Tisdag-bättre

Idag ÄNTLIGEN känner jag mig bättre!! Det värker inte lika galet mycket och jag har fått sova i längre omgångar på mina värmedynor. Hoppas det fortstätter avta som doktorn trodde och som det känns idag. Det är fortfarande som 1000 nålar (ni vet när man vrider skinnet emot sig på arm eller ben....)nu även i rörbenen och händerna men det molvärker inte lika intensivt som tidigare. Tack Sivan för anteckningar och bok i lådan, ni får komma på besök när ni är friska igen från förkylning. Det är tydligen till helgen som jag har som lättast att bli angripen av dumma baselusker. Då ska immunförsvaret vara som dåligast.

Nu stressar Dora mig, får gå ner och släppa ut henne hon har fått "Dåraryck". Tycker matte har sovit och varit uppe för länge (på övervåningen)nu! Man vet aldrig vad seniltanten hittar på....det kanske blir både kiss och bajs och det orkar jag INTE! Lättare att öppna dörren.
En kort men ändå positiv rapport från AlvaCitys -sjukhem;-)

Kommentarer
Postat av: Marie

En hälsning från ett nyinsnöat Eskilstuna..slog i morse upp mina blå..och trodde.. nu är förhoppningsvis våren här..det tror jag varje morgon numer, men jag är nog för tidigt ute :-)
Det snööade, igen!! men så länge hundarna njuter så får väl jag njuta :-) de älskar ju snön och Per när han får ta fram snöslungan:-) "charlie the Butcher" numer också kallad Himler (han har en förmåga att tala om för varje förbipasserande att han äger gatan utanför tomten), gick från svart cocker till vit cocker-snögubbe..han såg för härlig ut där han for runt i snön busandes med Selma :-)
Av allt helvete på jorden så tycks vissa drabbas mer än andra.Vilken helg du haft:-( Jag tycker du är duktig!!!..en kämpe som trots allt klarar att skämta till, om och kring, din situation. Skönt för dig att smärtorna tycks ge med sig lite. Hoppas det får bestå nu.
Dora..lilla gammeldamen Dora som är så lik Bodil i vissa avseenden :-)det är väl klart att man måste få göra sig mer hörd när man har en så aktningsfull ålder :-)
I morgon ska Per och jag idka lite kulturliv..vi ska gå och lyssna på Babben Larsson & co..minns inte namnen på de två övriga kändisarna..kan det bero på att det är Babben jag vill se och höra, eller börjar kanske gammeln i mig sätta in :-)
Du får ha det så bra det går..kämpa på! och hälsa de andra kämparna.
/ Marie

2007-02-13 @ 12:34:38
Postat av: Siv Ödlund

Hej Ulla-Britta!
Kul att det fortsätter att gå åt rätt håll. Jag kommer gärna och hälsar på när vi inte är sjuka/förkylda här hemma, och när du orkar. Ska på möte i utställningskommittén ikväll. Det är ju full rulle med utställningsförberedelser nu.
Jag hoppas att vi får se ett gäng med Rindi-hundar på utställningen i maj.

Kramar från Siv!

Postat av: Lasse Neemelaid

Hej!
Kul att du mår bättre. Du verkar ju ha en läkare som vet vad hon gör.Jag har ju stött på en hel del okunniga läkare under mina 20 år i vården.Speciellt vad det gäller smärtlindring.
Även i Floda var det snö i morse, men nu är det regn som vanligt.I morgon kommer brodern Bertil m familj på middag. Förhoppningsvis så har dom med sig HUNDEN!
Rhodesian Ridgebacken Imba som hoppar som en kängru när vi ses. Det gäller att se upp så man inte blir nerslagen! Jag har ställt in mig hos henne med mkt godis, så hon blir överlycklig när vi ses. Man får ju ha sina knep!
Hoppas att det fortsätter att gå åt det smärtfria hållet. Trots allt så är det ju viktigast att ha en god livskvalitet. Hälsa Rolf och barnen.

2007-02-13 @ 15:43:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback