha en trevlig lördagskväll!

2008-04-26 @ 19:52:24
URL: http://PatriciaKlinteberg.blogg.se
Postat av: Siv Ödlund

Vilda djur som stör friden i viltspårsskogarna!
Det låter oroväckande med tanke på Smurfis start också. Har jag otur så kommer vi att kryssa över halva ön under vår färd mot spårslutet. För visst är det så att vilda djur många gånger är mycket intressantare än hjortskanken på slutet.
Men roligt får vi väl se till att ha ändå.
Kram från Siv!

2008-04-27 @ 00:18:18
URL: http://www.lillhagnas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback