Solig söndag

Hej igen! Det blev som jag önskade en solig dag. Vi åkte på utflykt med kaffekorg till Närsholm, gick med hundarna så de fick smaka på diverse äckliga saker som gamla fågel och fiskkadaver...jätte smaskigt. Det är enklast att blunda och låta dem tugga, det brukar vara det bästa annars finns risken att de börjar rulla sig snabbt i allt i stället...och sen in i bilden...blää...

Efter den turen var det hem och sova gott på soffan. Sedan har jag ätit och uppdaterat på hemsidan med lite nya bilder från förra helgen och en på första sidan från en solig vägg i går. Det är så skönt att solen fått värmekraft, det var inte ens kallt i vindarna när vi gick vid havet. Mycket folk ute och det förstår man, det gäller ju att passa på. Natten som gick lät som värsta höststormen, kundet inte tro att det sklle bli en så underbar dag.

I morgon ska jag till Hemse och ta prover samt få ett dropp som ska vara stärkande för skelettet. Så skönt att det gick att fixa det på nära håll, annars skulle jag vara tvungen att åka till Visby. Nu hoppas jag bara det fungerar...man vet ju aldrig förrän det är klart.

Nej nu orkar jag inte sitta här längre, har fortfarande mina vantar på mig och det spänner som att skinnet inte riktigt räcker till. Känns väldigt obehagligt och jag börjar ge upp hoppet om att det ska släppa för det har inte blivit något bättre. Nej, nu var det stopp för idag!

Kommentarer
Postat av: Pernilla Grauning

Skönt att du har fått vara på en utflykt. Akta flinten, så att du inte får soleld där. Det brukar min pappa få. Jag och Amanda har just varit och tränat agility. Det gick jättebra. Även Kinna gick super. Hon åt inga hästskiter.

2007-03-11 @ 20:28:49
Postat av: Siv Ödlund

Jag har också prövat att blunda och låta dem tugga, men det funkar inte alltid. Ibland slutar det med att jag vaknar mitt i natten av en hulkande hund och en hemsk stank.
Så därför har jag övergått till att pedagogiskt säga "duktig, apport" och kalla in hunden ifråga. Hundarna brukar dock genomskåda mig och det hela slutar med att jag rusar emot dem och skriker "loss, LOSS, LOSS!!!" för att hinna fram innan de svalt HELA eländet. Ruttna kadaver är tydligen inte till för att bäras utan bör slukas direkt på plats.
Roligt att du kom iväg på en utflykt idag. Vi har verkligen haft fint väder, åtminstone större delen av dagen. Så skönt att du kan ta prover och få dropp i Hemse så att du slipper åka hela vägen in till stan.
Kram från Siv!

Postat av: Ann Lundin

Jag har inte varit inne på din Blogg på flera dagar. Jag har varit på Crufts för första gången. En fantastisk upplevelse!
Jag läser att du har det tufft nu men vårsolen gör väl gott. Hoppas att det blir mer av den varan. Valparna växer och frodas och till helgen blir det leverens.
Tänker på dig!
Kram från Ann!
PS Du är ursnygg i schal!!

2007-03-12 @ 11:40:09
Postat av: Marie

Catwalk i badrummet..vet inte om jag är så förtjust i duschdraperiet...föredrar nog hellre "hon med sjalarna" ;)
Snyggt!!!

2007-03-12 @ 14:23:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback