Onsdag...

Oj vad veckan gått fort inne i mitt vacum. Denna gång slog värken till redan på fredagen och rollantorn blev inget fartvidunder utan den hasades fram över golvet i sakta gemak. Lördagen lika så och sedan blev det ännu värre mot dagens mitt. Hade en liten tanke om att jag skulle kunna åka med och handla men den frös inne ganska snabbt. Jag tog mig ut med hjälp i solen en sund för att dricka kaffe men sedan var det in på soffan. Sedan har det varit så fram till i går då jag kände att det ändrades och jag kunde gå någorlunda. Bebövde inte stötta mig hela tiden och kunde laga till middagen även om jag var helt slut etteråt och orkade inte sitta vid bordet utan det blev soffan med bricka. Nu börjar man bli van vid att äta på detta sätt och det går bra. Klarar inte att sitta på något som är hårt , allt som trycker är obehagligt. Varken hundar eller folk får ta i mig...bara väldigt försiktigt. Det är jätteömt och lederna är värst både ja- från topp till tå kan man nog säga. Det enda stället som inte är ont är huvudet, vad nu det kan betyda...;-)
Hur som så är det inte lika dant som förra gången, mer ont och ont överallt. Fast inte riktigt lika brännande som det varit tidigare eller så kan jag hantera smärtan bättre än tidigare. Det har tidigare suttit mest  midjan  och nedåt men den här gången har det suttit nästan lika mycket i händer, armar och bröstkorgen+ nacken.

Vet ni vad jag fick på posten i går??...nej, hur ska ni kunna veta det -En PostKAKA!!! Det är Kattis som tokar till vardagen och god var den till kvällskaffet - väldigt god. En rolig ide´om man glömt någons födelsedag eller så! Kattis glömmer nog inget och speciellt inte en gammal vän!!! Tack, det var en roligt överraskning bland räkningar och reklam.  Hade ingen ANING om att det fanns sådant att skicka!

Nu ska väl denna soliga dag bli rätt okej hoppas jag, ska försöka ta mig i duchen och sedan är man väl matt en stund framöver. Det är så skönt att inte Doris är hemma denna gång för jag hade inte kunnat ta hand om henne som jag borde -TACK Pernilla och Kenneth!!! Hon har det kul, fick bilder från födelsedagskalas där hon fick snoka runt bland godispapper och småtjejer..säkert killar också men hur som helst så kan jag säga att hon med säkerhet trivdes. Robbyn och kompisen Emma sitter på ett av korten med Dora i mitten - en gång var det Mikaela(Robyns storasyster)...oj vad tiden går och vi med den. Emma är en kopia av sin mamma och det var ingen tvekan om vem kortert kom från - de var en av våra första valpköpare.

Nej nu var det dags att försöka göra något. Ha en bra dag, jag ska försöka med min!


Kommentarer
Postat av: Marie

Hej U-B!
Hoppas ni har lika härligt vackert väder som vi har här i Eskilstuna i dag.
Hälsa lá doctore från mig att jag vill att hon ska ge dig ett stort påskägg i friskhetens tecken...hoppas du snart mår bättre...Kämpa på!
Hälsa alla!
Kram Marie

Ps. Maria och Wilma var här igår...Wilma är en riktig goding. En go, gullig och mycket typisk bäbis-tonåring som slänger med och gärna stampar på leksakerna..hon såg för härlig ut!! hon borde fått namnet "stampe" istället =) Ds.

2007-03-28 @ 11:57:09
Postat av: Siv Ödlund

Skönt att du börjar komma igång lite igen efter den senaste behandlingen. Vi håller tummarna för att det ska visa sig att behandlingen gjort nytta.
Nu ska jag snart iväg till jobbet igen. Som tur är så har jag bara en kort tur idag (personalmöte).
Har inte riktigt tid att jobba just nu, när anmälningarna till utställningen börjar komma i allt snabbare takt. Det är ju sista anmälningsdag på måndag. Tur att man har en förstående arbetsgivare.
Sköt om dig nu Ulla-Britta och försök njuta av värmen.
Jag ska försöka hitta något tillfälle att komma och hämta vandringspriset till utställningen. Men jag träffade Ylva vid utställningsutbildningen i lördags. Hon har ont i halsen (har tydligen haft det en längre tid) och jag ska träffa henne på lördag och sedan på onsdag igen. Så det får vänta med besök hos dig.
Kram från Siv!

Postat av: Pernilla Grauning

Usch, va jobbigt du har det. Tänker på dig hela tiden. Särklit igår fick du och min kompis Cattis många tankar. Hade nämligen tandvärk hela natten och förmiddagen. Fick verkligen tänka på att ni har det värre. Premiär cyklade med Casper igår. Det gick jättebra. Cyklade bara vår väg upp och ner. Kan ju inte börja med långtur med en gång. han fattade precis hur man skulle göra. läs på min blogg vad Klara har gjort, vi trodde inte det kunde hända.......hon har rymt...........

2007-03-28 @ 12:13:50
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=pitchi
Postat av: Pernilla Grauning

Oj vad man kan skriva konstigt. Särskilt ska det vara, här ovan.

2007-03-28 @ 12:15:05
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=pitchi
Postat av: Pernilla Åhlin

Åhhh så trevligt att få läsa dina rader igen. Vi var, som du redan vet, bortbjudna i lördags och familjen Norrby hade inget emot ett besök av Dora. De hade henne i minnet som en liten sprallig valp.............Sprallig är hon än men dock ingen valp utan en tant. Hon skötte sig exemplariskt, (kollade bara in köksbordet en gång, men det var tomt så hon hoppade aldrig upp på det)och kvällen avlöpte utan "olyckor". Inte en tulpanerna försökte hon stjäla fasten de var så fina. ;)

/Pernilla Å

2007-03-28 @ 14:39:33
Postat av: Lisen Lundström

Hej kompis.
Man har nog en reserv någonstans i kroppen, på 9 veckor ja faktiskt dagen före valpningen så har jag inte haft någon Migrän.
I går morse slog den till igen, mitt ute på havet och i ett konferans rum där vi satt och skulle uppdatera hjärnan med allt nytt rörande löner, inte så lämpligt och roligt hellre för den delen, pang så satt den där, så det var bara att decka, gud så pinsamt, sen att ta sej från båten och ut skall vi bara inte tala om, och väl ute i LUFTEN"trodde jag så var det sommar sol och 20 grader"sen bussen till terminalen och taxi till flyget, stackars taxichaufför han såg nog hur dålig jag var och började kryssa mellan bilarna för att komma till flyget snabbt innan jag skulle spy ner hela bilen,ja ni vilken fasansfull jävulsk mardöm.
Så i dag har vi väl sussat i kapp du och jag vad jag förstår, du mår visst inte så bra du heller, så vi fattar varandras händer och kämpar på, FAN FÖR DEN SOM GER SEJ.
Hoppas vi mår bättre i morgon, för i dag mår vi i alla fall så skit som man bara kan må.
Kram och sov gott för nu deckar klintebon igen
Lisen

2007-03-28 @ 16:29:47
Postat av: Marie Nylander

Håller alla tummar och tår för att du skall bli frisk igen. Försök att njuta av den goa vår-/försommarvärmen så länge den varar denna gång.
Kram Marie

2007-03-28 @ 23:16:03
URL: http://www.eirams.com
Postat av: Lisen

Hej Kompis.
I dag står jag på benen och är även på jobbet, hoppas du mår bättre också.
vattnet har gått i skåne, så nu är det dax för barnbarnen att komma ut i vårsolen, det skall bli så spännande, kanske något även för dej att glädjas åt.
Kram Lisen

2007-03-29 @ 09:35:44
Postat av: Monica Smed

Här kommer en hälsning från Småland!
Vi är imponerade av din kämparglöd och håller alla tummar för att behandlingen gett resultat, särskilt med tanke på allt "ont" du får utstå.Tyvärr blir det bara tre tummar ;-(...bröt handleden i förrgår (hö) och ska opereras i morgon. Ruffe och jag sparkade boll på gräsmattan och så stöp jag - och det slutade med ett komplicerat brott. Har ju op. hö. handled tidigare och även brutit vä (när jag bodde i Alva!), så nu ska jag undersökas ang. benskörhet. Har ju använt cortisondroppar i 35 år.......Det känns så otroligt onödigt, men oj vad fort det går när det händer!
Nenne har varit hemma och tagit hand om mig, det är ju inte mycket man klarar själv, men det blir nog bättre när den fixeras med diverse plattor och skruvar - hoppas jag!
Till Gotland kommer vi i alla fall till Påsk, Ruffe och jag får väl gå på "piller", han för åksjuka och jag på smärtstillande! Hoppas verkligen att vi kan ses, det var ju inte i går vi sågs.....du måste ju få se att det är inte bara "springrar och mopsar" som är speciella!!! Ruffe har hört talas om "damerna i Alva" och vill verkligen träffa dom, även om han blir utskälld till att börja med! Mocca är han mest nyfiken på... storleken passar väl honom bäst!
Vi får höras av längre fram och se hur det går. Nu är det bäst jag kryper till kojs, kliniskt ren efter att ha duschat och skrubbat mig efter alla konstens regler!
Hoppas du kan njuta av vårsolen i helgen!
Hälsa Rolf,förstår att han är guld värd!
Kramar från oss i Nybro

2007-03-29 @ 21:43:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback