Söndagkväll

Nu är helgen slut igen, fy så fort det går. Skulle se om jag hittade någon form av bruksanvisning till bärbara datorer...alla knappar som jag inte riktigt vet vad de betyder, men inte! Finns det ingen mer än jag som vill veta sådana saker...konstigt tycker jag. Men jag får väl höra med förre ägaren...Thomas om han kan guida mig lite, trodde jag skulle kunna klara mig själv. Kan själv, ni vet!
Vi har jobbat och jobbat(jag har kokat kaffe...och mat)med rummet. Hur kan något som bara skulle fixas till lite grann ta sådan tid och vara så mycket att göra. Vi ska bara måla om lite...så enkelt det låter och så jädrans mycket det var...är. Men det är väl så att det närmar sig även om det inte känns så. 

Marie(Eskilstuna)du behöver inte vara orolig att jag missförstår dina inlägg, jag missförstår ALDRIG något;-) så skriv ni vad ni vill. Det är bara kul med lite kommentarer ibland om ditt och datt. Lilla Mocha ligger här med sin tratt på huvudet...som en dumstrut...fast utan att ha varit dum, stackars lilla hon. Fick vara utan medan vi åt frukost och så glömde husse...viktigt, inte jag utan han...att sätta på den efter och natruligtvis hade hon hunnit slicka på det så den blödde lite-svansstumpen. Men vi gjorde rent och strök på aloevera-botar allt-och ett litet bandage som sög upp det så nu ser det fint ut igen. Närmar sig stygnborttagning, men kanske får vi ta dem själva och sedan åka för uppvisning en annan dag för i morgon ska jag till sjukhuset och få skelettstärkande dropp.

Kristina och jag ska åka in och sedan hoppas jag orka handla lite innan vi åker hem. Men min förkylning har tyvärr inte blivit bättre, det bara rinner och rinner. Bara det inte blir något värre av skiten, man vet ju inte när immunförsvaret är dåligt vad det kan innebära...men jag är ju envis som en åsna...brukar någon säga så det går nog bra.

Nej nu ska jag nog ta och diska, diskmaskinen är fortfarande inte fixad...vi väntar på en ny pump. Varför hoppar texten upp eller rättare sagt markören...rätt upp i tidigare textstycken?? Konstigt, kommer väl åt något som man inte ska. Det är riktigt skönt att sitta på kökssoffan och skriva...datorn, jag och Mocha, alla får vi plats på sittdynan. Rolf tycker det ser obekvämt ut men det är det faktiskt inte. Kom att tänka på att jag har väldigt många vänner i "sjukhusbranschen"....vad kan det bero på....kanske är så enkelt att det är så många som jobbar där?! Skit samma, bara det är vänner sedan får ni jobba var de vill eller inte vill eller inte alls!!

Kan ingen skicka mig en enkel elevatorsäng(en sådan man kan höja och sänka i både huvud och fotända) som jag kan ha i storarummet (fd.hundrummet)när jag inte orkar gå upp och behöver vila ofta. Någon som har en över eller så...det finns väl kanske någon som vunnit storkovan på en påse "lördagsgodis eller vad det heter...med en massa olika lotter och trav/galopp eller vad det nu är. Sivan du brukar ju spela och vinna...i allafall på erat vinlotteri på jobbet....men man kanske ska ha en annan sorts tur för att vinna pengar. Inte vet jag för jag vinner ALDRIG varken det ena eller andra. Hur kan man ha sådan otur som jag har?? Vinner aldrig något,inte ens i mina egna tävlingar med mig själv om att öppna pillerkartongen i rätt ände....lyckas alltid öppna där bruksanvisningen ligger och jag har gjort det många, många gånger. DÄRFÖR är det ingen idé att försöka sig på något annat som kostar pengar heller för det är det samma som att kasta bort dem.

Nej nu måste jag sluta för närsdukarna är slut...inte så lyckat med takdropp ner i datorn så bye, bye!

Jag ska försöka bli bättre på att svara på alla mail nu när jag kan ta datorn med mig lite var som. MEN måste komma på alla saker=knappar först....har t.ex inte kunnat titta på bilderna du skickade Marie "Honey" men snart....och Marie "Nalle" det finns mat (330)till vovven i garderoben i förrådet om jag inte skulle vara hemma men det är jag nog-kom bar ihåg att jag sover någon gång mellan 13-16...brukar bli ett par timmar. Slut på hemliga meddelanden! ;-)=smile


Kommentarer
Postat av: Birgitta

Jag säger bara en sak: otur i spel tur i ........
Kramar
Birgitta

Postat av: Siv Ödlund

Jag jobbar hårt på att vinna lottomiljonerna som de gör sån reklam för. När jag vinner så skickar jag en sån där säng till dig.
Lägger jag beslag på alla miljonerna så skickar jag naturligtvis en av dem till dig (som jag lovade för flera år sedan).
Kram från Siv!
Ps. Din blogg gillar nog inte mig, för jag fåt ALLTID skriva lösenord sedan en lång tid tillbaka. Ds.

2007-09-24 @ 00:43:27
URL: http://www.lillhagnas.se
Postat av: Kattis

Detta med säng som är höj och sänkbar i huv- och i fotänden måste väl finnas på "lager" i Gotlands kommun när det gäller cancer patienter??? Eller?????
Det är väl alldeles UNDERBART Ulla-Britta att Du har fått en bärbar dator så Du kan ta med dig den överallt:D :D
Vilka ljuvliga barn Du har med respektive;) Ni är Gulliga (får man säga så till vuxna barn) Maja och Lina!!!! Och vilkar mågar sedan, ja det måste ha blivit din vinst lott Ulla-Britta!! :D *fniss*
Själv så skall jag gå och lägga mig nu för jag har jobbat inatt och det har varit full rulle som *vanligt* *ler* och nu blir jag trött och jag skall passa på att sova till 16.00 för sedan måste jag laga mat till kvällen.
Jag jobbar ytterligare 3 nätter till och sedan blir jag lite ledig.
Jag skall få träffa Maggan och Daisy till helgen, vilket jag ser framemot väldigt!!
Apropå detta Ulla-Britta med den tekniska världen.......... kan inte Du skaffa en Webkamera????
Ja Då kan Vi prata med Dig online och se Dig liksom Du kan se oss, det vore väl bra, nästan som att träffas fast man inte är där och smittar ner dig med bacilusker :) Det tål att tänkas på eller HUR:))
Skall jag ropa MAJA eller LINA eller deras pojkvänner, att Du skall införskaffa dig en Webkamera. Skaffar Du så skaffar Vi andra det också!!!
Många kramar från mig Kattis!!!
Snart skall jag uppdatera min hemsida:)

2007-09-24 @ 08:09:24
URL: http://www.lordcaalveerts.com
Postat av: Marie

Hej UB,
En säng kan säkert kommun bistå med.. räknas som hjälpmedel...kollegorna här säger att de går att hyra..hyran är de lite osäkra på hur det fungerar med... men prata distriktssköterska.
Ha det gott och var rädd om dig/ kram Marie (E:a)

2007-09-26 @ 03:49:08
Postat av: Susanne Wahlgren

Ha ha det där med pillerasken känner jag igen. Det är lagen om all världens jä....het du vet. En av så många små saker som man retar sig på men som egentligen inte har nån betydelse. Jag tänkte också att en elevatorsäng måste väl ändå kommunen kunna ruska fram ur nåt förråd.
Kinna och jag klarade igårkväll av vår första kursgång. Hon skötte sig exemplariskt förutom att hon blev lite sur på en mycket glad boxer vilket faktiskt var förståligt. Hålla på på det viset, hon tyckte absolut att han fick skärpa till sig. Nu ska vi träna inkallning och gå här och hitta på ett trick vi ska lära oss till avslutningen. Inga pro´blem tror jag fröken är ju mycket lättlärd eller är det köttbullarna som hägrar?? Kram Susanne

2007-09-26 @ 08:20:54
Postat av: Cecilia Wennerström

Hej, jag har samma problem med hoppande markör, såväl i e-post som i Indesigns ordbehandling.
Om du får reda på var det beror på, så skriv, snälla! Mvh, Cecilia W

2007-12-15 @ 19:24:38
URL: http://www.saganomrand.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback