Tisdag..segt

Så var ännu en dag till ända, ingen tårta fast lilla Lina fyllde 26 år idag och är så långt borta...snyft. Men, men vi åt tårta hos farmor när du var hemma och firade dig då. Hon låssas att hon bara fyller 24...vad ska det bli om hon redan har åldersnojja, det har hon INTE ärft av mamma...måste vara från pappa!
Jag vet ju att jag är evigt ung så varför ha bekymmer för sånt nonsens! Det där med kriser vet jag inte om jag hoppat över eller så har jag varit så upptagen av dem att jag inte vet om det...kan det vara så?! Vet att många har problem med speciellt 40-årskris och en del verkar få dras med dem länge eller rättare sagt de bryter ut sent...måste vara väldigt jobbigt.

Här kör vi med jämna plågor i stället för kriser,  inga större förändringar. Det dirrar och darrar i fingrarna och fötterna känns som de är svävar på uppblåsta trampdynor, men det gör inte ont så det får gå. Skulle varit skönt om de gjort att man kunnat stutsa(...studsa) fram men tyvärr.

När man inte kan planera för någon valpkull inom närmaste tiden går jag och funderar på vilken färg jag ska måla om hallen i och så ska vi ta bort hundrummet och göra ett enda stort rum av vardagsrummet igen. Känns lite onödigt att ha hela stora hundrummet stående för Om och När det kommer en valpkull igen. Kan "vanligt" folk ha valpar utan speciellt rum så kan vi väl också ha det.

Men när jag skulle plocka ner rosetter från väggen så gick det inte...kändes för jobbigt...inte fysiskt med psykiskt. Det blev liksom på riktigt då, tänka att man ska är en sak, göra en annan. Försökte tänka att jag skulle städa men det hjälpte inte, så lättlurad var jag inte.
Får väl spara de finaste (resten i kartong)och hänga dem i trappen tillsammans med alla foton eller hur vi nu ska göra. Men man måste ju anpassa sig efter livets förutsättningar även om det inte alltid är vad hjärtat vill. Men det betyder som sagt inte att det är slut med Kennel Rindi - för det är det inte!! Jag vill själv ha minst 2 kullar till som jag vill spara tikar ur. Kanske fortsätter Lina så småningom, om inte så finns det Rindihundar lite här och där så det lever vidarer oavsett vad vi gör. Jag vill ha en Lea och en Stellavalp, vilka hanar det blir och när/OM det blir vet jag inte...kan ju vara bra att höftröntga dem först:-) Kanske skiter det sig på det, vem vet man kan aldrig vara säker. Ska(vill)träna en av dem till servicehund till mig själv, tänkte jag... eller om någon kan hjälpa mig. Nu har jag Bonnie som hämtar saker åt mig som jag tappat eller sånt som andra dragit ut. Men det skulle vara kul att lära upp en valp från början och träna på lite mer avancerade saker som att dra på och av kläder, hämta saker på bänkar...inte så som Dora som snarare äter allt som finns på bänkar. Dora har inte varit så pigg i eftermiddag, men piggnade till i kväll, hoppas det var något tillfälligt.

Nej nu ska jag sova, i morgonbitti kommer sköterskan och tar lite prover igen...bara en dryg vecka kvar till nästa omgång, fy va tiden går fort. Ingen uppdatering av hemsidan i dag heller...när ska det bli gjort, Kitty - varför är du inte här?? Du skulle kunna sitta här och fixa både med bilder och text, å så bra det hade varit. Men nu får jag väl försöka klara mig själv...och det gör jag, ska bara bli av. Är så mycket man vill göra och så måste jag förstöra dagarna med att sova på eftermiddagen - irriterande! Felstavningar är det fullt av, men det skiter jag i -Go natt!

Assar fick 1:a i viltspår på första försöket...har förstått att att jag var lite luddig.


Kommentarer
Postat av: Kitty & Texas

Hade gärnat fixat med bilder och text ;) Annars är vi ju rätt duktiga på att göra det tillsammans oxå =) Många bilder vi har titta på vid din dator...Jag och Texas är hemma och packar om väskor! Skolan är slut :P Jag hoppade av min sista kurs som inte riktigt föll mig i smaken, så nu är det SLUT på gymnasiet! Men studenten väntar tills den 8 juni ändå ;) Texas och jag ska till Göteborg med rumskompisen och bo på en ö i en hel vecka! Riktigt bra uppladdning inför sommaren ;) Kramar i massor!

Postat av: Pernilla Åhlin

Fatta att alla är så förblindade av åldern? Rynkor är väl bra? De döljer finnarna, och då tänker jag inte på vackra Pablo och Micke.

/P

2007-05-16 @ 21:15:38
URL: http://web.telia.com/~u50307557/?D=A
Postat av: Siv Ödlund

Själv tycker jag att livet blir behagligare ju äldre man blir.
Det där med massa felstavningar förstår jag inte riktigt. Det kan inte vara så många i så fall. Jag brukar haka upp mig på sådant och det var ingenting speciellt som jag reagerade på när jag läste din text. Skulle det vara någon enstaka så är väl det ingenting att bry sig om. Det finns viktigare saker här i livet, eller hur!

Kram från Siv!

2007-05-16 @ 22:13:49
URL: http://www.lillhagnas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback