Å så skönt...

Jag mår så bra nu även om jag då passar på att förstöra det genom att göra alldeles för mycket. Men jag är väl lite dum, dum...eller så är jag envis så jag blir dum...men man måste ju passa på när man får chansen, eller hur? Jag har ju knappt kunnat göra något på så länga att det finns hur mycket som helst att ta igen. Idag har vi lagt in köksgolvet - ÄNTLIGEN!!! Det är ju stackars Rolf som får göra det mesta men jag har hjälpt till så gott jag kunnat. Jag är en hejjare på att limma skarvar! Det blev jättefint och Bengan trodde det var klinkers så då är det nog rätt bra eller så är han blind...jag hoppas på det första! ;-) både för hans och våran skull(det är laminatgolv, grått, rutigt). Vi var rädda för att det skulle låta väldigt mycket med hundklor på det men det är faktiskt okej, inte alls så som jag hört hos andra tidigare(de har nog förbättrats), eller så har jag blivit döv...jag döv och Bengan blind...ack ja, va det går utför med ungdomen...

Sedan har jag bakat saffransbullar av en ½ liter, vilket jag faktiskt aldrig gjort tidigare...det har varit minst 1 l degar, men där kände jag att det fick räcka. Det började bra...jag hade förberett allt och började hälla i mjölet i degspadet...MEN vilken konstig färg det var..på vetemjölet...det såg ut som grahamsmjöl...och hoppsan, jag hade köpt vetemjöl special m. fullkorn......SKIT...bara att göra 3 franskor i stället för saffransbullar, tur inte saffranet skulle i förrän senare i detta recept! Gud så irriterande, men nu fick vi frukostbröd också och så fick jag börja om igen, jättekul. Men det blev bullar till slut, både små några längder.

Nu har vi ätit några kex med brieost som jag lagt tryffel mellan, jättegott!! Vi har fått några nya små "knölar" och dessa knölar älskar vi och uppskattar det otroligt. Det har tyvärr inte blivit lika mycket som förra året pga allt regnande men allt är tacksamt. Undrar hur det går med Lea och hennes tryffelträning...hoppas det finns goa knölar i "henne" änge och att de hittar dem!

Nej nu ska jag ta och lägga mig så jag är pigg i morgon, det blir väl en jobbig dag ;-)men en bra en hoppas jag!


Kommentarer
Postat av: Pernilla Å

Vad härligt att höra att du är piggelin. Men jag hoppas att du käner vart dina gränser går (fast det är väl där problemet ligger, kanske). Ta det nu lugnt, julen kommer hur som helts och den blir säker jättebra även om du hoppar över några "borde göras".
/P

Postat av: Monica Smed

Det är inte så ofta jag skickar hälsn. här, men jag kollar varje dag om du skrivit nåt nytt!I dag var det extra kul att läsa eftersom du "mår bra",kan oxå förstå att då är det lätt att göra för mycket,(aj aj aj!!!), men som du säkert redan vet, blir det jul utan alla "måsten"! Appropå bakning, jag använder fullkornsvetemjöl till allt; bröd, kakor och matlagning(det står på påsen)och då känns det riktigt nyttigt att ta en extra skiva eller kaka!
Såg antagligen ert golv i går, vi kollade på en bygg-affär eftersom vi ska fixa nytt kök nästa år. Det ser verkligen "äkta" ut, förstår att det blev bra.
Nu håller vi tummarna för att du får fortsätta att må så bra du bara kan, under alla helger som står för dörren och naturligtvis i fortsättningen oxå!
Kram från oss i Nybro, även till "hantverkaren"!
/Monica

2007-12-10 @ 09:23:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback