Torsdagkväll med insomningstablett intagen....

Nu får ni vara beredda på att det kanske blir lite konstiga meningar för jag har ju nämligen börjat somna....det gungar lite hit och dit.... men nu vill jag berätta laite innan jag somnar .
Fick inget riktigt svar på min tumör i pannan idag som vi hoppats. Radiumhemmetsläkare hade dem skyltade men deras röntgenläkare har inte hunnnit granska ordentligt och då ville de inte säga något. Men evt. kommer jag att vara tvungen att ta en vätskeprov ur ryggraden, den vätskan som ligger som skydd runt ryggmärg och hjärnan. De kan göra det i Visby så det är bra....men jag vill inte...inte.....suck!!!!!!!
Tur att min stora snälla duktika dotter kommer hem på söndagnatten och tar hand om sin virriga mamma en vecka...nästan en vecka, Jag/vi blev såå glada att hon ska komma. Trodde inte vi skulle få se henne förrän till jul och det är ju evigheter till. Så nu ska vi till röntgen på torsdag och har vi tur kanske vi kan få hälsa på babypojken i Barlingbo och han storasyster hunden Triss. Skulle vara så kul, Rolf har ju allt sitt slavgöra just nu så han har nog inte tid på ännu ett tag och jag vill gärna se lillen medan han är liten, liten...

Läkaren är alltså oroig över att jag fått en ny typ av tumör i pannan som då OM det är så ska opererras eller strålas bort eller troligen båda delanrna....men allt är så OSÄLERT och har jag tur så är det bara en valig metastas och då blir jag jätteglad!!! Glömde skriva att jag varit till tandläkaren och är nu hel och fin i munnen, så skönt!!

Nu lägger jag in en fin bild jag fick på Ajax som flyttat till Skövde image39
Denna vackra pigga pojke har flyttat med familjen Kerstin-mattanten, Krister-promenadfarbror, Johanna-gosemystjej och Maria-Lektjejen! Alla har sina uppgifter, det låter bra. Ni får väl bjuda på rådjurstek om vi kommer förbi!!!!
image40
Man ska ta alla chanser till träning i olika miljöer och underlag....men ute i vattnet....lite kallt eller?? Klara ger upp och går in men Casper ger aldrig upp så länge matte vill så vill han oxå! Häja på!!!

Roligt var också att Kinna fått "eld" i rumpan och flyger fram på agilitybanan -SUPERKUL!!!!


Härlig med hundar och de lättar upp när man känner sig tung i sinnet. Jag ska nog lägga mig nu innan jag somnar över tangentbordet. I morgon ska jag försöka uppdatera min hemsida lite....kanske är väl bäst att lägga till eftersom jag inte är så superpigg nu i tiden. Kryper nu ner i mitt nya gosiga täcket och sover såå gott hoppas jag tills lilla Kinna kommit. Hon är dagishund här nu och släpps bara in om jag sover, det fungerar så bra.
SOV GOTT!!!!

Kommentarer
Postat av: Kattis

Hejsan Kära Ulla-Britta!
Det går alldeles utmärkt att läsa dina rader fast Du tagit sömn tabletten elelr tabletterna, huvudsaken är att du får sova;)
Nu har jag äntligen uppdaterat min hemsida med nya bilder lite var stans:)
Ajax ser ut att vara en riktig stilig pojke, hoppas man får se honom lite mer:)
Vilken underbar bild på Klara och hennes son i vattnet med Pernilla! ÄR inte vattnet kallt nu ute till sjöss:D
Jag har suttit uppe nu länge nog och skall strax lägga mig jag också, för imorgon så skall jag jobba natt liksom på lördagnatt på en AkutMottagning, det kan bli mycket stök och stoj, men jag hoppas på lite lugnare under natten.
Det var inte mycket som jag syndes i TV ikväll, men det kanske kommer mer av detta på måndagkväll. Det känns konstigt att se sin arbetsplats på TV, för när man är i arbete så jobbar man för fullt och ser inte som kameran gör, fast jag tycker hitintills att det verkar vara bra.
Vad skönt för Dig att din ena dotter kommer hem och sköter om sin mor. Vad rart att få bli ompysslad av sin dotter.
Håller alla tummar och tår för Torsdagen i nästa vecka.
Som alltid finns du hos mig även om Du inte är här personligen, men jag tänker på Dig skall Du veta!!
Min goa vän och uppfödarkollega Ulla-Britta!
Sköt om Dig nu och njut av allt som går!
Kram Kattis
P.S Nannes A-höfter och bilder kom nu ut på hemsidanD.S


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback