Tisdag, det närmar sig...

Nu är det onsdag och jag fick inte in detta skrivna i gårkväll - dumma blogg!! Nu får det bli i stället och jag ska sen gå ner och äta frukost i det alltid lika vackra soliga vädret. Ha en bra dag!
Från igår:
Idag har vi varit i stan på läkarbesökoch nu närmar sig torsdag med nu behandling. Det var bra med det mesta eller vad man nu ska kalla det... röntgen visade på en tumör i skallbenet på höger sida men det är ingen hjärntumör. Nästan lite konstigt att jag haft ont av den tyckte läkaren men så är det, konstigt eller ej. Sedan fick jag också veta att det sitter tumör/er i höger lårben, vilket jag inte hört förut. Det känns som det "pluppar" ut ett nytt ställe för varje läkare och besök, trotts att ingen ny röntgen gjorts...de sitter och läser i journalanteckningar från röntgenundersökningen och så kommer det ... Men skit samma, jag har ju ont lite här och där, så det finns tydligen lite överallt. Jag brukar säga att ett ställe är jag säker på är friskt och det är fötterna! De är snälla och jag hoppas hitta några nya sköna skor till dem snart. Köpte ett par hos Pernilla "Klara", mjuka plastträskor - supersköna!! Inte så vackra men som sagt, bomull för fötterna och man glömmer att man har dem på sig. De jag köpte var svarta och jag ska nog ha ett par till i illgrönt också! Fötterna blir nog glada om de får något färgglatt på sig.

För övrigt blev det ett besök på nya Ica Maxi i Visby och där fanns det mycket gott. Blev lite olika salamisorter, en grön ost (ja, riktigt illgrön) med basilika i, den var väldigt god och vi hyvlade av den på pasta där den smälte så gott...mmmm. Den osten kan jag rekommendera både till mackan och pastan. Salami har jag kommit fram till att det är inte så dyrt som man tror, mycket smak i tunna skivor. Man tittar ofta lite för mycket på kg priset och lurar sig själv. Något jag tycker är lite för dyrt är roliga tomater, måste de kosta 5-10:- st och små pärltomater för 25:- för en liten förpackning som man lätt plockar i sig som godis... Ja, visst kan man köpa det i stället för godis men när man vill ha det till matlagning i maträtter så blir det irriterande dyrt och så får det vara i stället.

En annan sak(tvärt om tanke)som man ofta hör folk säga är att en biff är för dyrt, men hur ofta hör man folk klaga på pizzapriset?! Hämtpizza köper folk ofta utan att blinka men en entericote(hur stavas det...) för 30:-kan man inte tänka sig köpa... det blir ju kanske t.o.m billigare...om man inte köper speciell bakpotatis, pärltomater, ruccola och bearnesås(ett krångelord till) för då drar det väl iväg lite. Jaha vad blev nu detta för matdravell, men det är ju min blogg så jag kan ju skriva vad jag vill även om det börjar bli ute med bloggar hörde jag på radion igår. Några "kändisar" som bloggat länge hade upptäckt att det tog för mycket tid så de har slutat och vipps så är det då omodernt. Men jag som just upptäckt detta roliga sätt att förmedla mig på fortsätte väl ett tag till. Det är ju valfritt om man läser det eller ej och jag har inga anonyma elakingar som skriver på min som många tydligen får...ja, säker kan man aldrig vara, men ännu så länge har det bara varit trevligt. Egna åsikter ska man väl få ha även på detta forum.

Det var många som ringt idag när jag var på "stadsbesök" bl.a Kattis (-Tomas: Jag ser fram emot dina åsikter om manligheten!! ;-) och Annelie...som jag antar hade tvättdag i dag??...luren hade hamnat av och jag tror det var tvättmaskinen som jag hörde...länge, länge... hoppas inte du somnade i tvättkorgen!

I morgon kommer Mona och vi ska plantera pelargoniorna som vi köpt fiberduk till idag. Hoppas det inte blir någon jättekall natt framöver utan att de kan klara sig ute i vårt härliga vårväder. Solen har varit framme nu i snart en vecka, inte en droppe regn, fast vi skulle behöva lite. Rolf har vattnat lite i söderrabatten i kväll för det håller på att torka bort. Gräset som var så grönt och frodigt börjar också torka bort. Nej nu får jag ont i ryggen av att sitta, skulle akta mig för att utsätta kroppen för sånt som ger smärta, dammsuga, torka damm, diska.... Eller snarare vridningar, lyft och helt enkelt dumma saker som jag ju aldrig gör i allafall....jag är alltid snäll i mot mig själv.

Är det någon som funderar på att köpa en curly coated retriever så vet jag var det finns, nyfödda - GRATTIS Elisabeth. Det blev som vanligt en ordentlig kull med 3 hanar och 5 tikar...kan ha kommit någon till efter jag somnade i går kväll - Alla bruna...å så vackert, jag gillar bruna hundar!

Kommentarer
Postat av: Carina

Matprat, jag dreglar...
Tyvärr har jag inte orkat gå på kurs ikväll. Varit med mamma på vårdcentralen, skulle bara ta blodtryck hos distriktan, hamnade på akuten. Nu är hon hemma igen, jag skäms, men jag är så trött. Som tur var hann jag åka med hundarna till P 18 änge i morse kl 0800, annars hade jag haft dåligt samvete för det också. Värker i hela kroppen. Naturligtvis inte sån värk som du har, men tillräcklig för mig. Tröstar mig med att Stella är så ypperligt lättlärd så att missa ett kurstillfälle inte gör något. Kursen har gjort nytta! I gär när jag gick till kiosken med henne ensam, gick hon hela tiden och tittade upp på mig. Jag fick säga till henne att hon fick nosa! Att jag har värk får jag skylla mig själv. Jag VET att jag inte skall lyfta, bära m m. Ändå gör jag det för att bevisa att jag kan! Två dagar senare får jag igen det, med besked. Kvinnor kan? Längtar efter att få träffa dig igen och visa hur snygg Stella är. Hon väger 22 kg och är en superdröm att se på! Kramar!/ Carina

2007-05-23 @ 19:44:20
Postat av: Tomas


Hej!
Här på den SVENSKA sidan klarar vi
av flera saker samtidigt!Hur det är med era Män vet jag inte.Det är inte så ofta man är på eran Ö.Det är så svårt att få visum.
MVH
Tomas
Den MANLIGA MANNEN


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback