Söndagkväll

Det blev precis som jag önskade, att jag skulle må bättre och en tur i rullstolen! Jag kände mig som en ny människa när jag vaknade på lördagen. Äntligen kunde jag äta frukost utan att nästan svimma av orkeslöshet. Lyckades bädda 2 sängar(rena lakan)och ändå orka dricka kaffe efteråt...helt otrolig känsla.

Sedan åkte vi en liten tur till Djupviks fiskehamn och där drog Rolf runt mig i rullstolen med Bonnie och Mocha i koppel. Det var så härligt, inte en enda människa...jättekonstigt och jag fick massor av frisk luft. Alla vi såg satt säkert instängda i sina bilar, vädret var inte helsoligt men inte helgrått heller...men de andra valde att motionera i bilen. Det brukade vi säga hemma i Filipstad att folk tog inte en promenad runt sjön utan de promenerade bilen runt sjön. Som om det är samma sak, lika friskt...tänk va sjukt...sitta i bilen när man kan GÅ!!! Ja, ja jag gick ju inte själv heller i går men det berodde inte på att jag inte ville och Rolf fick ju träna lite extra så allt var väldigt genomtänkt;-) Det var också hundträning som gick väldigt bra, de skötte sig utmärkt tillsammans med rullstolen. Även Rolf klarade sin första ordentliga tur som rullstolschaufför, ingen tippning eller fastkörning. Var lite rädd att han skulle släppa mig utför backen...med fortsättning rakt ut i plurret men inte, han var så snäll.
Sedan åkte vi hem och jag somnade i drygt 2 timmar, väcktes lagom till maten var klar! Det ni, nu blir ni allt avundsjuka!!

Idag har vi varit och hämtat hem tant Dora från Pernilla och Kenneth. Det var 3 glada hundar som tog emot oss och en nybadad tjej med jätte långt hår!!!! Robyn kan jag inte få låna lite av dig, du har ju så det räcker till mig också♥

När vi kom hem stod det en hel kasse med cd-böcker i garaget från Rune, tack snälla! Ingela hade varit här medan vi var iväg och levererat alla dessa. Nu kan jag lyssna hur mycket som helst, dygnet runt. Synd bara att jag inte fick träffa dig Ingela, vi behöver prata om utställning eller inte i juli. Rune ska opereras så honom håller vi tummarna för på tisdag!
Snart går anmälningen ut för juliutställnigen i Visby, vem ska vara med och inte.... Jag hoppas det blir några stycken. Hoppas och tror att jag ska kunna få vara med där då om jag räknat rätt så ska det vara bästa helgen då=behandling kommande torsdag. Gäller att få in allt roligt så bara som möjligt i mitt "periodstyrda" liv. Tror inte kennelklubben är beredda att rätta sig efter mig, fast jag varit medlem i nästan hela mitt liv...lite kunde man väl få kräva av dem.

Oj nu fick jag en önskelistapå mailen från en liten ...stor kille(menar jag så klart) som fyller år snart. Han önskar sig ett ps2 spel???....vad är det?? Ja, ja säkert ett dataspel...eller möjligen tv-spel eller?

Nu snarkar någon väldigt gott här bredvid och jag ska nog ta och stämma in i skönsången...eller vad vi ska kalla det. Bästa att hushålla med orken, för jag har ju som VANLIGT tänkt vara försiktig och ta det lugnt. Inte bränna all ork på en enda gång på oviktiga saker, ska uppdatera min hemsida med alla duktiga hundar och ägare både från förra helgen och nu denna. Lilla Assar gjorde debut i öppenklass med perfekt resultat idag - jätte kul och en av de finska pojkarna Pablo var på vinnande plats även han. Vilket vi inte kan säga om de svenska pojkarna i Finland i går...det var inget fel på dem,  men oj så östdominerat det blivit och nog är det lite väl mycket "cirkus" över allt sammans. Undrar om vissa glömmer att det är musik och sång det handlar om?!  Det var ju kul att se alla glittriga kläder om inte annat och hon som vann var ju jättebra så ...ja, vad ska jag klaga för!?

Ha en bra dag, jag tänker ha en bra natt först!

Kommentarer
Postat av: Kattis

God Morgon Ulla-Britta!
Såg på Baskethill's hemsida att Pablo hade gjort bra ifrån sig :)

PSP2 betyder Play Station 2, tror jag men inte helt säker och det är ett TVspel som är väldigt bra och det finns många spel, men också kan man titta på DVDfilmer genom denna produkt vilket är ännu bättre:) Vår son Oskar har ett sådant!

Skönt att Du och Rolf fick komma ut och lukta på vårluften och känna hur havet luktar, för det luktar underbart tycker jag. Man glömmer så lätt och man är alltid så upptagen med något att känna lukten från regn,havet, skogen glömmer man lätt bort, men jag vet hur viktigt där är att fånga dagen och njuta av varje stund. Det bästa jag vet är att sitta ut i trädgården och lyssna på fåglarna och känna morgondaggen och hundarna springer runt mig. Underbart!!
Jag njuter av skogslukten när man går där och så fort jag kommer till sjö eller hav så bara sniffar jag sjöbrisen eller havsbrisen:))

Det är bra att Du passar på och njuter Ulla-Britta det är Du och Rolf väl värda, Ta vara på varje minut och njut!!!

Ulla-Britta......... Du skulle verkligen se Knatte!!!
Vi var igår till Västerås och gratulerade min syster som fyllde 40år. Min syster blev jätteglad över SPA presenten, för hon hade önskat sig detta men inte sagt något till någon utom till sina barn, så det var verkligen kul att hon blev glad.
Knatte blev så mammig när vi var där hos min syster och Brina som jag tog in från England blev sur för att Knatte var där. Knatte är verkligen världen goaste hund, så rar och go!!! Gissa om jag älskar denna hund;)

Brina var så där lagom rund och trind som så ofta människor gör till sina hundar, tyvärr. Jag ständigt påminner dom om vikten på Brina och hur det påverkar Brinas liv. Brina trivs som fisken i vattnet hos min syster. Det känns skönt!

Önskar verkligen att jag hade kunnat komma över på Visbyutställningen, men jag har ju ögonlysningstiden samma helg i Stockholm, typiskt!

Nanne löper nu och killarna här hemma gillar henne skarpt;))
Men kära Nanne får vänta med att bli parad, för hon är för ung alldeles för ung. Vi skall först ställa ut henne och höftledsröntga henne,sedan får man se.

Idag o imorgon jobbar jag kväll, vilket brukar vara nästan dom hektiska dagarna under en vecka, antar att folk väntar över helgen och sedan kommer in. Åååhhh,gissa vad jag gillar detta jobb! Underbart att få hjälpa någon litet som stort!!
Förra veckan som var så lärde jag mig gipsteknik.Roligt!
Är ledig på onsdag och då skall jag bara njuta!
För att sedan jobba torsdag o fredag o söndag.


Många varma kramar till Er Rolf och Ulla-Britta
från oss på Lilla Ängsbacka
Ingen glömd och ingen nämnd;)

Postat av: Pernilla Åhlin

Jag berättade för Robyn att du skulle kunna tänka dej att låna lite av hennes hår. Hon såg mycket betänksam ut och sa att, jo, hår behövde du, det såg hon ju, men hur skulle du få fast det, klistra eller? Kul med barns tankar, kan berätta för Er som inte känner Robyn att hon är snart 8år.

Kennelklubben kanske inte kommer att rullstolsanpassa området vid Oskarstenen där utställningen går av stapeln, men va gör det. Vi kommer att vara rullstolsanpassade allihop som ingår i din egen "Rindiklan". Vi kommer bära, kuffa och skuffa. Vi kan sätta upp ett eget utställningstält med en säng till dej. Hundarna kommer garanterat att gilla det. Tänka om Tiger varit med...............då hade han sluppit att sitta i buren. Oj, nu blev det så där tråkigt. Jag dammar och dammar på min gamla herre så att han ska vara i topptrim. Here we come!
/P

/P

2007-05-14 @ 09:10:15
URL: http://web.telia.com/~u50307557/?D=A
Postat av: Siv Ödlund

Va skönt att du kunde komma ut i går! Vädret var ju riktigt härligt (värre idag när det regnar).
Själv masade jag lite mödosamt runt i skogen med hundarna (var lite mör efter lördagens fest). Dessutom hade vi ägnat lördagsförmiddagen åt MH (Glimmer och "Kajsa").

Jag hoppas verkligen att du orkar vara med åtminstone på den ena av kennelklubbens utställningar i sommar.

Kram från Siv!

2007-05-14 @ 11:33:23
URL: http://www.lillhagnas.se
Postat av: Birgitta

Klart att du skall med hela "Rindiklanen får knuffa och dra. Tiger hade visst uppskattat ett eget tält med säng men tyvärr.... Den lilla Dobbypojken kommer i alla fall och pussas. Kramar

2007-05-14 @ 11:43:10
URL: http://www.kamelens.se
Postat av: Marie

Skönt för er båda att komma ut en sväng...du kan vara glad att det var manliga muskler som puttade och styrde dig och inte mina små muskler för då hade vi fått hålla oss på plan, asfalterad mark eller kopplat hundarna till stolen :)
En eloge och många kramar till Rolf..det är inte lätt för honom heller...maktlöst.
Kämpa på! och jag säger som övriga...passa på och njut varje tillfälle som ges.

Kram
Marie

2007-05-14 @ 12:20:01
Postat av: Pernilla Grauning

Undrar vem önskelistan kommer ifrån..... Kan det va en Sebbe som fyller år på fredag? Han fyller 8 år. Så han och Robyn är jämngamla. Va skönt att du fick ut och luftas lite :-)

2007-05-14 @ 13:42:57
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=pitchi
Postat av: Ann Lundin

Hej på dig Ulla-Britta!
Det låter bra att du var så pass pigg i söndags!
Jag är inne och läser din blogg allt som oftast. Tankarna är hos dig och jag hejar på så gott jag kan här från västkusten. Hälsa Rolf och tala om att han är en pärla! Kram till er båda från Ann!

2007-05-14 @ 19:15:08
Postat av: Lisen Lundström

Helloj.
Skickar redan nu en trevlig och skön helg hälsning ja veckan också narurligtvis.
Håll nu tummarna vi åker redan i kväll, var vore att fastlandsbesök utan IKEA??? så där går jag i morgon sen är det utställningar i dagarna 4 är man klok eller är man klok? vi pratade om det i morse, jag och Peeter, tänk så mycket pengar vi haft om inte hundarna funnits?? trodde inte maken på ett dugg, dom hadde JAG bränt på andra saker, hemskt va???

Hur som haver i kväll skall det pussas på 6 svarta mopsbebisar 3 veckor, kan nästan inte bärja mej, tyvärr ingen som jag kan stoppa i rockärmen, hoppas jag får en svart ur nästa kombination, dom är bedårande majestätiska och vackra.

Skall också komma i håg att fixa det däe jag skulle fixa du vet"Glömska jag"
Ha det gott och håll tummarna för åtminstone några cert.
Kram Lisen

2007-05-15 @ 07:00:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback