Hemma


Det här kortet togs precis innan vi skulle åka...mormors gullunge.... Nästa gång är väl vid jul=jättelänge till!!

Hemma sedan i tisdags eller rättare sagt natten till tisdag! Vi har haft det härligt med lilla Tilde och döttrarna med killar. Det är alltid lika roligt att få komma ner till dem. Man ska ju inte ta för givet att man får bo hos dem men det är ju alltid roligast för annars missar man alltid lite för mycket...några timmar här och några där = blir till många timmar!

Väl hemma igen så har jag sovit och sovit...i massor med timmar och inte förän idag har jag känt mig nästan som vanligt igen. Inte tror man att det ska ta så lång tid att hämta tillbaka krafterna nu när jag f.m idag ska vara utan cellgifterna. Fast i morse när jag ringde om annat dropp som jag ska ha men inte fått tid till så säger hon att jag ska dit idag...Nej Nej sa jag, det är uppehåll för mig nu. Neej...det tror jag inte för du står med på listan och cellgiftet är beställt. Jag ska inte ha något det har läkaren bestämt och min kropp orkar inte med fler gifter just nu.

Ja jag ska läsa vad läkaren har skrivit och det gjorde hon med det resulat som vi alla visste -UPPEHÅLL- Det var ju väldigt onödigt att det blev beställt tyckte jag för så särskillt billigt är det ju inte... Ja, men det hade varit värre om du skulle ha haft och att vi inte hade beställt... hm...ja, ja man kan vrida allt åt "rätt" håll så blir det bra!

Distriktan är det ordning på för hon rinde i måndags när vi fortfarande var i Malmö för att kolla om jag hade prover som  skulle tas och det hade jag men glömt att prata med henne och sedan glömt att jag skulle ringt på deras tel.tid för att boka men hon hade koll på mig! Det kändes vädigt bra och hon kom och väkte mig i tisd.morse 9.10 så jag fick på mig rocken och sedan kläder efter att hon gått men sedan somnade jag i sängen nere och sov resten av dagen. Igår åt jag lite frukost, pratade lite i telefonen, sedan somnade jag igen.  Men som sagt så har jag hållit mig vaken idag. Fick dessutom två fina små tryfflar och dessa måste jag ta hand om = skrapa lite och sedan riva fint, blanda i smör och in i bitar i frysen. VÄLDIGT GOTT!!!!!


Här packas det upp ett "födelsedagståg" som man ska ha bara på födelsedagen. Då sätter man ljus i och en siffra med det antal år man fyller.



Nu är man förbannad!!!

Här är vi på McDonalds och lilla fröken börjar bli hungrig och mormor mådde illa så hon behövde en liten glass med chokadsås. Medan vi väntade på Maja värmde barnmaten och jag försökte prata med fröken...vilket inte gick så bra  till slut.
Jag gav henne faktiskt lite, lite av min glass...gissa vad hon tyckte?! Gott så klart men det var väldigt lite.
I morgon ska ni få se vad jag har att vi får se dem.
Nej nu måste jag sova. skriver mer i morgon och fler bilder.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback