Torsdagen-dagen det var dags igen!

Det är lika segt att komma in här på bloggen ikväll som jag känner mig. Allt har gått bra och smidigt idag. Avdelningen var som jag skrev igår stängd idag så jag fick behandling på kirurgmotagningen som håller på att flyttas och inte helt fylld ännu...tur för oss som ville ha vårt gift!
Matsäck hade jag med mig till personalens stora glädje...eller lättnad i allafall för de visste inte hur de skulle ordna det. Kristina hade utrustat mig med ett par engångshandskar och lite handsprit i en  liten flaska så jag inte skulle ta i hissknappar och handtag-klokt av henne!! Det var flera i personalen på sjukhuset som fick gå hem idag så det kändes skönt att kunna undvika allt så mkt som möjligt.

Jag fick mina flaskor/påsar med olika blandningar och inga allergireaktioner så både jag, läkaren och syster Ann-Britt N (världens bästa!!)kunde andas ut. Sedan sov jag bort några timmar och Kristina kutade runt och inhandlade lite allt möjligt både till sig själv och mig. Himla bra med privatchaufför som även inhandlar det jag vill ha!

Har inte känt något mer än trötthet ännu men kände nu när jag gick upp i trappan att benen inte riktigt ville vara med...eller snarare kändes väldigt tunga. Ska börja preparera mig i tid denna gång=tar nog lite redan i kväll. Kommer väl kanske inte att kunna sova så mycket i natt - kanske -pga. kortisonet som är uppiggande...även om det inte känns så nu men så var det väl förra gången om jag minsn rätt.
Nu ska jag dra mig neråt-eller då behöver jag inte dra...nu går det ju utför!!

Vi får väl se om det blir något bloggande i morgon, man jag ska försöka. Ha dé,  i era förhoppningsvis friska liv, det är ju så mycket som härjar både i
näsor och magen. Ta 12 vitpepparkorn om du är rädd att drabbas av kräksjuka...inte vet jag men mig har det hjälpt i flera år -välj dem med vatten eller som en annan sa med whisky, extra bra effekt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback