Tisdag

Ja så var det tisdag igen och jag har ännu ett läkarbesök avklarat! Det var i går alltså...läkarbesöket! Skulle få svar på magnetröntgen av skallen, men den var tom eller fylld med skrot...vet inte riktigt vilket men suddigt var det iallafall. De klarade inte att läsa av bilderna här i Visby så nu ska Radiumhemmet få se om de kan tyda vad det är de ser. En lurig tumör i pannan som vi i nuläget inte vet om det är en metastas=bra eller en annan typ av cancer=dåligt. Den har i allafall inte växt sedan bilderna från skicktröntgen i juni och det är ju väldigt bra. Läkaren hoppades att jag på torsdagens telefontid ska få ett klarare besked.

Ska även få min högra armbåge röntgad i samband med att de röntgar bålen troligen i nästa vecka. Armar och ben har aldrig röntgas utan de får leva i ovisshet. Fötterna känner jag fortfarande som fri zon, inget angrepp! De är bara bedövade av cellgifterna och sakta, sakta kommer de tillbak till verkligheten...hoppas inte till värkligheten.

För övrigt så ska jag testa några gamla godingar i tablettväg, Naproxen för att se om de kanske kan ha lite effekt på skuldrornas stickiga värk.

Annars var det en bra dag där vi hann att handla och göra av med mer pengare än vi borde till färg, golv och ett nytt täcke till mig! GOSIGT.... har sovit så varmt och gott i natt. Vi testar om jag tycker detta är bra annars ska Rolf ärva detta och jag köpa nytt eller så ska han få ett likadant och det lutar nog åt det i nuläget.

Så idag ska jag skurar tak, väggar och golv.....i drömmarna alltså! Nej men hoppas kunna torka av lite på väggarna i hallen så kan Rolf få rolla taket där i kväll. Lite vill jag ju försöka göra men inte så jag får mer ont. I morgon ska jag tejpa runt lister och sådant, så ni vet om ni ringer och ingen svarar då kanske jag snott in mig i tejpen eller fastnat i något annat jag borde låtit bli.

Nej nu ska jag gå ner till mina fyrfotade vänner och äta frukost, läsa tidningen och mysa lite i mitt röriga kök!

En av våra vänner fick besked på sina prover i går...hoppas, hoppas det inte var allt för tråkigt. Ring om du vill prata!
L.B och P.Å stressa inte ihjäl er på jobbet!!!!!!!!! Inte hemma heller;-)
HÅLLER TUMMAR FÖR STELLA!!! Värdens vackraste hund...ja, ja det finns väl några till men...ja ni vet!

Kommentarer
Postat av: Kitty

Det låter som om ni håller på att göra om hela huset =P Jag är inne på min andra dag som sjuksköterskestuderande i Göteborg! Det går finfint! Hoppas på bra resultat på torsdag då!!
Massa kramar!!

Postat av: Pernilla Åhlin

När jag läser om hur Ni stökar och fixar hemma blir jag avundsjuk. Jag vill också renovera .......färdigt. Ja, Ni som varit i mitt, så kallade kök, vet ju att det är en renovering som är påbörjad.....för lääänge sen......men, men!
Nej, jag stressar inte på jobbet. Just nu är jobbet mitt sista att prioritera. Jag är sjukskriven veckan ut för att andas (och trimma hundar). Världens vackraste Stella har varit här och blivit ännu vackrare. Jag håller också alla tummar jag har för att det ska gå riktigt bra på Öland för henne.

2007-08-28 @ 20:41:46
URL: http://web.telia.com/~u50307557/?D=A

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback