Navelsträng??

Har jag klippt av navelsträngen?! Någon sa en gång för länge sedan att jag hade "sparkat" ut dem ur boet... ja, ja det var inte så allvarligt menat men hon har fått äta upp det sedan och det ska tas med en stor nypa salt...(är det så man säger?)så vet ni.  Men det är några år sedan det sas kanske typ 10 år sedan ...herregud var har alla åren tagit vägen? Ja med det så skulle jag nog säga att håll hårt i navelsträngen och låt ingen komma i närheten med sax. Hade jag vetat att åren gick så fort skulle jag inte ha varken "klippt eller sparkat"  ut några ungar ur boet!
Sedan är det alltid som du Lisen skriver att det är stor sorg när de åker och jag tror inte att de förstår hur viktiga de är och uppskattat det är när de kommer hem.

Roligt att din son har lyckan att ha hundar...jag får väl glädjas åt att mitt lilla barnbarn kallar katten för vovvov! Allt som kan tydas åt rätt håll känns bra! Tänk om jag fått leva länge och hon hade fått vara kennelflicka hos mormor. Vi skulle kunnat åka på utställningar, hon och mamma kunde visat hundar medan jag hjälpt till och fixa dem.... men man ska inte gråta över spild mjölk....eller hur man säger.

Hur många ordspråk finns det och hur ska man veta att man änvänder dem rätt? Man kanske föds med en viss läggning för dem eller familj som bara"kan" det så det blir rätt?? Kanske finns någon som kan berätta var man kan läsa om detta, rätt kul tycker jag.

Nu ska jag sova för i morgon får jag besök av en gammal vän, ja så gammal är hon inte men ändå!



Min lilla gubbe Benji som jag inte har klippt navelsträngen på ...det gjorde nog hans mamma Stella! Men jag har en låssasträng som jag ALDRIG tänker klippa av!

Här nedanför oss går det kvigor  eller säger man kor?? med kalvar som har gått tillsammans hela sommaren men nu har de flyttat kalvarna, kvar står mammorna och skriket efter sina barn...det gör så ont i mig, likadant varje höst.


Kommentarer
Postat av: Barbro

Ja det där med att barnen flyttar ut! Då tyckte jag det va himla skönt. Nu känns det jäkla tomt men det är så livet är. Tur att man har sambons son i huset så det finns kvar någon att kivas med lite.

Känner mig lite nere långa mörka hösten och den långa kalla vintern är på ingång. Längtar efter våren redan ler!



Kram till en helt otroligt stark kvinna !

2010-10-13 @ 06:42:17
Postat av: Pernilla Å

Jag är också bra på att ha navelsträngar kvar. Åker på semester på fredag och ska lämna hundarna till hundvakter. Gör ONT!!! Jag vill ju ha med dem hela tiden. Barnen får jag i alla fall ta med mig på semestern. Bra!

/P

Postat av: Susanne

Oj vilken vacker kille och så likt mamma.



Tyckte också det var skönt i augusti när de flyttade iväg. Barnen alltså. Men nu längtar jag efter dem igen. Det är skönt att höra när Elinor säger att hon längtar hem till oss också. Emelie kommer hem en snabbsväng nästa helg för att hämta saker och hälsa på hundar. Hon är ju hemifrån för första gången och tycker det är toppen i Nybro, fast hon längtar efter vovvarna säger hon. Man får väl hoppas att man är inräknad där ;-).

2010-10-15 @ 17:52:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback