Torsdag

Hej å hå hur ska det gå...inte för mig utan för tok Dora...?? Hon var uppe på bordet och åt 4 tulpaner till eftermiddags "mellis", men hennes mage har ju hittills klarat värre saker än det. Hoppas bara det inte är giftigt, hittade en sida där de berättar om att deras katter "knaprar" tulpaner och att de överlevt, så vi får väl hoppas att det samma gäller för hundar. Förstår inte hur hon kan få för sig att klättra upp och börja äta...ja, Dora är ingen annan lik så det är väl bara en ytterligare bekräftelse på detta;-) Birgitta det var dina gula som nu är uppätna och Marianne, jag kastade även dina nu innan hon hinner börja äta upp dem med. Hon verkar ju gilla de som är "mogna" och vi har njutit länge av dem så de hade ändå börjat ge upp.

Idag har distriktan varit här och tagit proverna så jag inte ska utsättas för smitta, det är som känsligast nu och fram till behandligen på torsdag. Hon kommer på tisdag och sedan är det dags för giftbehandligen på torsdag igen. Ska bli så skönt att få veta om det tar eller inte. Kommer att vara VÄLDIGT nervös inför svaret på röntgen men om det nu tagit som vi hoppas på så blir det lättare att stå ut med fortsättningen. Har förstått att det nog blir värre för varje gång och det får väl vara så bara det gör nytta.

Mitt hårlösa liv tror jag att jag vänjer mig vid ganska fort, snabbare än jag trodde. Glömmer bort att jag inte har något hår, det känns som om det sitter där fast i vått, kallt tillstånd.
Men jag har slutat dra fingrarna igenom det...och då känns det lättare. Däremot kan jag känna lite illamående när jag hastigt tittar mig i spegeln...lite som en mindre chock och det undar jag om man någonsin vänjer sig av med det. Det blir verkligt...lite som -Oj det är så jag ser ut...inget hår...det glömde jag... Håret har, vad ni än tror er veta en otroligt viktig del i ens personlighet. Jag har alltid tyckt att det är väl inte så märkvärdigt när en man får flint, det är väl bara att acceptera och inte hålla på med "Robin Hood" frisyr som bara ser patetiskt ut-desperat... Nu förstår jag faktiskt deras skräck i att bli kal och att det inte alls är så BARA...raka av allt själv om det är så himla enkelt och ja, på Dig kan det växa ut igen men inte på honom, där finns det inget att välja på. Men däremot önskade jag att fler män kunde acceptera och klippa kort eller raka av allt för det är mycket snyggare än att det hänger tunna tåtar av hår ...inte vackert varken på kvinnor eller män. Men man ska inte vara så snabb med att ha åsikter om saker man inte satt sig i och upplevt på nära håll, det är inte snällt. Hur kom jag in på detta...skit samma hår är snyggt!!

Nu försvann det delar av texten och jag orkar inte skriva mer så det får bli slut för denna gång. Fingrarna vill inte bli som vanligt, det spränger och spänner i den men de ser helt normala ut...som tur är!
Jag skriver nog lite i morgon igen och det är kul att ni kommenterar varnandras inlägg tycker jag! Ha en skön kväll, jag ska se antikrundan och dricka kaffe (så klart...)annars somnar jag väl på stört igen - sömnsjukan?!

Kommentarer
Postat av: Pernilla Åhlin

Sitter här och läser tisdagens inlägg (känns som om jag ligger efter lite), som handlar om pelargoner. Mina har ju vandrat till andra sidan och med tanke på vad den andra Pernillan skriver, att det är pensionärsblommor, så förstår jag varför vi Pernillor inte klarar av dem. Vi Pernillor har ju svårt att ta oss över 25-års ålderna!!.....eller hur va det nu??

Postat av: Birgitta

Dora gillar tydligen både chokladtårta och tulpaner.Hon har verkligen bra smak ;)

2007-03-15 @ 22:18:22
URL: http://www.kamelens.se
Postat av: Katarina.Wedholm

Hejsan!
"Skitrundan" brukar vi kalla Antikrundan här hemma, även om det inte är dåligt program;)
Tomas älskar detta program och vi andra måste vara väldigt tysta om vi skall sitta i soffan och titta för det programmet gillar han skarpt, vi övriga tittar men inte med så stort intresse som Tomas.
Jobbade igår på Akuten och det var så mycket patienter, så man sprang fram och tillbaka i alla mina jobbartimmar.
Matilda fick nya gympadojjor igår som jag köpte, fast jag som mamma vill gärna att man har kvar vinterdojjorna på ett tag till. Antingen är jag uråldrig i mitt tänkande för *alla* barn i skolan hade gympadojjor och Matilda hade vuxit ur sina gamla så det blev att köpa nya, vilket iofs betyder vår, när vinterkläderna börja falla av en och man sätter på sig lite mer lättare klädsel, alltså ingen mössa eller vantar;))
Jag har också pelargoner och visst är dom till viss del pensionärsblommor eftersom dom så ofta finns hos äldre man OJJJ vad vackra dessa blommor är. Jag har några få blommor, men dessvärre är jag inte så duktig på blommor så det är väl tur att det finns blomsterhandel så man kan köpa nya när dom gamla tar slut;)
OM hår.... ja som gammal frisör så vet jag hur *kunderna* kände sig och hur det såg ut. Om mig själv så förstår jag *bara* till viss del eftersom jag inte har förlorat allt. Du vet Ulla-Britta när jag hade mitt tjocka hår och hur man klagade över hur tjockt det var och sedan när Matilda föddes så tappade jag massor av hår som inte kom igen och jag har fortfarande tunnt hår på min vänsta sida vid luggsidan. Och skräcken blev genast hur man gör nu när en del av håret är tunnt och resten tjockare. Det fanns en tid då jag trodde att jag skulle tappa mer hår och skräcken kom som ett brev på posten och fanns där, men efter snart 7år och fortfarande inget tjockare eller tunnare hår (där på vä sida vid luggfäste) så är det bara att gilla läget och jag innerligt glad att jag har ändå hår kvar, som som du säger så är det just så att man är glad för att man har hår och det växer ut.
Denna Dora så otroligt speciell hund!! Hon kunde väl ha luktat på blommorna istället som Ferdinand istället för att äta upp blommorna:D
Valparna våra går upp i vikt så det knakar! Hanvalpen vägde vid födseln 480gr, vid 1 vecka vägde han 1kg och nu vid 2v väger han 1480gr. Tikvalpen är något lättare till tyngden men ökar lika så som hanen så nu är hennes vikt vid 2 veckor 1240gr. Dom äter och sover och inget annat och Mallow deras mor är så otrolig duktig mamma och ligger och putsar på dom hela dagarna. Mallow är så koollugn alltid, men så är det ju Tomas och Oskars princessa;)
Tikvalpen Greta har vilja av stål tror jag, för hon skriker till när man vill titta på henne och se om hon har öppnat ögonen, medan Hans- hanvalpen är koollugn som sin mamma.
Tomas har jagat förra helgen och skall jaga denna helg och jag jobbar så gott som varje helg. Det skall bli skönt att få gå ner lite i tid och ägna sig mer åt sina hundar och familj nu till månadsskiftet.
Så vår hemsida hinner jag inte just nu att uppdatera, men hoppas väl att jag skall hinna, men först går vår tid till familjen och hundarna;)
Nä nu blev det ett långt skrivande så jag får sluta nu och ta en fika som du Ulla-Britta:))
Sedan skall jag också vila mig lite innan jobbet ikväll.
Var rädda om Er alla ute på denna Blogg, vissa av ER har jag träffat men andra inte alls.
/Kram Kattis

2007-03-16 @ 08:10:49
URL: http://www.lordcaalveerts.com
Postat av: Siv Ödlund

Själv har jag inga bekymmer med att känna mig gammal, så det är väl därför som jag gillar pensionärsblommor. De som har överlevt min vinterförvaring verkar dessutom vara de gamla sorterna som jag fått av arbetskamrater. De nyare sorterna kan jag ju alltid rusa iväg till någon handelsträdgård och köpa nya exemplar av nu till våren. Till min glädje har jag dessutom börjat lyckas med Saint Paula också. De blommar glatt om flera gånger, t.om de som jag drivit upp från enstaka blad. Tidigare i mitt liv gav de upp direkt efter första blomningen. Vet inte om det beror på att jag sköter om dem bättre, eller om det beror på att jag har golvvärme så att mina blommor inte torkar ut lika lätt.
Jag börjar snart ge upp om att kunna komma och hälsa på dig Ulla-Britta! Tidigare var det ju de ´här hemma som var förkylda. Men just när jag började tänka att nu kan jag nog göra en liten snabbvisit så var det genast en av de boende på jobbet som blev täppt i näsan och hostig. Vet inte om det kanske beror på att han röker mycket eller om det kan vara något allergiskt, för ingen annan visar några symptom. Men här chansar vi inte! Du ska veta att jag i alla fall tänker på dig varje dag.

Kram från Siv!

2007-03-16 @ 08:29:17
URL: http://www.lillhagnas.se
Postat av: Sanna

Hej U-B!!
Tänk vad de "gamla damerna" kan hitta på... Läste just om din Dora och fick mig ett gott skratt:-)Kan se framför mig hur hon klängde upp på bordet och knaprade i sig tulipanerna med god aptit!! Nej jag tror inte tulpaner är giftiga, har sett att min lilla Astrid gärna vill försöka äta tulpaner när jag förpassar vissna i sopkorgen... och gamle Philip brukar kvickt som en vessla norpa åt sig tulpanstjälkar när jag snittar dem och någon flyger iväg på golvet.
Dessa pelargoner ja´- en del kallar dem "kärringblommor" och jag vet inte vad jag kallar dem men vackra är de i allafall:-) Lite ledsen blev jag allt igår kväll när jag skulle inventera samlingen, ojoj vad många som strukit med denna vinter:-( Men det blev ett gäng nya sticklingar satta i allafall och på något vis tyckte jag nog det var skönt mitt i eländet att ha lite färre plantor att sköta om;-)Det finns nya att få tag i av vänner och bekanta och i affären ju om man saknar någon speciell sort.
Hoppas nu att ni får en härlig helg med solsken och värme på Gotland!!! Ikväll ska vi väl se Let´s Dance de flesta antar jag, hoppas nu rätt par åker ut denna gång....
Kram
Sanna

2007-03-16 @ 09:59:05
URL: http://web.comhem.se/~u56700985/
Postat av: Lisen

Hej U-B.
den ena årsdagen efter den andra just nu, Min dotter eller lillfia ingen lillfia längre fyllde 18 häromdagen i dag är det gubbens tur i morgon svåger så går dagarna med mycket tårta mellan varven av torka valppink, hinna jobba, hålla huset i ordning "vill fortfarande ha en pedantisk ordning trots alla 7 fyrbenta" när skall man börja inse att det inte går att vara pedantisk????
utomhus har jag dock släppt allt, och det ser ut som jerusalemsförstöring, inga pelargoner här inte, får väl se om affärerna har något snyggt i blomväg nu när vårsolen kommer fram, utomhus jobbet har jag överlåtit åt maken, som just nu är inne på sluttampen av 2 års hårt slit för att få bruksmeriterna klara på gullgossen, hoppas verkligen att allt slit ger resultat då slutcertningen är "naturligtvis samma helg som utställningen här i maj"men skit samma blir allt klart finns all tid under året att äntligen få dom där 3 certen som behövs, tänk att det skall vara så besvärligt, tacka vet jag mops eller som maken säger" DET ÄR JU BARA ATT RANTA RUNT I RINGEN" Så bara är det väl nu inte, men ack så skönt att slippa alla måsten.
Ha en skön helg hela familjen, jag skall väl äta tårta jag"igen"
kram Lisen med flock

2007-03-16 @ 10:53:57
Postat av: Carina

Hej!
Tulpaner är inte giftiga! T o m människor kan äta dom. Jag är helt säker eftersom Stella har grävt upp och ätit nästan alla mina tulpanlökar! Vi skall börja på kurs i allmänlydnad i april med Stella och Frallan. Välbehövligt! I eftermiddag skall jag stå i Gallerian på öster och proklamera (heter det så?) för att folk skall märka, vaccinera och sterilisera sina katter. Djurskyddet har stor kattkampanj nu. Varken Toni eller jag är väl så där jättehemma på katter, så vi har tagit hjälp av personal på Katthemmet. Tröjor har vi fått och lotteri skall vi ha, ballonger till barnen, provpåsar med kattmat, dekaler, märken, vykort m m. Hoppas vi syns bland "fyllegubbarna" och Telenorförsäljarna.
Hörs gör vi med all säkerhet. Jag har aldrig kunnat vara tyst.
Sov du lilla gumman, det är det bästa sättet att vila kroppen på. Tids nog är du i farten igen.
Kramar!
Carina

2007-03-16 @ 12:02:26
Postat av: Pernilla Grauning

Jag har fått skäll av min mamma. Pelargoner är minsann inga pensionärsblommor! Hon har också varit här inne och läst. Ganska kul att många reagerade på det. Sköt ni om era kärringblommor, så aktiverar jag hundarna istället.

2007-03-16 @ 16:15:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback