Måndag

Idag är jag öm i hela kroppen och det blir som vanligt inte så mycket gjort. Har börjat sova någon timme hit och dit under dagarna. Jag som inte kunnat sova i 5 min utan att nattsömnen sedan varit förstörd. Så man inser att kroppen är trött av allt som händer i och runt den. Det tråkigaste är att jag inte orkar åka ut med hundarna som jag alltid gjort tidigare. Det känns som man sviker sina små vänner men de får sin runda när Rolf kommer hem men det känns inte "normalt". Men inget är ju normalt och jag tror de anpassar sig till det mesta. De har ju sällskap hela dagarna och kan vara ute i trädgården hur mycket de vill.
På torsdag ska jag få en "ven-port" inoppererad och därefter ska jag få min första cellgiftsbehandling. Det kommer att ta många timmar och det finns tydligen stora risker för allergiska reaktioner första gången så det måste göras långsammare än senare. Hoppas bara man får ett okej liv utan allt för mycket illamående efteråt. Finns många olika sorters motgifter som man kan ta så jag hoppas det blir bra.
Kristina, en av våra grannar (mamma till Lotta & Marlene -döttrarnas bästa kompisar)har ledigt den dagen och hon kommer att åka med mig -SKÖNT!! Rolf behöver ju jobba lite i mellan åt, inte bara ta hand om sin sjuka fru;-)
Jag känner att det finns många vänner runt mig och det är såå sköönt att veta!!
Nu ska jag uppdatera lite på hemsidan:-)) Orkar inte sitta så långa stunder vid datorn så det blir inte så mycket gjort som jag skulle vilja.
Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Siv Ödlund

Hej Ulla-Britta!
Vad jag är glad över att få se ett livstecken ifrån dig! Jag hoppas verkligen att du känner att jag tänker mycket på dig. Jag ska sända dig en extra tanke på torsdag!
Jag sitter just vid datorn och håller på att skriva ut anteckningarna från uppfödarkonferensen som jag lovat dig. De blir väl tyvärr inte färdiga idag, för jag ska åka och jobba i eftermiddag. Men jag ska fortsätta att skriva i morgon förmiddag, och sedan är jag ledig onsdag o torsdag. Så nu i veckan blir det i alla fall klart.

Många kramar från Siv!

Postat av: Soltorparna

Va, kul att du har fått igång bloggen. Det andra är ju mindre kul. Vi tänker på dig. Blev nu nervös, för min kusin ska snittas om två timmar. Det är två månader för tidigt. Vi får hålla tummarna både för dig och henne.

2007-02-05 @ 14:55:22
Postat av: Marléne Söderquist

Hej Ulla-Britta!!
Kul med bloggen!! Tänker mycket på dig!! Vi håller alla tummar, tår, & tassar här i norr för att det ska gå bra & att du får må bra.
1000 kramar & rosor från familjem Söderquist med 4-fotingar.

2007-02-05 @ 19:42:35
URL: http://www.kennelclapton.com
Postat av: Eva Agåker

Jag tänker mycket på hur du mår och hur ni har det. Det kändes bra att få lite information. Hoppas att behandlingen går så bra som den bara kan. Sköt om dig så gott det går och hälsa Rolf så mycket från Eva och Brindi.
(Jag har förresten anmält oss till två jaktinternat i vår, det skall bli jättespännande)

2007-02-05 @ 22:21:41
URL: http://www.signwills.com
Postat av: Eva Agåker

Jag tänker mycket på hur du mår och hur ni har det. Det kändes bra att få lite information. Hoppas att behandlingen går så bra som den bara kan. Sköt om dig så gott det går och hälsa Rolf så mycket från Eva och Brindi.
(Jag har förresten anmält oss till två jaktinternat i vår, det skall bli jättespännande)

2007-02-05 @ 22:22:04
URL: http://www.signwills.com
Postat av: Katarina.Wedholm

Hejsan Ulla-Britta!
Som du vet och förstår så tänker jag ofta och mycket på Dig, men också på din familj och vad Ni går igenom!! Du vet att jag finns där;) Roligt att du har slagit till med Blogg! Jag tänker ofta på att skaffa Blogg, men vad skall jag skriv i den när man jobbar så mycket nu och det övriga om hundarna finns ju på hemsidan;) Så jag läser din Blogg istället;))
Om du visste så mycket saker som rör mitt huvud vad gäller hundar och annat:))
Jag är så trött och sover ofta vilket inte uppskattas av familjen jämt men det är mycket att llära sig på mitt nya jobb vad gäller rutiner och apparater, men OJJJ vad roligt det är. Jag tror nog att det är nog mitt drömjobb, tror jag!
Vi väntar med spänning på vår kull efter Mallow och det skall bli så roligt och efterlängtat efter vi inte haft någon kull på dryga 1 1/2år nu, dessutom så är pappans stamtavla ovanlig och en hejjare på att jaga som du vet. En superduktig jakthund enlig jägarna och den stolte ägaren till Buster instämmer.
Sedan är det kul att Mallow skall bli mamma för första gången och hon var jätteduktig vid parningen, inga problem där inte;)
Jag kommer läsa ofta när du har tid och ork att skriva i Bloggen om vad som är på gång och vad som händer och speciellt går tanken till DIG på torsdag. Jag har börjat läsa böcker (annat än hundböcker) visst är det otroligt för att vara mig;) Just nu läser jag en bok vid namnet Kan jag dö, mamma, en verklig händelse, MYCKET BRA bok!!
Du skall lukta på en mopsvalp!! Gissa om jag är avundsjuk på dig!!!! Du vet ju hur svag jag är på dessa mopsar, fast jag ingen skall ha. Var det hon som var till dig när Tomas och jag var och hämtade Nanne????
Vi syns någon gång och skicka även över en hälsning till Birgitta från oss, för det är sorgligt att förlora en så trevlig hund som Tiger1

Tusen kramar till Er från Oss med Nanne och dom övriga.

2007-02-06 @ 08:32:36
URL: http://www.lordcaalveerts.com
Postat av: Marie

Hej U-B!
Tankarna går ofta till er på Gotland och det är
skönt att höra att de ska börja mota "trollen" ur kroppen på dig. Kämpa på! så håller vi tummarna för dig och att du ska komma att må så bra som möjligt efter behandlingarna.
Vi har varit på att par utställningar som du säkert redan vet..Wilma har fått Hp,kul!..Selma var inte lika attraktiv men 16 st i hennes klass..vi tröstade oss med att låta fotografera oss på "glada tassen" som befann sig där på Strömsholm. "La familia" Marie, Selma och handlern Sylvia. Vi skulle nog gjort som Maria..bara låtit fotografera hunden för vi insåg att där satt det två gamla käringar :-)
Du kan se eländet på internet :-)
Kul med bloggen. Var nu rädd om dig och unna dig allt i värden som du känner att du orkar med.
Hälsa familjen.
/ Kram Marie

2007-02-06 @ 15:51:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback