Den 7:e januari klockan 16.35


Världens snällaste och finaste mamma, mormor och maka har nu lämnat oss. Inte helt får vi hoppas,
hon har lovat att spöka som bara den. Nu slipper hon all smärta. Kan tänka mig att hon redan
sitter på hästryggen, något som hon inte kunnat göra på över 25 år. Bredvid henne springer Dora
och Jessie som på en engelsk rävjakt.

I torsdags åkte hon och pappa in akut till sjukhuset. Hon hade svårt att andas, det rosslade i halsen
och hon hade knappt kunnat sova under natten. Inne på sjukhuset såg man på en gång allvaret och man pratade om lungröntgen. Pappa fick en egen säng inrullad på hennes rum så att han skulle kunna stanna vid hennes sida hela tiden. Under natten till fredag blev läget plötsligt mycket sämre.

Kl 6 ringde pappa till mig och sa att jag och Lina måste komma så fort det gick. Yrvakna och i lätt panik lyckades vi hitta ett flyg till Bromma och sedan vidare till Visby. Vi skulle vara framme vid två-tiden på sjukhuset. Alternativet hade varit att flyga direkt från Ängelholm på eftermiddagen, men då hade vi varit framme först vid fem.

När jag såg henne förstod jag att det inte fanns någon återvändo. Det var inte längre min älskade mamma
som låg där i sängen. Läkaren informerade oss om att det kunde handla om några enstaka dygn och att de bara gav smärtlindring. Kroppen var slut. Själv hoppades jag att hon skulle få somna in så fort det bara gick. Pappa säger att han såg hur hon sken upp när vi kom in i rummet. Hon var dock så drogad att vi inte visste om hon förstod vad vi sa.

Efter ett par timmar hade vi samlat oss och lugnet hade lagt sig i rummet. Vi började prata om saker som mamma alltid skött hemma och att vi kanske skulle åka och köpa pizza som vi kunde äta på rummet. Helt plötsligt säger Lina "hon andas inte"! Vi kallar på sköterskan som konstaterar att pulsen slutat slå. Klockan var då 16.35, Flyget från Ängelholm skulle precis landa på Visby flygplats.

//Maja



Kommentarer
Postat av: Annelie

Finner inga ord, stora tårar rullar ner för kinderna. Saknaden är enorm efter vår "Bitte-Bitta" som Elsa så gulligt kallade henne.



Största kramarna. Tänker på er hela tiden.



Annelie m fam

2011-01-08 @ 09:11:10
Postat av: Pernilla Grauning

Älskade UB! Tänker på er alla. Fans jävla skit... Kramar

2011-01-08 @ 09:12:34
Postat av: Birgitta

saknaden är så svår,tänker på er, kramar

Postat av: Aina Fröjd

Så förskräckligt ledsamt ! Tänker på er och Elsie och Erik.

2011-01-08 @ 09:36:09
Postat av: Sissi

Livet är orättvist, tänker på er.

2011-01-08 @ 09:47:38
Postat av: Marianne Clementz

Så ledsamt och mina tankar går till Er i familjen. Tack Ulla- Britta för att jag fick lära känna dig och tack för vår fina Nemo.

2011-01-08 @ 11:13:54
Postat av: Susanne

Tänker på er!

Jag hoppas hon kommer att spöka för mig med.

Ta vara på livet och var glad åt din kropp! Dina ord U-B. Jag ska försöka men först ska jag gråta. Saknar dig så!!!!!!

2011-01-08 @ 11:44:05
Postat av: veronica

Vad skönt att läsa att ni hann hem till henne och rolf.Jätte stor varm kram till er./ Veronica

2011-01-08 @ 12:28:33
Postat av: Ellen Guro

Hvil i fred,du tappre menneske♥♥♥

Livet är orättvist, tänker på er alle.

2011-01-08 @ 13:17:54
URL: http://home.online.no/~e-g-rypa/
Postat av: Anonym

TÄNKER SÅ MYCKET PÅ ER.UNDERBART ATT NI HANN HEM. Minns Ulla-Britta med beundran. Hon var så fantastisk på många sätt.Var rädda om varandra, och lev vidare såsom U-B ÖNSKADE. Hoppas hon kan tänka sig att spöka även för mig.

Kramar till Er alla. Solweig

2011-01-08 @ 15:35:32
Postat av: Anonym

Älskade vännen min nu slipper du ha ont.

Tänker på er alla.Kramar från Cristel m fam och Spike

2011-01-08 @ 15:59:00
Postat av: Anna-Greta

Mitt varma deltagande m

2011-01-08 @ 16:02:59
Postat av: Marlene

Många tårar och lika många fantastiska minnen. Minnen som kommer leva förevigt. Tack Ulla-Britta!

2011-01-08 @ 16:24:22
Postat av: Nina Sandelius

Tänker på er.Kramar Nina och Teo

2011-01-08 @ 17:21:15
Postat av: Kitty

Den bästa kennelmamman man kan tänka sig! Kommer alltid ha dig i min tankar! Många kramar till din familj som är lika underbara som du!

2011-01-08 @ 17:46:48
Postat av: Elisabeth

Saknaden är enorm. Våra tankar är hos er alla.



Varma kramar från Elisabeth m familj

2011-01-08 @ 18:09:44
Postat av: Lisen

så äntligen slipper du värk och elände, och som nån skrev du sitter redan däroppe på en hästrygg med dina fyrbenta runt omkring dej och har stenkoll på oss här nere, och jag vet att du absolut inte vill att vi skall vara ledsna



Tack för allt vännen, du var en mycket speciell vän och en mycket speciell uppfödare, en förebild för mej som är i början av min uppfödarkarriär, även om vi inte föder opp samma ras

eller som det står under presentationen på vår hemsida

Tack till Ulla-britta Jakobsson Kennel Rindi

För ditt lugn

och det är så jag alltid kommer att minnas dej hemma i soffan i köket med kaffekoppen och alltid en massa gott hembakat och du var alltid så LUGN och den harmoni som fanns och finns i erat hem, ett liv fullt av kärlek

Tack Ulla-Britta för allt



Lisen

2011-01-08 @ 18:27:57
URL: http://www.chadnaskennel.se
Postat av: Marina

Vårt varma deltagande.

/Marina o flock

2011-01-08 @ 18:48:59
URL: http://www.debs.se
Postat av: Gittan o Roland med hundar

Kommer att sakna dig du varma, kloka, positivt tänkande människa som givit oss så mycket av dig själv via din blogg och i verkliga livet.

Många kramar och tankar till hela familjen!

2011-01-08 @ 19:06:43
Postat av: Siv Ödlund

Livet är så orättvist.

Det finns ett talesätt som säger att den gudarna älskar dör ung. I det här fallet så tror jag att det stämmer.

Kram från Siv!

2011-01-08 @ 20:18:36
Postat av: Siv Ödlund

Livet är så orättvist.

Det sägs att den gudarna älskar dör ung. I det här fallet tror jag att det stämmer.



Kram från Siv!

2011-01-08 @ 20:42:37
Postat av: Nanny Björkeland

Vila i frid.

Många kramar till din familj

//Nanny

2011-01-09 @ 00:16:23
Postat av: Connie Blomberg

Jag har följt Ulla-Britta på bloggen sen grannen Christina tipsat om att den fanns, sen fick jag helt otroligt träffa Ulla-Britta och Rolf i affären precis innan nyår, och prata en stund. Ulla-Britta visste att jag var en daglig besökare på bloggen, och jag är SÅ GLAD att jag fick träffa henne igen efter alla år som gått då vi jobbade ihop på Warfsholm, och hon träffade sin älskade Rolf!

De allra varmaste tankar till Rolf och familjen! Kram Connie

2011-01-09 @ 00:35:32
Postat av: Martin & Cicci

En ängel kom och tog dig du goa, glada människa som spred så mycket ljus. Stort tack för att vi fick chansen att möta dig och kanske, kanske ses vi igen, en dag någon annanstans.

Stor kram till er alla, och jag ska inte påstå att jag förstår, även om Martin gör det, och jag är ledsen att ni behöver dela den erfarenheten - det borde ingen behöva....

2011-01-09 @ 09:35:39
URL: http://www.eastridingbossinmotion.se
Postat av: Carina Löthberg

Våra tankar är hos er alla! Det är svårt att mista någon så kär!

Tack U-B för den du var. Gav goda råd och hjälp även till mattar o hussar med annan ras. Tack för för att du litade på oss, för förtroendet att få ha Stella i över 2 år. Det fick oss att hålla med dig, springern är speciell! Tack för att vi fått följa din kamp. Vår beundran har varit stor. Hur har du orkat? Vi kommer att sakna dig så!

2011-01-09 @ 15:22:18
Postat av: Kattis/Tina

Mina tankar går till Dig Rolf och till Lina och Maja!!!!



Först när jag såg bilden av Ulla-Britta, tänkte jag skriva så fin och fräsch hon såg ut på bilden, men jag hade inte läst rubriken eller raderna som Du Maja så starkt skrivit ner i detta tillstånd.



Jag vill verkligen krama om ER-Rolf,Lina och Maja!!!

Vilken tur att Ni hann dit i tid Lina o Maja, så Ni tog rätt flyg.



Jag såg detta först idag, eftersom jag inte har varit inne på Internet under helgen.



Jag visste att denna stund var nära men att det skulle gå så fort visste jag inte.

Det är väldigt skönt för Ulla-Britta att hon slipper lida från allt ont.



Men hennes enorma karma, ödmjukhet och sitt enorma generositet tillsammans med Rolf så blev kennel Rindi helt oslagbar i alla avseende. Ni- Ulla-Britta och Rolf skapade tillsammans med Er barn Lina o Maja en enorm generositet till oss Alla!!



Jag är förkrossad och gråter floder!

Att mista en vän som låg mig så kärt i hjärtat och en uppfödarkollega, det är som att slita ur sitt hjärta i bitar.



Massor med kramar går till Er-Rolf, Lina o Maja<3<3<3



Kattis/Tina

2011-01-10 @ 07:35:00
URL: http://lordcaalveerts.blogg.se/
Postat av: Marie "grebe"



Det finns inte ord.

Tappra, Tappra,duktiga kvinna!! som hon fick lida och kämpa!!

Jag gråter med er...livet är så jäkla orättvist!!

Ett stort tomrum :(



Många stora kramar till er

Rolf, Maja och Lina



2011-01-10 @ 09:54:29
Postat av: Lisbeth

Tack Maja, för att du orkade berätta för oss! Sänder varma tankar och deltagande till er alla.



Äntligen får Ulla-Britta vara utan smärta, denna starka fantastiska kvinna. Har hon lovat att spöka för er, kommer hon säkert göra det!



Tack, och sov gott, kommer att sakna dig



Varma hälsningar



Lisbeth

2011-01-10 @ 17:22:51
URL: http://www.bettans-place.blogspot.com/
Postat av: Lillemor

Tänker på er, Rolf, Maja och Lina och deltar i er stora sorg!

Kramar

Lillemor

2011-01-10 @ 20:35:45
Postat av: Giggie, Antonia och Sven

Störst är det goda du har gjort

och den glädje du har skänkt andra.

Vila i frid.



Vi tänker på er, Rolf, Maja och Lina samt övriga familjen och deltar i er stora sorg.



Kramar från

Giggie, Antonia och Sven

2011-01-10 @ 23:03:12
Postat av: Mariell

Vi tänker på er, Rolf, Lina och Maja!

Ni är i våra hjärtan och i våra tankar!



Det har nu gått några dagar sen det ofattbara hände, inte förrän nu har jag kunnat finna ord som på något sätt kan beskriva mina och våra känslor.



Vi kommer alltid att vara oerhört tacksamma för den tid vi fått med dig U-B, för alla fina minnen vi fått dela med dig och din familj.

Vi kommer alltid att minnas dig som en varm, stark och fantastisk människa!



I den djupa sorg som vi känner kan vi ändå finna tröst i att du nu slipper att lida, äntligen kan du få slippa all smärta och den kropp som inte ville som du ville.

Som Maja så vackert skrev så kan du nu äntligen få rida igen efter så lång tid och även få träffa kära fyrfota vänner som vandrat vidare till större ängder…!



Vi kommer alltid att sakna dig vår käre vän och förebild!

Mariell, Kaj och Inger

Kita och Ricco

2011-01-11 @ 01:30:49
URL: http://marielldahlstrom.wordpress.com
Postat av: Karin Nylander

Våra tankar år till er, Rolf, Lina och Maja. Vår varmaste deltagande.



Karin Nylander m familj i Vessigebro

2011-01-11 @ 15:31:19
Postat av: Barbro

Ulla-Britta va en stor kämpe och mångas vän ! Det gör ont i mig att en sådan fin människa inte finns längre. Men i mångas hjärta kommer du alltid leva kvar.

Stora kramar till hela familjen från barndomsvännen !

Livet är inte rättvist !

2011-01-12 @ 00:37:11
Postat av: Marie

Jag blev så ledsen när jag igår fick se annonsen om Ulla-Brittas bortgång. Alldeles för tidigt, men ändå så är det nog skönt för Ulla-Britta som kämpat så hårt och så länge. Ett stort tomrum lämnar hon efter sig.

Många har skrivit så många vackra ord som jag bara kan hålla med om.



Sov så gott vännen. Mina tankar går självklart till dina efterlevande.



Många kramar Marie i Vall

2011-01-13 @ 13:09:42
URL: http://www.eirams.com
Postat av: Hedvig

Så väldigt väldigt ledsamt! Tänker på er och deltar i er sorg :,( Ta hand om er! Många varma kramar från Island!

2011-01-13 @ 19:50:41
URL: http://hedvigahlsten.wordpress.se
Postat av: Ann Lundin

Jag tänker på er alla i familjen.

Vänliga hälsningar Ann.

2011-01-13 @ 21:31:09
URL: http://www.astrosprings.se
Postat av: Elisabeth Grahn

Först idag fick jag reda på att Ulla- Britta inte finns kvar. Det gör mig så fruktansvärt ledsen, jag finner inte ord.

Mina tankar finns hos Er, Rolf, Lina och Maja! Jag förstår att det har varit en svår tid för Er, och kommer att vara framledes.



Ulla- Britta var en enastående människa, och som du så vackert skriver Maja: Världens finaste och snällaste Mamma! Kramar från Elisabeth

2011-01-14 @ 00:18:32
Postat av: Christina

Tänker på er i er stora sorg.

Med hälsning

Christina Kennel Gorse.

2011-01-19 @ 13:49:23
Postat av: Maria Norrman

Jag tänker på er,hennes nära och kära som kämpat alla dessa år tillsammans med Ulla-Britt.



Vänliga hälsningar Maria

2011-01-19 @ 19:33:33
Postat av: Bengt och Anna-Lena

Vi är så ledsna för att Ulla-Britta nu har lämnat det jordiska livet. Vi är också bedrövade över att vi just nu ikväll den 23 januari ser på bloggen vad som hände för så många dagar sedan. Vi skäms över att vi inte varit med det sista. Sista gången vi hade kontakt var på nyår och när det var utställning i Göteborg över trettondehelgen, då Ulla-Britta dog, skulle jag pratat med henne om hur stolt jag är över att Assar var så duktig på uppvisning av Rallylydnad - men det blev aldrig av!!! Egna tillkortakommanden blir med ens så futtiga när en så kär vän har haft det så fruktansvärt jobbigt och nu är borta.

Vi tänker så mycket på er nu, Rolf, Lina och Maja.



Hälsningar Bengt och Anna-Lena

2011-01-23 @ 18:49:16
Postat av: Marie D

Söta goa tappra, för mig var du Gotland, vacker och med ett speciellt ljus. Kommer att sakna dig så. Tänker på er Rolf, Lina och Maja och lilla "mini" U-B!



Hälsningar Marie

2011-01-24 @ 21:13:32
Postat av: lena bell

Sitter på jobbet och fick en känsla att jag måste gå in på Bloggen och ser att Ulla Britta inte finns där längre men någonstans finns hon med oss det vet jag. Hon var den mest fantastiska människa jag känt och det känns så orättvist att hon inte fick leva längre samt vilken smärta hon fick kämpa med de senaste åren. Kram till er alla . Jag har varit utomlands och precis kommit tillbaka så såg detta idag den 25 jauari.

Tänker på er alla Lena Bell m familj o hundar

2011-01-26 @ 10:55:49
Postat av: Jörgen Jacobsson

Suck och tårar, men nu är det slut på smärta och ångest. Vi har följt kampen via U-B:s blogg och den har varit lång, du tappre. Kämpa på käre familj, det kommer en sommar även i år, hälsar Ml, Jörgen o Chaplin i Åtvidaberg

2011-01-26 @ 13:36:35
Postat av: Kattis- Tina

Går in varje dag och skänker Er- Rolf, Lina med familj och Maja med sambo en tanke efter Ulla-Brittas bortgång.

Det finns aldrig ord som kan ersätta en person som Ulla-Britta och vi är så många som saknar henne så väldigt mycket så vad skulle då inte Ni göra!!

Såg att Ni hade haft begravning med de närmsta, när Ni tog farväl av Er mamma och fru!



Tusen tårar hjälper inte, men jag vet att Ulla-Britta var så väldigt klok på alla sätt och hon köpte och sydde för kommande behov till barnbarnet och att mormor Ulla-Britta skulle få vara med även den tiden då hon inte fanns så skulle det finnas saker som hon speciellt hade köpt eller gjort för att just hon fick ta del av varje minut med sin familj och dess utveckling.



Det smärtar fortfarande i hjärtat att Ulla-Britta är borta, men det skönaste är att inte se henne ha ont längre, även om hon var super duktig på att dölja sin smärta och satte alla andra framför henne själv. Ja hon var underbar på alla sätt, men även Ni som tillhörde henne som är en UNDERBAR familj kvar och det är Du rolf, en underbar morfar och far till dom underbaraste döttrarna Lina och Maja. Ni är allt underbara på alla sätt!!!!



KRAM Kattis/tina

2011-01-27 @ 16:22:08
Postat av: Kattis Tina

Går in varje dag och skänker Er- Rolf, Lina med familj och Maja med sambo en tanke efter Ulla-Brittas bortgång.

Det finns aldrig ord som kan ersätta en person som Ulla-Britta och vi är så många som saknar henne så väldigt mycket så vad skulle då inte Ni göra!!

Såg att Ni hade haft begravning med de närmsta, när Ni tog farväl av Er mamma och fru!



Tusen tårar hjälper inte, men jag vet att Ulla-Britta var så väldigt klok på alla sätt och hon köpte och sydde för kommande behov till barnbarnet och att mormor Ulla-Britta skulle få vara med även den tiden då hon inte fanns så skulle det finnas saker som hon speciellt hade köpt eller gjort för att just hon fick ta del av varje minut med sin familj och dess utveckling.



Det smärtar fortfarande i hjärtat att Ulla-Britta är borta, men det skönaste är att inte se henne ha ont längre, även om hon var super duktig på att dölja sin smärta och satte alla andra framför henne själv. Ja hon var underbar på alla sätt, men även Ni som tillhörde henne som är en UNDERBAR familj kvar och det är Du rolf, en underbar morfar och far till dom underbaraste döttrarna Lina och Maja. Ni är allt underbara på alla sätt!!!!



KRAM Kattis/tina

2011-01-27 @ 16:23:31
Postat av: Lisen

Det går inte en dag som jag inte tänker på er och Ulla-Britta nu går det inte att lyfta luren längre då man sitter med en nyfödd valp som inte mår så bra, för ulla-Britta fanns ju för alla raser, det är det som gjorde henne så speciell och unik, just så som en uppfödare skall vara

Hoppas du har det gott där du är och ser ner på oss här nere och ser till att vi sköter oss

kram

2011-02-07 @ 15:44:02
URL: http://www.chadnaskennel.se
Postat av: Marie "grebe"

Tänker på er!

2011-02-28 @ 14:46:00
Postat av: barbro

Du fattas mig!

2012-05-01 @ 09:23:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback