Jippi!!!

Hurra, hurra!!! Jag har varit hos tant doktorn idag och fått klartecken för ytterligare 3 månader framöver. Ja, jag vet att det var på onsdag jag skulle dit ...fast jag hade tagit fel på datum och sedan brydde jag mig inte om att ändra för det kändes skönt att alla trodde det var på onsdag och jag kunde få ta det hemska beskedet i lugn och ro. För jag var faktiskt helt övertygad om att det var skit på gång eftersom jag haft så ont, att det börjat gurgla i lungan när jag lägger mig på kvällen och för att det känns så konstigt i alla leder som har med skuldror och nyckelben att göra. Men det hade inte hänt något speciellt med varken skelettet eller övriga organ. Ni kan nog inte förstå hur otroligt skönt det känns för det kan nästan inte jag heller...men nu kan jag fira jul med stor lättnad och förhoppningsvis håller det sig så här länge, länge! Jag vet ju aldrig när skiten startar, för det kan ju skena iväg när som helst för det vet man ju aldrig. Skräcker finns där hela tiden och mest för att det ska starta i något annat organ som levern eller i min enda njure...men NU ser allt bra ut och då försöker vi leva med det i huvudet och inte skräck!

Idag har Rolf och jag varit på stan, fikat och handlat lite julklappar, fast vi inte skulle ha några men det får bli lite småsaker för det är så roligt. Hundarna fick en ordentlig tur i förmiddags innan vi åkte in till stan.  Susanne har hämtat Kinna och sällskapade då en stund och tog ut dem på kissning så kunde vi stanna i stan en extra stund utan att få dåligt samvete. Tack för hjälpen, det är så skönt med vänner!

Nu ska vi gå på nobellfesten och ta lite kaffe med en dammsugare...en utan motor som smälter i munnen..för någon nobellmiddag fick man ju inte i år heller...

Jag ska försöka att inte ta ut mig helt i bara farten och glädjen över att få må bra...men det är så svårt att hålla igen och sedan ligger man där och kvider...men ibland är det värt det ;-)


Kommentarer
Postat av: Kitty Gustafsson

Så UNDERBART!!!!! Massa kramar till dig och Rolf och vovvarna!

2007-12-10 @ 20:27:15
Postat av: Ann Lundin

Jag gläds med dig över det härliga resultatet!
Ha nu en God Jul och ett Gott Nytt År tillsammans med din familj.
Hälsar Ann!

2007-12-10 @ 21:34:04
Postat av: Pernilla Grauning

Shit, va kul! Både med dina svar och med golvet. Vi kommer förbi någon dag och kollar in resultatet.

Postat av: Kattis

Jag visste det att de skulle bli något bra av detta:))
Jag verkligen GLÄDS med ER båda och resultatet!!!!!
Så himla j---vla skönt för ER och En STOR STOR KRAM till ER båda:)
Nu kan Ni njuta av julen och allt som hör där till som gooooood mat t.ex.;)
Nu är vi äntligen igång igen med vår dator, det har varit så trist att få låna andras så fort man skall göra något, men nu så är allt igång igen:D

Laminatgolv har vi hemma och det klinkar inte eller låter illa, men något kallare är det nog, tror jag, fast det är superskönt med sådana golv, lätt att göra rena och snygga är dom också:)

Med din smak så lär det blir super snyggt där hemma hos Er!!! Kan fortfarande inte glömma dom vackra sofforna, som jag blev dö förälskade i, dom finns inte längre att få tag på eller något liknande.

Klara fick stanna kvar, mannen i huset förstod Åsas kärlek till Klara och nu så stannar hon där för gott, vi skall hälsa på snart hos henne, hon har blivit som ung på nytt. Jisses, vad hon gör nu, snor från bordet och tar mat från dom mindre barnen, jaaaaa, man kan inget annat säga än att man gläds med henne;)

Daisy har börjat att löpa.............
så nu väntar vi på det andra

Ha nu en underbar Luciafirande med glögg och lussebulle, om du tycker om detta.
Själv har jag beställt av mina dotter lusseskorpor som är så sagolikt goda.

Hoppas kaffet och dammsugaren var lika goda som nobelmiddagen;) Det tror jag de var och kanske till och med godare;)
/ Kram från Kattis

2007-12-11 @ 08:09:54
URL: http://www.lordcaalveerts.com
Postat av: Marie Nylander

Så HÄRLIGT att det var glädjande besked du fick. Hoppas nu att du och dina kära får en riktigt härlig JUL och ett långt GOTT NYTT 2008!

Kramar från Marie

2007-12-11 @ 10:52:03
URL: http://www.eirams.com
Postat av: Karin Nylander

Fler glädjeskutt fr Halland kommer här!!!
Sköt om Er alla nu i juletiden och unna dig gärna en dammsugare om dagen. Jag skickar en julhälsning på mailen, hoppas att ni har högtalare, för det är ju poängen i det hela.

K Karin

2007-12-11 @ 11:14:45
Postat av: Carina

Vad glada vi blir! Jag VISSTE att det skulle bli så! Kram, kram kram från oss och framför allt Stella med dom (säkert) fina höfterna!!

2007-12-11 @ 14:10:58
Postat av: Marianne Clémentz

Åååh vad kul att läsa dessa goda nyheter! Det känns väl jätteskönt nu inför julen. Kul att ni har fått in nytt golv också, snart är väl hela huset renoverat verkar det som. Men gör inte för mycket nu utan bara lite lagom till jul men lite myspys vill man ju ha ändå. Själv ska jag vara ledig i 17 dagar över jul och nyår och det ska bli jätteskönt. Ha det så gott nu. Kramar från Marianne med familj och Nemo förstås.

2007-12-11 @ 19:51:28
Postat av: Mariell Dahlström

SÅ OTROLIGT UNDERBATRT ATT HÖRA!!!!
vi tänker på dig/er varje dag!! ha nu n riktigt underbar JUL!!!!
bamse kramar/ Dahlström och Lundin

2007-12-12 @ 01:17:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback