Stjärnan uppe!!

Lite tidigt, jag vet men varför vänta på något mysigt man kan göra redan nu! Ja det blev en vit stjärna på rusta och en vit ljusstake för 25:-...hur kan man göra något så billigt?! Det var vad jag orkade med i går när det var läkardags igen. Jag har nu fått ännu högre morfin-grunddos + en ny tröttande nervpiller mot värken i skuldrorna och benen. Vi får väl se om den är något att ha, ska prova en vecka och sedan telefontid med läkaren igen. Idag sov jag till halv 11 idag då jag väcktes av Birgitta som skickade ett sms för att kolla hur jag mådde. Det var nog tur annars hade jag väl sovit änta tills sjukgymnasten kom. Jag fick massage med frotehandukar som var indränkta i kokhettvatten, jätteskönt+TNS på ländryggen. Sedan vilade jag en stund till och sedan kom Rolf och vi kunde sätta upp stjärnorna!

När vi satt och åt kom Siv med en hel burk med pepparkakor som ser ut som hundar! Jättefina och goda - TACK SNÄLLA. Jag har redan ätit flera och de var verkligen jättefina. 

Jag blev så glad när jag såg att "Sigge" som är pappa till blandannat våran Teo, Freja och Jimi verkar må bra. Kan ju säga att pappas tjuvanlag har gått i arv till både Teo och Freja...hur det är med övriga i kullen har jag ingen koll på. Men hoppas det inte ska ge allt för mycket fetma för det är ju som alla vet inte så vidare bra för kroppen. Men jag vet hur svårt det är men man får vara noga med vad man lämnar inom räckhåll. Vet inte om springern är en extremt hungrig ras, labradorer är ju de som man i första hand tänker på när det gäller tjocka, tjuvhundar. Men jag hoppas det inte syns så mycket....varken på pappa eller de övriga...

Här är det inte något om är riktigt gott, jo i går när vi åt hos snälla moster Kerstin(hon åkte ända hit och hämtade mig så jag skulle slippa sitta och trängas i taxibussen-Rolf jobbade i stan och mötte emot hos Bertil-Kerstins snälle man-är det inte otroligt vad snällt och skönt!! för mig alltså)där drack vi kaffe också innan vi åkte till sjukhuset och det var nog tur för jag hade inte orkat äta något till frukost. Jag var är ALLTID så himla nervös när jag ska dit, även om jag vet att de inte har några nya hemskheter att komma med. Det räcker med att man tänker att det är dags så får jag ont i magen,  det lär väl tyvärr inte gå över heller. 

Godis och kaffebröd är gott, det tycker både jag och vovvana så det äter vi gärna! Vi får väl försöka hålla hullet på plats...och det är vi nog rätt bra på...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Appropå Sigges tjuvanlag. Sonen Puma (Butter) har nog mer utvecklat en fräckhet. Inte att "Dora tjuva" utan mera "vadå inte får ta, korven stod ju där?" Andra tjuvhundar brukar klura lite och passa på när man vänder ryggen till, det gör inte Puma. Han försöker när man står bredvid. Gissa om man håller på att svimma när han med framtassarna på bänken försöker norpa åt sig en godbit.
/P

2007-11-30 @ 22:24:36
Postat av: Ulla-Kari Holmström

Jimi verkar vara som sina syskon, det vill säga han tycker att all mat är Jimis. Man blir förvånad hur långt in på en kökbänk en springerkille kan nå om han lägger bogen mot kanten, huvudet på sned och hoppar jämnfota och sträcker ut tungan. Men det finns gränser, vårt matbord till exempel, det rör han inte. Jimi är i fin form, lite smärtare än då du såg honom sist. Mindre mat och mer motion
har hjälp till för oss båda. Det godaste bytet han lyckats hitta var nog en tallrik med smörstekt banan med honung, hallon och blåbär samt lite vispgädde till. Smaklig måltid. Ulla-Kari

2007-11-30 @ 23:33:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback