Tisdag 17 april

Ja en solig dag till...i allafall ute och det är inte så illa inne heller. Jag har inte lika ont som förra gången, svårt att gå men på något vis känns det lättare...svårt att beskriva. Jag skulle inte klara mig utan varken rollator eller rullstol(ute) men det är lättare i sinnet...kroppen...ja, skit samma bättre än förra gången och det är bra nog!

Jag orkar inte ta mig upp och ner för trappen utan det blir oftast ner morgon och sedan upp när det blir kväll. Idag planerar jag att försöka ta mig upp en vända till för att kunna uppdatera lite på min hemsida. Pablo i Finland har varit på utställning och ögonlysning+Casper på MH och lite annat smått jag skulle vilja skriva in. Det får väl bli om det går!
Inga måsten i detta hus just nu, jo jag vill ha bort trösklar...och tyckte att det är väl bara att såga bort dom?!..pling, plong...så kan man tydligen inte alls göra. Men bort ska de på ena eller andra sättet men eftersom jag inte kan göra det själv så får jag vänta till expertisen har tid.

Att en liten tröskelkant kan vara så jobbig, den känns som ½m hög...kunde lika gärna vara en vägg i bland. Har man ont i handlederna och händer + ska hänga och sedan dra sig över detta enormt stora hinder....suck. Det går upp för mig mer och mer hur jävligt de har det som sitter i rullstol eller är helt bundna till olika hjälpmedel.

Passa på och njurt av er frihet medan ni kan!! Lyft huvud och fötter högt, spring, hoppa, flyg....det kanske kommer en dag när ni inte kan göra varken det ena eller andra - och då är det väldigt skönt att veta att JAG har gjort det, Jag vet hur det känns - man kan uppleva det i tanken inne i huvudet och det är alltid något;-)

Nu ska jag äta frukost och lyssna på Guldkalven av Helene Tursten!

Kommentarer
Postat av: Pernilla Grauning

Det är väl bara att be om handikappanpassning i huset. Det finns dom som gör sånt. Det finns ju hiss till trappan också. Skönt att det är lite bättre nu i alla fall.

Postat av: Kattis

Det finns massor av hjälpmedel att ansöka om eller hur det nu var. Fråga din vårdpersonal som kommer hem till dig eller som du har kontakt med och som fixade med rullatorn. Jag vet att man kan få allt mellan himmel och jord för den som har blivit sjuk och där man behöver hjälp, så be dom om hjälp. Snälla!
Man får gratulera uppfödarna rolf och Ulla-Britta för Era gärningar! Utan Er uppfödning så hade inte Pablo elelr Casper funnits, fast lite grattis skall ägarna ha också eftersom det är dom som har lyckats med alla dessa meriter;)
Kram till Dig Ulla-Britta och Rolf!
/Kattis

2007-04-17 @ 15:58:11
URL: http://www.lordcaalveerts.com
Postat av: Marianne och Nemo

Skönt att höra att det känns lite lättare för dig den här gången. Alltid en tröst antar jag. Hoppas att värmen består så att du kan vara ute så mycket du orkar. Fast jag inte är sjuk är jag så trött idag att jag faktiskt bara tänker lägga mig på soffan i kväll och glo på TV oavsett vad som visas. Må så gott och den kliande Nemo pussar.

Postat av: Annelie

Nu vakna ATn i mig. Hur kan det vara att de ger dig en rullstol och inte kollar hur du har det med framkomligheten. Ta kontakt med distriktsarbetsterapeuten eller den som förskrev rullstol/rollator för de börde ha kollat upp hur det ser ut hos dig. Stå på dig! Klart trösklarna skall bort! Det där med trapphiss som Pernilla nämnde blir kanske lite svårare med. Har man ett rum på bottenvåningen som man kan använda så blir det nog motstånd.

Kram A

2007-04-17 @ 20:32:08
URL: http://www.sellgren.net
Postat av: Annelie

Nu vakna ATn i mig. Hur kan det vara att de ger dig en rullstol och inte kollar hur du har det med framkomligheten. Ta kontakt med distriktsarbetsterapeuten eller den som förskrev rullstol/rollator för de börde ha kollat upp hur det ser ut hos dig. Stå på dig! Klart trösklarna skall bort! Det där med trapphiss som Pernilla nämnde blir kanske lite svårare med. Har man ett rum på bottenvåningen som man kan använda så blir det nog motstånd.

Kram A

2007-04-17 @ 20:32:38
URL: http://www.sellgren.net
Postat av: Siv Ödlund

Hej Ulla-Britta!
Ja, så är det att ha yrkesfolk i huset. Hade Rolf varit t.ex bagare istället så hade du kanske fått såga bort trösklarna. Fast resultatet kanske inte hade varit helt lyckat förstås.
Hoppas att du orkar njuta av det fina vädret, fast det börjar förstås bli lite svalare nu, men fint är det ju fortfarande.
Sköt om dig!

Kram från Siv!

2007-04-18 @ 10:10:02
URL: http://www.lillhagnas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback