Det yr lite...

Kanske blir det snö igen, var lite snökorn i luften när hundarna och jag var ute på en väldigt kort promenad. De sprang som tur var rätt ordentligt men Rolf får nog ta en koppeltur i kväll så de får gå en sväng till. Pratade med min lilla Maja på förmiddagen när hon ringde och väckte mig ur sömnen som jag inte trodde jag hade...det var faktiskt så. Jag trodde att jag städade...men jag hade börjat och så lagt mig för att vila lite men sedan somnat och drömde att jag såg på film och städade hemma hos mina föräldrar. Det kändes jättekonstigt att bli väckt och upptäcka sanningen eller verkligheten kanske man ska säga. Jag fick ta och äta frukost tillsammans med Maja så fick jag i mig lite i allafall. Åt riktigt bra i går...har jag nog redan skrivit om. Nu har jag tagit kaffe och mackan som inte blev uppäten förut, tunnbrödet jag fick av Birgitta, det är gott!! med mesost på, både sött och salt på en gång. Kanske inte så matigt men bättre än ingen! Jag ska nu lägga mig och sova igen...känns som om det är det livet går ut på, sova, sova och sova igen.

Jag sa till Maja att det är svårt för folk att förstå hur trött jag är och blir. Då sa hon något väldigt bra -Du mår som när man har feber och inte orkar varken med telefon, titta på tv eller röra på sig. Det är precis så det känns, som att ha olika nivår av feber. Idag har jag 39´och igår var det nog nere på 38,5. Ska nog beskriva mitt "mående" i febergrader i fortsättningen för det är nog det bästa sättet för er att förstå hur det känns och hur orken är. Jag förstår att det måste vara väldigt svårt att förstå hur jag kan tycka det är jobbigt att prata i telefon eller få besök även om jag bara behöver sitta i soffhörnet. Men alla har ju haft feber i bland och vet hur orkeslös man kan känna sig då. Tror ni att det är ett bra sätt att förstå min känsla av orkeslöshet som jag känner? Hoppas det kan vara så. Nu sova......

Kommentarer
Postat av: Kitty Gustafsson

Det är obehaglit när drömmarna känns så verkliga att man får en chock när man vaknar :P Är all snö borta nu från förra gången? Jag vill också ha snö, men folk säger att jag nog har flyttat till fel stad då ;) Vi får väl se! Kramar till dig!

Postat av: Pernilla Åhlin

Kan bara tala för mig själv, men jag förstår hur trött du är. Må det vända snart igen så att du blir piggare och har mindre ont. Tänker på dej varje dag.
/P

2007-11-27 @ 21:10:55
URL: http://web.telia.com/~u50307557/?D=A
Postat av: Anonym

Jag tycker att det är fantastiskt att du orkar skriva så mycket hela tiden. Har funderat en del på det då man faktiskt kan ana hur trött du borde vara. Idag har det snöat här på fastlandet (Haninge) och det tycker ju Nemo är kul. Började köpa julklappar idag till mina tjejer. Svårt att hitta på egentligen till dem som är i lägre tonåren. Jag tycker att de har allting men de har förstås förmåga att önska sig saker hela tiden. Man får försöka hålla igen så gott det går men jag vet hur det brukar bli.... Men Ulla-Britta, sov på och vila dig så mycket du kan så blir det alldeles säkert lite bättre snart igen. Kramar och glad advent eller vad man säger då!

2007-11-28 @ 20:27:42
Postat av: Marianne o Nemo

Ps det var jag som skrev nyss utan avsändare.

2007-11-28 @ 20:28:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback